ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d
17. ledna 2010

Kia cee´d vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné pětidveřové malé rodinné hatchbacky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.4 CVVT

Motor jsem testoval ještě ve výkonové verzi 66 kW, ale předtím také ve variantě 80 kW. Aktuální výkon 77 kW by měl být návratem k původnímu stavu při uvedení cee´du na trh.

Jak se v praxi projevila ztráta 14 kW výkonu proti předchozí variantě motoru 1.4, která disponovala 80 kW? To byla samozřejmě zásadní otázka, na kterou jsem hledal odpověď. S cee´dem 1.4/80 kW jsem najezdil dobrých 15 tisíc kilometrů, protože jsem jej dlouhodobě testoval ve Světě motorů, takže se mi opravdu vryl pod kůži. O to víc mě překvapilo, když jsem při krátké zkoušce novinky po Praze žádný rozdíl u varianty 66 kW nezpozoroval. Pohyboval jsem se totiž ve spodním pásmu otáček, kde jsem subjektivně žádný úbytek výkonu ani síly necítil. Koně asi budou chybět ve výkonové špičce, kterou ale většina řidičů využívá jen zřídka.

Ještě příjemnější překvapení pro mne byla výrazně vylepšená kulisa řazení bez typického cvakání, bez vůlí a jen s nepatrným zaškobrtnutím při přechodu přes neutrál. Nové páky se drží příjemně a líbí se mi i jejich záklopka při řazení zpátečky, která je podobná té u nového Opelu Astra a na rozdíl od té v Opelu Insignia neskřípe prsty. Testy dalších motorizací v kombíku ale ukázaly, že ne všude je pokrok v kvalitě řazení tak velký jak u čtrnáctistovky.

Zato řízení mne u základní motorizace zklamalo. Stejně jakou staršího cee´da jsem se nemohl zbavit dojmu, že auto ovládám jako loutku přes nitky. Téměř chybí přenos informací od přední nápravy. Také tady ale testy dalších motorizací ukázaly trochu jiné, tentokrát naopak pozitivnější, dojmy.

1.4 CVVT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/66 kW VGT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/66 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW VGT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW VGT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

Podvozek

Cee´d působí po modernizaci dojmem výrazně tužšího auta, což se příznivě projevuje i při projíždění zatáček. Připadá mi, že vůz drží o něco déle přilepený k silnici než dříve a méně se naklání, i když ani předtím neměl úplně špatné jízdní vlastnosti. Opět se zase o kousek přiblížil kvalitám Golfu, nebo Octavie.

Podvozek mi připadal poměrně hlučný, více než u testovaných variant kombíku. Je tak slyšet každá přejetá nerovnost, větší tuhost se ale příznivě projevuje v tom, že dokáže lépe tlumit rázy. Posádku tak sice po projetí díry vyruší hluk, záda ale nedostávají takové rány jako dřív. Podvozek Octavie mi přijde kultivovanější, Renault Mégane podle mne kia překonává.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus