ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeepu Wrangler Unlimited
10. listopadu 2015

Jeden z posledních čistokrevných offroadů pro všechny, kdo ježdění mimo asfaltové cesty milují - to je Jeep Wrangler. Název Unlimited za jménem znamená dvojici dveří, což je novinka současné generace.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test Jeepu Wrangler Unlimited
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jeden z posledních čistokrevných offroadů pro všechny, kdo ježdění mimo asfaltové cesty milují - to je Jeep Wrangler. Název Unlimited za jménem znamená dvojici dveří, což je novinka současné generace.

Ta se prodává již od roku 2007, v modelovém roce 2011 prošla modernizací. Auto se vyrábí v USA a kromě pětidveřové verze je v nabídce i tradiční třídveřová.

Wrangler nemá přímou konkurenci. Často bývá srovnáván s Mercedesem třídy G, který ale podle mě stejně jako Land Rover Defender trochu zamrznul v čase. Wrangler na mě působí mladistvějším a modernějším dojmem. Každopádně jde o vůz se špičkovou průchodností terénem, který více či méně zaostává ve většině parametrů na silnici. Jeho pořízení není žádná láce.

Testovaný kousek měl k dispozici příplatkovou úpravu umožňující auto změnit z hard topu (tedy pevné střechy) na soft top, tedy střechu plátěnou. K této přestavbě jsem se ale raději neodvážil.

Řidič tady jídá trochu jinačí chleba než u běžných osobáků. Někdy trochu tvrdší, ale taky chutnější... Každopádně musí být trochu ve formě, aby do Wranglera vůbec nastoupil. I v nejnižší poloze se sedí vysoko. Tak vysoko, že kapotu auta vidíte celou a poměrně hluboko pod sebou.

Před sebou máte maličké přední sklo a kolem sebe dost stísněné poměry. Nejméně místa je na levou nohu, která je utiskovaná víc než u jiných aut, ale naštěstí ji nemačká žádná hrana.

Řízení aktuálního Wranglera není tak spartánskou záležitostí jako podobná práce třeba za volantem Land Roveru Defender. Například sedadla mi připadají vyloženě pohodlná a sedáky parádně podpírají stehna. Nejsou sice moc široká, ale mě to vůbec nevadilo.

Sezení na zadních sedadlech není zdaleka tak pohodlné jako vpředu. Sedáky jsou kratičké, sedí se tu jen na zadku a na mnohem tvrdším podkladu. Místa nad hlavou je víc než na nohy. Zadní lavice je uzpůsobená pro převoz tří dospělých cestujících. Prostřední místo není o moc horší než ta krajní a výška hlavové opěrky vyhoví i cestujícím s výškou kolem 180 cm.

Kufr v našem případě omezovala složená plátěná střecha. Dá se docela prakticky zvětšovat.

Dělené opěradlo zadních sedadel se sklápí, přičemž zajíždí do podlahy a snižuje tak vzniklou plochu, která lícuje s podlahou kufru. Opěry hlavy se zajímavě ohýbají směrem dozadu, ta prostřední se musí manuálně vyjmout.

Pod kapotou se dá volit mezi benzinovým šestiválcem o objemu 3,6 l a naftovým čtyřválcem 2.8 CRDi. Ten je k dispozici v základní výbavě i s manuálním řazením, většina verzí ale řadí automaticky mezi pěti stupni.

Páka automatu se v kulise někdy pohybovala trochu ztuha. Testovaná verze Rubicon má k dispozici i "půlené" kvalty do nejtěžšího terénu.

Řízení mi připadalo příjemné i díky tlustému koženému volantu. Jak to u amerických aut bývá, točí se kormidlem velmi zlehka.

Zvuk naftového motoru docela pronikal do kabiny, ale jeho chod mi připadal měkký a dal se dobře dávkovat mimo asfalt.

Pouze pětistupňový automat s relativně krátkým nejvyšším kvaltem (při 90 km/h asi 2000 otáček) a široké gumy s terénním vzorkem patřily mezi příčiny toho, proč jsme výrobcem udávané spotřeby 8,3 l nedosáhli ani při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h (měli jsme 8,5 l). Na dálnici při sto třicítce polykal motor třináct litrů, což byla i průměrná spotřeba v testu. Vymlouvat se jeep nemůže ani na pohon všech kol, protože na asfaltu jsem přesun síly na přední nápravu odpojoval.

V Americe jsem s Wranglerem Rubicon projížděl i místa, do kterých se mi nechtělo pěšky. V Česku jsem pro nejlépe vybavenou variantu na offroadové ježdění podobné terény nenašel a některé vychytávky jako vypnutí stabilizátoru nebo uzávěrku diferenciálů na obou nápravách ani nevyužil.

Přesto jsem si i díky speciálním pneumatikám o rozměru 245/75 R17 zařádil a to bez obav, že auto nějak poškodím. Po vypnutí stabilizace jsem si v pískovém dole i hezky zadriftoval.

Kromě očekávané zábavy překvapil testovaný wrangler na rozbitém podkladu až nečekaným pohodlím. 

Na asfaltu neplaval tak, jak jsem to zažil dříve v Americe, dokonce jsem po dálnici upaloval celkem beze strachu i 170 km/h, ale ve většině zatáček zasahoval asi i kvůli špalkovým pneumatikám stabilizační systém.

Pokud si chcete Wranglera ve verzi Rubicon pořídit, věřte, že vám Česko bude brzy malé a nudné. Tohle auto patří do dobrodružnějších zemí...

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus