ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované verze kombíku Kia cee´d SW
9. září 2015

Modernizovaná verze druhé generace kombíku Kia cee´d SW představuje další krůček na cestě značky Kia od výrobce levných aut k producentovi vozů zajímavých, kvalitně působících a sportovně laděných.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Promyšlená a útulná - alespoň v případě dvou testovaných nejvyšších verzí výbavy Exclusive a GT Line.

Zde si můžete pro porovnání prohlédnout přístrojovku tehdy druhého stupně Comfort, který jsem zkoušel u hatchbacku před modernizací v roce 2015. Také tady jsem chválil, ale neuchvátila mne tak, jako ty vyšperkované u kombíku.

I v nejnižší poloze sedí řidič poměrně vysoko, takže má z auta hlavně směrem do předoboku výborný výhled. Ten ještě vylepšují snížená hrana oken a malé okénko v deltě předního sloupku. Rozdvojeným A-sloupkem se druhá generace cee´du liší nejen od předchůdce, ale také od příbuzného Hyundaie i30 kombi. Jde o skvělé řešení, díky němuž jsem si občas v cee´du SW připadal jako v nějakém velkoprostorovém autě.

Tenhle dojem umocňuje příplatková panoramatická střecha s efektní dvoudílnou roletou a elektrickou obsluhou. Přední část funguje jako velké střešní okno.

Směrem dozadu je to s výhledem o dost horší.

Přesto jsem s testovaným autem parkoval naprosto bez problémů. Od druhé výbavy Comfort Plus jsou ve standardu senzory informující o vzdálenosti od překážky. V našem případě byl cee´d SW vybavený i kamerou, která monitoruje dění za vozem (standard od Exclusive).

Za příplatek se dá pořídit i parkovací asistent (tlačítko vlevo), který jsme zkoušeli u verze před modernizací v roce 2015.

Umí sám vyhledat vhodné parkovací místo. Pak stačí řidiči pustit volant a řadit podle pokynů. Kia většinou na dva pohyby zaparkovala i do mezer, které o moc nepřesahovaly její délku. Pozorovat volant, který se sám točí přesně tak, jak je potřeba, mne ještě nějakou dobu nepřestane fascinovat. A to i když je parkovací asistent u aut velikosti cee´du SW už dnes docela běžným příplatkovým prvkem.

Od modelového roku 2016 přibyly i některé další příplatkové bezpečnostní asistenty, které jsem zatím neměl možnost vyzkoušet. Jde například o sledování mrtvého úhlu nebo upozornění na příjíždějící auto zezadu při couvání.

Masivnost palubní desky způsobuje, že šofér nemůže sedět vyloženě nalepený na volantu, protože pak se s ní jeho kolena potkají. Trochu dál od kormidla jsem se cítil v pohodě, jen mě občas do pravé nohy trochu dloubla hrana středového sloupku.

Sedadlo řidiče mi vyhovovalo rozměry i tvarováním, měkčí by ale mohly opěrky hlavy.

Za příplatek si řidič může seřizovat jednotlivé části sedadla elektricky a svou polohu uložit do paměti, což přispívá k ještě lepšímu pohodlí.

Volant potažený kůží dostanete standardně od druhé výbavy Comfort Plus. Nemá chybu. Díky tvarování v místech úchopu se skvěle drží, dobře vypadá a v našem případě se z něj dalo ovládat velké množství funkcí. Navíc výbava GT Line obsahuje parádní perforování, díky němuž se volant ještě lépe drží.

Tlačítka na levé straně patří nahoře audiosoustavě (standard) a dole mobilnímu telefonu, který se mi podařilo téměř okamžitě spárovat s autem pomocí bluetooth handsfree (bez příplatku od Comfort Plus). Tlačítka jsou dostatečně velká, s výraznými rolery se mi pracovalo výborně.

Úplný vršek na pravé straně patří přepínání účinku posilovače řízení ve třech stupních od lehkého městského Comfortu přes Normal po Sport pro svižnou jízdu v zatáčkách (od stupně Exclusive). Níže najdeme rolery sloužící k pohodlné obsluze tempomatu a omezovače rychlosti (od Comfort Plus). A úplně dole se ovládá palubní počítač (standard). Aby toho nebylo málo, tak se dal testovaný volant velmi rychle vyhřát (stejně jako vyhřívání sedadel za příplatek), což mi v mrazech pomůže více než cokoli jiného.

Zde si můžete prohlédnout umělohmotný volant, který jsem testoval u hatchbacku před modernizací. Ani on se nedrží špatně, ale trochu víc klouže než kožený.

Když jsem chválil tlačítka na volantu, tak nemůžu vynechat ani ta na středovém sloupku obsluhující audiosoustavu v našem případě spojenou s navigací a velkým barevným displejem (za příplatek) nebo klimatizaci (automatická s možností jiné teploty pro řidiče a spolujezdce je standardem od výbavy Exclusive). I tyto ovladače jsou nejen dostatečně velké a logicky rozmístěné, ale i dobře osvětlené a popsané. Fungují luxusně tlumeně.

Zde si pro porovnání prohlédněte středový sloupek se základní manuální verzí klimatizace. Opět se vztahuje k vozu před modernizací v roce 2015.

A zde z výbavy Exclusive s automatickou klimatizací, ale bez příplatkového displeje pro navigaci. Také jde o verzi před faceliftem.

Zlatým hřebem se z mého hlediska staly v roce 2012 příplatkové TFT přístroje. Od roku 2015 patří ke standardu verze GT Line. Za ty tři roky už se vyrojilo spousta více fascinujících digitálních přístrojů, ale pořád se mi líbí.

Krajní dvojice je analogová, prostřední rychloměr tak také vypadá, ale jde o zobrazení digitální.

Standardní přístroje (fotka se týká verze před modernizací) se mi sice také líbily, ale...

Zajímavě umístěný a dokonale krytý proti slunečnímu svitu je displej rozbíjející plochu vrchní části palubní desky s hodinami a ukazatelem vnější teploty.

Drobnou připomínku mám z hlediska ergonomie k umístění ovladače seřizování zrcátek, který bych raději viděl ve výplních dveří než v rohu přístrojové desky z pohledu řidiče zakrytý věncem volantu. Dá se s ním ale v pohodě pracovat i poslepu.

Elektronická parkovací brzda místo klasické ručky nebo třeba startování tlačítkem (obojí za příplatek) nepatří mezi věci, bez kterých bych se neobešel, i když navozují dojem high-tech a luxusu.

Nový cee´d SW víc než dostatečně míří na žíznivce a řidiče ověšené spoustou drobností, které potřebují někam odložit. Do bočních kapes se vešly i plastové láhve s objemem 1,5 l. Posuvná loketní opěrka s integrovaným úložným prostorem patří ke standardu od výbavy Exclusive.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Uvnitř kabiny si cee´d v porovnání s konkurenty vede nadprůměrně dobře jen z hlediska šířky v loktech, což se ale na zadních sedadlech hodí. Díky dostatečně vysoko výsuvné prostřední opěrce se totiž mohou dozadu bezpečně posadit tři dospělí. A to nebývá mezi konkurenty zvykem, viď Octavie Combi...

Nadprůměrná šířka v loktech pomůže tomu, aby se na sebe tři dospělácí tolik nemačkali, i když se tomu asi úplně nevyhnou.

Výškou nad hlavou (zvlášť u verze s panoramatickou střechou) ani místem na kolena sice cee´d SW neuchvátí, ale dva lidé s výškou 185 cm si za sebe pohodlně sednou, což drtivé většině rodin bohatě postačí.

Zadní sedadla mi připadala tvrdší než ta vpředu, na krajních místech mi to ale bylo nepříjemné jen u hlavových opěrek. Prostřední post se už zvlášť u testované verze s loketní opěrkou tvrdostí blížil dřevěné lavici, ale i na tomto místě bych si uměl představit delší transport.

Sedáky zadních sedadel cee´du SW se mohou vyklopit. Na jejich místa se pak dá složit opěradlo do roviny s podlahou kufru. To je praktické při převozu rozměrnějších předmětů.

Výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 528 l znamená při porovnání s konkurenty průměrnou hodnotu.

Značná část z udávaných litrů se ale nachází pod podlahou. Odhadujeme, že mezi ní a roletou bude skutečnost tak o sto litrů slabší, což není na rodinný kombík žádná sláva.

Potvrzují to i dílčí naměřené hodnoty. Maximální délka kufru je nejslabší mezi konkurenty. Nedosahuje ani metru. O moc lépe na tom Kia cee´d SW není ani z hlediska hloubky (výšky) mezi podlahou a roletou, pouze minimální šířka patří mezi rodinnými kombíky nad průměr.

Testované kombíky disponovaly spoustou drobností zlepšujících využitelnost kufru - například po kolejnicích posuvnými dělicími příčkami nebo sítí oddělující prostor mezi zavazadly a posádkou, která se dala upevnit za přední i zadní sedadla.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Významným milníkem je pro model Kia cee´d nasazení nového benzinového turbomotoru 1.0 T-GDI. Tříválcová pohonná jednotka se vyrábí ve dvou výkonových verzích 73 a 88 kW, přičemž ta slabší se díky sp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus