ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d SW
17. ledna 2010

Kia cee´d SW vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné kompaktní kombíky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.4 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 CVVT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CVVT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/66 kW VGT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/66 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW VGT

Motor jsem testoval ještě před změnou, po které vyhovuje emisním limitům Euro 5. Na jeho parametrech se to ale téměř neprojevilo.

Jde o úplně nový motor, který se do auta dostal po faceliftu v roce 2009, objem a výkonové parametry jsou ale úplně stejné jako u toho předchozího. Potěší měkkostí, kultivovaností a pružností chodu, málokterý motor této kubatury se mu v tom vyrovná. Příjemně plynule se s ním rozjíždí, na rozdíl od konkurenční Octavie Combi 1.6 TDI se mi nestalo, že by někdy chcípnul. Zmiňovaná kultivovanost se úplně nevztahuje na zvukový projev, hlavně v nižších otáčkách je slyšet dieselové klepání, ale má hlubší tóninu a není nepříjemné. Po zahřátí a ve vyšších otáčkách jsem hluk motoru skoro nevnímal. Zmíněná Octavia ale byla o něco lépe odhlučněná.

Autem se dobře jezdilo ve městě, mimo něj i na dálnici, hodí se dobře do všech režimů. Dynamikou, silou i spotřebou patří v této objemové kubatuře k tomu nejlepšímu, motor 1.6 TDI podle mých zkušeností ve všech parametrech překonává. Mimo město jsem jezdil za necelých pět litrů, po městě a na dálnici za sedm, celkový průměr činil kolem šesti litrů na 100 km při docela svižném stylu.

Manuální řazení má po modernizaci šest stupňů místo pěti (další výhoda proti Octavii 1.6 TDI). I díky nové páce se rychlosti mění příjemně. Stále sice úplně nezmizelo drobné zadrhávání, které je i slyšet, ale proti dřívějšku není cvakání tak intenzivní. Kulisa řazení působí přesněji a bez vůlí. Tady je ale Octavia 1.6 TDI lepší stejně jako při hodnocení řízení.

To mi ale u dieselové varianty cee´du SW přišlo o dost přesnější a sympatičtější než u hatchbacku s benzinovou čtrnáctistovkou. Vnímal jsem ho jako méně přeposilované a téměř postrádal dojem, že auto vodím na nitkách jako loutku.

1.6 CRDi/85 kW VGT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/94 kW VGT ISG

Tento motor nebyl dosud testován.

Podvozek

Cee´d působí po modernizaci dojmem tužšího auta, což se příznivě projevuje i při projíždění zatáček. Připadá mi, že vůz drží o něco déle přilepený k silnici než dříve, i když ani předtím neměl úplně špatné jízdní vlastnosti. Nedotáčivý smyk se při vypnutém ESP dostavuje nezáludně, takže s ním člověk má dost času něco dělat. Zapnutá stabilizace funguje rázně a nepříliš citlivě.

Podvozek německých aut nebo Octavie Combi sice stále působí kvalitněji, ale spousta francouzských vozů může cee´du závidět.

Z hlediska komfortu kombík od cee´du potěší odhlučněním kabiny. Zato tlumiče jsou naladěné dost tvrdě, přejezd hlubších děr posádka cítí i slyší, tady je třeba Octavia Combi dospělejší a kultivovanější.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus