ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d SW
17. ledna 2010

Kia cee´d SW vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné kompaktní kombíky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Nebýt zmiňovaného červeného podsvícení přístrojů, jehož intenzitu navíc nelze u dvou nejnižších specifikací regulovat, neměl bych moc zásadních výhrad.

Ukazatel palubního počítače se přestěhoval z displeje na středovém panelu do logičtějšího místa pod rychloměr.

Jeho ovládací tlačítko našlo své místo na pravém spodním rameni volantu, což nutí řidiče pustit volant z ideální polohy, ale pořád lepší, než šátrat po tlačítkách někde pod kapličkou přístrojů, jak tomu bývá u řady jiných aut..

Ovládání rádia tlačítky na obou stranách středové osy volantu, které mají všechny verze kromě základní Fresh ve standardu, je z mého hlediska úplně v pohodě.

Přední sedadla ničím nevybočují, neunavil jsem se v něm ani při delším non-stop řízení. Také poloha za volantem mi připadala v pořádku. Výhled směrem dozadu a do boku není při couvání ideální kvůli netradičně tvarovaným a masivním zadním sloupkům, je zkrátka potřeba kontrolovat situaci i ve zpětných zrcátkách..

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Těžko hledám v paměti prostornější malé rodinné kombi z hlediska místa pro cestující než jsou cee´d SW a jeho bráška Hyundai i30 cw.

Prostřední místo ve druhé řadě sedadel lze použít k převozu dospělé osoby, což rozhodně není v této třídě standard, taková Octavia by mohla vyprávět. Hlavová opěrka je tady dostatečně vysoko výsuvná, také sedák a opěradlo o něco širší než bývá zvykem. Posezení je tu sice tvrdší než na krajních místech a trochu vyboulené, ale dá se přežít i delší cesta.

Na všech třech zadních místech jsem objevil dostatečný prostor na nohy i hlavu. Tvar kufru má k ideálnímu kvádru daleko, protože jej výrazně narušují zasahující podběhy, ani objemem tím pádem nepatří k rekordmanům. Octavia Combi je na tom mnohem lépe.

Zavazadelník je standardně vybavený dvojitou podlahou, která beze schodu lícuje s nákladovou hranou a případně i sklopenými opěradly druhé řady sedadel. Sedáky a opěradla jsou dělené v tradičním poměru 60:40.

Sedáky lze vyklápět, takže plocha vzniklá po sklopení opěradel vytváří s podlahou kufru téměř rovinu.

Pod podlahou se nachází řada menších odkládacích prostor.

Pokračovat na další kapitolu
Podvozek
Cee´d působí po modernizaci dojmem tužšího auta, což se příznivě projevuje i při projíždění zatáček. Připadá mi, že vůz drží o něco déle přilepený k silnici než dříve, i když ani předtím neměl úplně…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus