ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test kombíku Kia Ceed SW
19. prosince 2018

Kia Ceed SW dostala proti předchůdci s mírně odlišným označením cee´d SW k dobru na délku téměř deset centimetrů, které se projevily v zavazadlovém prostoru. Z pozice "třídního otloukánka" se tak dostala mezi rodinné kombíky s nejdelším a nejobjemnějším místem pro náklad. Značná část z úctyhodných 625 litrů v kufru se však nachází pod podlahou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia Ceed SW dostala proti předchůdci s mírně odlišným označením cee´d SW k dobru na délku téměř deset centimetrů, které se projevily v zavazadlovém prostoru. Z pozice "třídního otloukánka" se tak dostala mezi rodinné kombíky s nejdelším a nejobjemnějším místem pro náklad. Značná část z úctyhodných 625 litrů v kufru se však nachází pod podlahou.

Třetí generace auta ze Žiliny udělala další krůček směrem k elitě kompaktních kombíků. Mezi jeho konkurenční výhody patří kromě zmíněné délky a objemu kufru rovněž poměr ceny a výbavy, sedmiletá záruka, výborné jízdní vlastnosti nebo příjemný a kvalitně působící interiér s logicky rozmístěnými a funkčními ovladači.

Jako největší slabinu vnímám litrový benzinový turbomotor, jehož spotřeba se v praxi ani zdaleka nepřibližuje papírovým hodnotám, chybí mu pružnost v nižších otáčkách a nemá příjemný zvuk. Na rozdíl od předchozí generace už není novinka plnohodnotně pětimístná, prostřední pozice vzadu je pouze nouzová. A zavazadlový prostor je sice dlouhý a široký, ale mělký. 

Kiu Ceed Sportwagon vnímám jako typické auto pro české rodiny, ale i do firemních flotil.

Stejně jako předchozí generace se i současná Kia Ceed SW vyrábí společně s kratším hatchbackem ve slovenské Žilině. Na českém trhu se začala prodávat v druhé polovině roku 2018.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombík se mi nelíbí tolik jako základní hatchback. Jeho proporce nejsou kvůli dlouhé zádi zdaleka tak dynamické a působí z některých úhlů pohledu trochu otekle. Jde zkrátka o auto, které jako většina kombíků nižší střední třídy hodně sází na užitnou hodnotu. Komu jde hlavně o styl, toho by měl oslovit nový Pro Ceed, což je takzvaný "shooting brake", tedy kombík křížený s kupátkem, který nabídne méně litrů pro zavazadla, ale více elegance. Koncem roku 2018 se ale ještě neprodával na českém trhu a povedeme ho jako samostatný model.

Interiér je bez výstřelků, ale zajímavý poměrně originální, sportovně a moderně vyhlížející. Pokud si ale pod moderností představujete velké displeje, budete zklamáni. 

Na druhou stranu, kdo má rád nadčasovou eleganci, ten si přijde na své. Většina materiálů působí kvalitně, například měkčený plast na horní části přístrojovky docela zdařile imituje kůži.

Téměř uměleckým dílem je klíček, který má za příplatek funkci "hands free", takže může zůstat při odemykání v kapse. Startuje se pak tlačítkem.

Nejvíc se mi líbí chromované ovladače na volantu. Vůbec chromu bylo v interiéru testovaného auta dost a vkusně se kombinuje s převládající černou barvou.

Komu takové pojetí přístrojové desky připadá ponuré, může si za příplatek zvolit barevný dotekový displej a dvoubarevné provedení s částečně koženým čalouněním.

Auto působí jako kvalitně zpracované, odhlučnění kabiny mne připadalo průměrné. Nejvíce jsem většinou slyšel nehezký zvuk tříválcového motoru, naopak čtyřválec s turbem jsem téměř nevnímal.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Samozřejmě se téměř neliší od hatchbacku. Je konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se ve třetí generaci kombíku Kia Ceed Sportwagon nesetká s ničím, co by ho mátlo nebo mu kompli…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus