ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované verze kombíku Kia cee´d SW
9. září 2015

Modernizovaná verze druhé generace kombíku Kia cee´d SW představuje další krůček na cestě značky Kia od výrobce levných aut k producentovi vozů zajímavých, kvalitně působících a sportovně laděných.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Modernizovaná verze druhé generace kombíku Kia cee´d SW představuje další krůček na cestě značky Kia od výrobce levných aut k producentovi vozů zajímavých, kvalitně působících a sportovně laděných.

O sportovnost se stará zejména nová edice GT Line, kterou na obrázcích zastupuje bílé auto.

Nový model patří při porovnání s konkurenčními kombíky nižší střední třídy k těm výhodnějším z hlediska poměru ceny a výbavy. Přispívá k tomu i tradiční rekordně dlouhá záruka platná až sedm let. Pozitivem je proti konkurentům také možnost bezpečně převážet na zadních sedadlech trojici dospělých.

Naopak mezi nejmenší patří objem jeho zavazadlového prostoru mezi podlahou a roletou.

Celkově vidím cee´d SW jako typické auto pro běžnou rodinu nebo firemní flotilu. Zejména verze GT Line ale může oslovit i další zájemce, kteří až dosud považovali korejská auta za druhořadá.

Nová Kia cee´d SW se začala v Česku prodávat v září roku 2012 a vyrábí se stejně jako předchůdce ve slovenské Žilině. V roce 2015 došlo k modernizaci. Jde o model technický spřízněný s vozem Hyundai i30 kombi.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na rozdíl od předchozí generace se mi líbí kratší verze cee´du více než kombík. To nezměnila ani modernizace v roce 2015. Zaoblené zadní partie podle mne tolik neladí s dynamickou a velmi zajímavou přídí. Navíc jsem u nich postrádal originalitu.

 

Vlevo vidíte příď verze před modernizací, uprostřed modelový rok 2016 a vpravo novou výbavu GT Line, která využívá prvky sportovní verze GT. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. 

Facelift v roce 2015 přinesl například nový přední nárazník a mřížku chladiče, jiný tvar mlhovek a jejich okolí nebo modifikovaný zadní nárazník a odlišnou grafiku zadních světlometů.

Verze GT Line má stejně jako sportovní hatchback GT nad mlhovkami čtveřici LED světel pro denní svícení na každé straně.

Méně změn jsem zaznamenal uvnitř. Vlevo vidíte okolí řidiče u verze GT Line, vpravo u Exclusive. Šoférovo pracoviště mne u cee´du SW v roce 2012 nadchlo a o tři roky později jsem konstatoval, že rozhodně nepůsobí zastarale. Zkoušel jsem ale ty nejvyšperkovanější varianty. Koho zajímá, jak to vypadá uvnitř lidovějšího provedení, ať si přečte test hatchbacku před modernizací zde.

Okolí řidiče nechybí cit pro detail, tedy výsada prémiových značek. Líbil se mi třeba digitální rychloměr, který vypadá jako analogový, ale po vypnutí auta zhasne. Jde o verzi Supervision, standard výbavy GT Line. Nevěděl jsem, jestli dřív chválit propracovanou grafiku, skvělé, rozměrné, dokonale popsané a příjemně osvětlené ovladače s luxusně tlumeným chodem, měkké, zvuk pohlcující plasty na přístrojovce, nebo třeba tiché doklapnutí dveří. 

Hluk do kabiny doléhal zejména při přejíždění nerovností, ale o něco méně než před modernizací. Ze dvou zkoušených motorů jsem víc vnímal zvuk naftové šestnáctistovky než benzinového litrového tříválce s turbem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Promyšlená a útulná - alespoň v případě dvou testovaných nejvyšších verzí výbavy Exclusive a GT Line. Zde si můžete pro porovnání prohlédnout přístrojovku tehdy druhého stupně Comfort, který jsem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus