ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Kia cee´d SW
17. ledna 2010

Kia cee´d SW vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné kompaktní kombíky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia cee´d SW vyráběná ve slovenské Žilině patří mezi cenově dostupné kompaktní kombíky a proslula především nadstandardně dlouhými záručními lhůtami – 5 let na celé auto a 7 let na motor a převodovku.

Vůz konkuruje mimo jiné Škodě Octavia Combi. Už z toho je jasné, že jej vyhledávají hlavně rodiny, ale také firmy do svých flotil.

Mezi přednosti korejského auta patří kromě vynikajícího poměru ceny a výbavy pět plnohodnotných míst pro dospělé cestující a kvalitní motory. Ve druhé polovině roku 2009 prošlo modernizací. Ta přinesla zpevnění auta a zlepšení ergonomie řidičovy zóny, ale také snížení výkonu základního motoru 1.4.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový poznávací znak všech modelů Kia, takzvaný tygří nos vytvořený mezi předními světly specificky tvarovanou chromovanou mřížkou, není designerským prvkem, který by mi padl do očí na první pohled. Na ten druhý už je to lepší. Společně s novými projektorovými světlomety to dělá předek auta výraznější. Blinkry se v souladu s nejnovějšími trendy přesunuly do zrcátek, zadní svítilny vypadají, jako by byly tvořeny LED diodami. Uvnitř jsem našel typický design nových vozů Hyundai a Kia. Jeho styl bych pojmenoval jako střízlivou ničím nevybočující útulnou eleganci.

Nový čtyřramenný volant se sportovním hliníkovým dekorem spodní části.

Nový design řadicí páky v jednodušší, ale hlavně luxusnější podobě přidaly interiéru na šarmu a zajímavosti, stále ale nejde o nic extravagantního.

Z černostříbrné převahy vybočuje červené podsvícení ciferníků a ovladačů, které se mi ale nezamlouvá – je zbytečně dráždivé.

Plasty jsou střídavě tvrdé a měkčené, většina z nich vypadá na pohled kvalitně. Při přejezdu nerovností se ale v jednom z aut ozývalo ze zadní části povrzávání, celkově na mě kombík nepůsobil tak kvalitním a festovním dojmem jako třeba konkurenti z koncernu VW, ale ani jako hatchback, který mi připadal tužší. Přesto došlo v této oblasti proti verzi před modernizací i u kombíku ke zřetelnému pokroku.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nebýt zmiňovaného červeného podsvícení přístrojů, jehož intenzitu navíc nelze u dvou nejnižších specifikací regulovat, neměl bych moc zásadních výhrad. Ukazatel palubního počítače se přestěhoval z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus