ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d
17. ledna 2010

Kia cee´d vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné pětidveřové malé rodinné hatchbacky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Nebýt zmiňovaného červeného podsvícení přístrojů, jehož intenzitu navíc nelze u dvou nejnižších specifikací regulovat, neměl bych moc zásadních výhrad. Ukazatel palubního počítače se po modernizaci přestěhoval z displeje na středovém panelu do logičtějšího místa pod rychloměr.

Jeho ovládací tlačítko našlo své místo na pravém spodním rameni volantu, což nutí řidiče pustit volant z ideální polohy, ale pořád lepší, než šátrat po tlačítkách někde pod kapličkou přístrojů, jak tomu bývá u řady jiných aut..

Ovládání rádia tlačítky na obou stranách středové osy volantu, které mají všechny verze kromě základní Fresh ve standardu, je z mého hlediska úplně v pohodě.

Přední sedadla ničím nevybočují, neunavil jsem se v něm ani při delším non-stop řízení. Také poloha za volantem mi připadala v pořádku.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Cee´d patří mezi nejprostornější kompaktní pětidveřové hatchbacky na trhu z hlediska přepravy cestujících.

Prostřední místo ve druhé řadě sedadel lze použít k převozu dospělé osoby, což rozhodně není v této třídě standard, taková Octavia by mohla vyprávět. Hlavová opěrka je tady dostatečně vysoko výsuvná, také sedák a opěradlo o něco širší než bývá zvykem. Posezení je sice tvrdší než na krajních místech a trochu vyboulené, ale dá se přežít i delší cesta.

Na všech třech zadních místech jsem objevil dostatečný prostor na nohy i hlavu, kombík nabízí do výšky pouze o 2 cm více.

Velikostí kufru patří cee´d mezi kompakty k podprůměru.

Místo pro zavazadla lze zvětšovat tím, že se sedáky dělené v poměru 60:40 mohou vyklopit na opěradla předních sedadel a do vzniklého prostoru se překlopí také v poměru 60:40 dělená opěradla zadních sedadel.

Sklopená opěradla vytvářejí s podlahou kufru téměř rovnou plochu.

Pokračovat na další kapitolu
Podvozek
Cee´d působí po modernizaci dojmem výrazně tužšího auta, což se příznivě projevuje i při projíždění zatáček. Připadá mi, že vůz drží o něco déle přilepený k silnici než dříve a méně se naklání, i kd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus