ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test hybridního SUV Kia Niro
13. února 2017

Kia rozhodně zaslouží pochvalu za odvahu. Jako první uvedla na trh čistě hybridní SUV, to znamená poloterénní auto, která se dá pořídit pouze s benzinovým a zároveň elektrickým motorem, které v útrobách Nira spolupracují.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia rozhodně zaslouží pochvalu za odvahu. Jako první uvedla na trh čistě hybridní SUV, to znamená poloterénní auto, která se dá pořídit pouze s benzinovým a zároveň elektrickým motorem, které v útrobách Nira spolupracují.

Jde o typického představitele SUV nižší střední třídy, tedy kompaktní nebo chcete-li v českých podmínkách rodinné kategorie. Niro měří na délku 4,36 m a je tedy o 12 cm kratší než oblíbené SUV Sportage vyráběné v Žilině.

Při uvedení na trh v roce 2016 se Niro stalo nejlevnějším hybridním SUV na českém trhu a cena začínající s dobrou výbavou pod šesti sty tisíci korunami byla koncem roku 2016 srovnatelná s naftovými SUV podobné velikosti.

Kia Niro se nabízí výhradně s pohonem přední nápravy, verze 4x4 se nevyrábí.

Největší výhodou auta v porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy je nízká spotřeba ve městě. Potěší i prostornost auta pro posádku. Nejvíc mi vadil hluk pronikající do kabiny při vyšších rychlostech a méně komfortní podvozek na testovaných osmnáctipalcových kolech.

Jako typické uživatele vozu Kia Niro bych viděl mladší ženy s dětmi, které kompaktní SUV používají především ve městě. Právě tam se přednosti hybridní technologie nejlépe projeví.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Niro je líbivé, ale zdaleka ne tak výrazné jako nové generace dalších SUV značky Kia - Soulu a Sportage. Jeho vizáž asi nikoho neurazí, ale zároveň podle mě těžko bude zásadním argumentem, proč právě Niro pořídit.

Uvnitř se Niro neliší od ostatních sourozenců značky KIA. To znamená úhlednost a pocity kvality. Proti modelu Sportage i většině ostatním SUV nižší střední třídy mi kabina Nira připadala hůře odhlučněná. Když jsem jel po dálnici rychlostí 160 km/h, skoro jsem neslyšel rádio. Největší kravál způsobovalo odvalování pneumatik.

Tahle vychytávka se mi moc líbila. Po otevření dveří promítaly u testované vyšší výbavy Exclusive diody znak automobilky na silnici.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Z volantem se sedí o něco výš než u běžných hatchbacků, ale relativně nízko v porovnání s ostatními SUV. Konstrukce předního sloupku a umístění zrcátka jsou tradiční, takže nenapomáhají výhledu z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus