ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného vozu Kia cee´d
29. září 2015

Modernizovaná verze druhé generace modelu cee´d představuje další krůček na cestě značky Kia od výrobce levných aut k producentovi vozů zajímavých, kvalitně působících a sportovně laděných.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného hatchbacku Kia cee´d
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Modernizovaná verze druhé generace modelu cee´d představuje další krůček na cestě značky Kia od výrobce levných aut k producentovi vozů zajímavých, kvalitně působících a sportovně laděných.

O sportovnost se stará zejména nová edice GT Line. Tu dole na obrázcích zastupuje červené auto, které jsem testoval.

Nový model patří při porovnání s konkurenčními hatchbacky nižší střední třídy k těm výhodnějším z hlediska poměru ceny a výbavy. Přispívá k tomu i tradiční rekordně dlouhá záruka platná až sedm let. Pozitivem je proti konkurentům také možnost bezpečně převážet na zadních sedadlech trojici dospělých.

Jako slabinu vidím lenost benzinových motorů 1.4 a 1.0 T-GDI. Nový tříválec s turbem, který se do auta dostal při modernizaci v roce 2015, to kompenzuje alespoň vynikající papírovou úsporností. V praxi jsem zkoušel naftovou šestnáctistovku, která se prezentuje kultivovaným chodem a rozumnou spotřebou, která je ale vykoupena nutností častěji podřazovat z dlouhého šestého rychlostního stupně - zejména při předjíždění.

Zákazníky hatchbacku budou především menší rodiny, páry nebo jednotlivci všech věkových kategorií. Nový cee´d určitě zaujme i firemní klientelu. Zejména verze GT Line může oslovit i další zájemce, kteří až dosud považovali korejská auta za druhořadá nebo toužili po svižnějším svezení, ale nechtěli si pořídit sportovní provedení GT, které vedeme jako samostatný model.

Druhá generace vozu Kia cee´d se začala v Česku prodávat v dubnu 2012 a vyrábí se stejně jako předchůdce ve slovenské Žilině. V roce 2015 došlo k modernizaci. Jde o model technický spřízněný s vozem Hyundai i30.

Pokud vás zajímá podrobný popis změn, ke kterým došlo při modernizaci v roce 2015, čtěte test kombíku zde. Hatchback se od něj liší jen detaily - samozřejmě menším zavazadlovým prostorem nebo také o něco agilnějším projížděním ostrých zatáček. Prim tady hraje zejména sportovněji naladěný podvozek verze GT Line.

Podrobný test hatchbacku před modernizací naleznete zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základní
reklama
Pokračovat na další kapitolu
Podvozek
Podvozek
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus