ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d
17. ledna 2010

Kia cee´d vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné pětidveřové malé rodinné hatchbacky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia cee´d vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné pětidveřové malé rodinné hatchbacky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.

Vůz konkuruje mimo jiné Volkswagenu Golf, ale i Škodě Octavia, technicky příbuzný je s Hyundaiem i30.

Vyhledávají jej hlavně rodiny, ale také firmy do svých flotil.

Mezi přednosti slovensko-korejského auta patří kromě vynikajícího poměru ceny a výbavy pět plnohodnotných míst pro dospělé cestující a kvalitní motory.

Ve druhé polovině roku 2009 prošlo modernizací. Ta přinesla dojem větší tuhosti a zlepšení ergonomie řidičovy zóny, ale také snížení výkonu základního motoru 1.4. Ten ale Kia opět zvýšila na jaře roku 2010. Jeho výkon se tak pohyboval od 80 přes 66 po 77 kW.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový poznávací znak všech modelů Kia, takzvaný tygří nos vytvořený mezi předními světly specificky tvarovanou chromovanou mřížkou, není designerským prvkem, který by mi padl do očí na první pohled. Na ten druhý už je to lepší. Společně s novými projektorovými světlomety dělá tygří čumák předek auta výraznější. Blinkry se v souladu s nejnovějšími trendy přesunuly do zrcátek, zadní svítilny vypadají, jako by byly tvořeny LED diodami.

Uvnitř jsem našel typický design nových vozů Hyundai a Kia. Jeho styl bych pojmenoval jako střízlivou ničím nevybočující útulnou eleganci.

Nový čtyřramenný volant se chlubí sportovním hliníkovým dekorem spodní části

Nový design řadicí páky vypadá dobře hlavně v luxusnější podobě (vpravo), která dodá interiéru na šarmu a zajímavosti. Základní provedení působí výrazně laciněji.

Z černostříbrné převahy vybočuje červené podsvícení ciferníků a ovladačů, které se mi ale úplně nezamlouvá – připadá mi trochu dráždivé.

Plasty jsou střídavě tvrdé a měkčené, většina z nich vypadá na pohled kvalitně. Auto mi přišlo výrazně tužší a festovnější než před modernizací, už se v této příjemné vlastnosti blíží německým vozům a překonává třeba Renault Mégane. Dojem ze zkoušeného vozu mě ale trochu zkazil fakt, že vzadu něco rachtalo. Kombíky mi přišly o něco měkčí a kroutivější a povrzávání jsem v jednom z nich také zaslechl.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nebýt zmiňovaného červeného podsvícení přístrojů, jehož intenzitu navíc nelze u dvou nejnižších specifikací regulovat, neměl bych moc zásadních výhrad. Ukazatel palubního počítače se po modernizaci …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus