ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modelu Kia Carens
1. března 2017

Pohodlné rodinné auto až pro sedm lidí, které je prostorné a velmi účelové a zároveň slušně jezdí - přesně taková je čtvrtá generace modelu Kia Carens.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Pohodlné rodinné auto až pro sedm lidí, které je prostorné a velmi účelové a zároveň slušně jezdí - přesně taková je čtvrtá generace modelu Kia Carens.

Carens vyniká nad ostatními víceúčelovými vozy (MPV) nižší střední třídy tím, že nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty, potěší i dlouhá záruka a další zákaznické výhody.

Jako největší slabina modelu Kia Carens se jeví malá hloubka kufru mezi podlahou a roletou.

Novinku by měli zařadit do hledáčku především muži s rodinou (může být i početnější), kteří na Carensu ocení obstojně naladěný podvozek.

Kia Carens čtvrté generace se dováží z Koreje a na českém trhu se oficiálně prodává od 2. května 2013.

V roce 2016 prošla faceliftem a modernizovaný vůz se začal prodávat na samém sklonku téhož roku. Tento facelift je poměrně minoritní, Carens dostal inovvanou příď s jinou maskou chladiče, zákazníky však potěší, že má teď lepší výbavu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž Carensu ladí s ostatními modely značky Kia, do nichž se sice člověk nezakouká na první pohled, ale jejich design ani po čase neomrzí. Příď Carense je ale na rozdíl od Sportage nebo Optimy v souladu s většinou ostatních MPV prakticky nekonfliktní. Vertikálně orientované přední mlhovky z velkého SUV Sorento, které Carensu dodávaly na robustnosti, se s faceliftem v roce 2016 inovovaly. Nyní má Carens mlhovky horizontální, avšak uložené v poněkud složitě tvarovaném designovém prvku na krajích přídě. Testovaný kus měl toto pouzdro na mlhovky v černě lesklém dekoru, což je součást balíčku Premium, což je prvek, kteý je k dispozici pro vyšší ze dvou výbav. Součástí balíčku jsou i chromované lišty, 17" litá kola a černá maska chladiče.

Sex appeal nového Carense sice není bůhvíjaký, ale od prvního pohledu jde o moderní auto.

LED denní svícení má každý Carens. Proužek diod je umístěný dole na vnější straně, vnitřní strana patří blinkrům. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu. Nově mají světlomety přisvěcování do zatáček, což se při jízdě ve tmě opravdu hodí.

Relativně nízká silueta vozu víc připomíná kombík než MPV.

Záď nového Carense nepůsobí příliš originálně, ale propracovanější zadní svítilny teď vypadají lépe.

Dominantou zajímavé přístrojové desky je tříramenný volant, po faceliftu se některé materiály zlepšily, oceňujeme sedmipalcový dotykový displej. Ve srovnání například s koncernovým infontainmentem sice zaostává, ale rozdíl už není tak propastný. Dříve byl v nabídce menší displej, teď už se nabízí pouze tento velký, a to jako součást vyšší výbavy Exclusive.

Interiér působí i díky některým měkčeným plastům kvalitně a útulně, což podtrhuje i velmi dobré odhlučnění kabiny.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kabina je přátelská a útulná. Konstruktéři se snažili usnadnit řidiči výhled z auta, takže tlustý přední sloupek rozdělili. Volant je i v základní verzi tříramenný a potažený kůží a má na sobě tla…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus