ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia e-Soul
23. června 2020

Třetí generace crossoveru Kia Soul se v Česku prodává už jen jako elektromobil. Rozhodně to ale nevadí. Korejci na tomto modelu dokazují, že auto do zásuvky může být použitelné nejen pro každodenní dojíždění do práce po městě, ale klidně i na rodinný výlet. Auto pohodlně ujede až 400 kilometrů na jedno nabití.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Třetí generace crossoveru Kia Soul se v Česku prodává už jen jako elektromobil. Rozhodně to ale nevadí. Korejci na tomto modelu dokazují, že auto do zásuvky může být použitelné nejen pro každodenní dojíždění do práce po městě, ale klidně i na rodinný výlet. Auto pohodlně ujede až 400 kilometrů na jedno nabití.

Trh s elektromobily je stále v plenkách a čeká na to, až se cena vozů do zásuvky sníží na tolik, aby byly dostupné pro běžnou populaci. I Kia e-Soul je cenově poměrně vysoko a konkuruje tak crossoverům z luxusní kategorie. Na druhou stranu je ale opravdu použitelným vozem. Na výběr dává dvě kapacity baterií se dvěma výkony motorů. V té lepší verzi dojede až 400 kilometrů a tak se není potřeba bát cestování na delší vzdálenost.

Kia e-Soul má také poměrně prostorný interiér, i to není u elektrických vozů obvykle zvykem. Proto ji lze doporučit nejen jednotlivcům, ale i menším rodinám, které si chtějí užít elektrické cestování a všechny jeho výhody, od prudké akcelerace po možnost parkovat kdekoliv ve městě.

V červnu 2020 jsme testovali model se větší baterií a vyšším výkonem. Ať už ale koupíte jakoukoliv ze dvou verzí, vždy se můžete těšit na maximální možnou výbavu. Připlácí se jen za metalízu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Třetí generace Kie Soul mírně povyrostla na délku i na šířku, protáhl se i rozvor. Zůstal ale ten klasický krabicový tvar, který byl jejím zákazníkům zřejmě sympatický.
Design vozu je ale nyní agresivnější, minimálně na přídi, která má velmi úzkou masku chladiče s úzkými světlomety. Ve zpětném zrcátku vypadá, jako by se s vámi chtěla poprat.
Světlomety navazují na masku, jsou to full-LED. Diody pak mají jasný světelný podpis. Dole najdete mlhovky.
Zdá se, jako by byl e-Soul na svůj elektrický původ maximálně hrdý a tak víčko krycí zásuvku pro připojení nabíječku vůbec nemaskuje. Najdete ho přímo na přídi u pravého světlometu.
Připojení je klasické CCS kombo, takže byste neměli mít problém na většině stojanů v Česku. O tom jak rychle se nabíjí se ale rozepíšeme až v kapitole týkající se motoru.
Teď zpět k designu. Kia e-Soul je zdobená hezkými detaily, třeba nápisem schovaným v tmavém krytu zadního sloupku.
Jako by chtěla zjemňovat to, že má agresivní příď – zadní partie jsou oblé a celou horní část v podstatě kryje červené sklo. Kia ale nesvítí celou jeho částí ale jen určitými díly.
To je ostatně vidět na tomto obrázku.
I ekologická kola mohou být velká. Tady to jsou standardní 17palcové disky s pořádnou pneumatikou, která zaručí jemnější cestování.
Kdo zná Kiu nebo předchozí Soul, pro něj nebude kabina vozu žádným velkým překvapením. I tak ale stojí za pozornost, zejména díky tomu, že Kia e-Soul je v plné palbě.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska a vůbec celá kabina není proti druhé generaci Soulu až zas tak velkým posunem. Použité materiály luxusní nejsou, spíš průměrné. Na druhou stranu je ergonomie na dobré úrovni a kdo někd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus