ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Jeepu Renegade
10. března 2019

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice. Takzvaná "jeepovitost" je také motivem změn při faceliftu, který vůz prodělal koncem roku 2018.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vyvýšenou prostřední část kapoty jsem i já s výškou postavy 174 cm viděl z nejnižší polohy sedadla. Máte tak pocit, že sedíte bezpečně vysoko nad vozovkou. Zároveň jsem kolem sebe vnímal vzdušnost, což potvrzuje i naměřená nadprůměrná šířka v loktech.

Pochvalu si zasluhuje řešení předního sloupku a umístění zrcátek, které umožňuje na poměry vozů SUV velmi nadprůměrný výhled.

Ani směrem vzad jsem neměl díky širokým zpětným zrcátkům a rovné zádi problém a obešel bych se i bez parkovacích senzorů (standard od výbavy Limited a to vpředu i vzadu).

Za příplatek lze mít i parkovací kameru, kterou ale moc nedoporučuji. Velmi lehce se v zimním počasí zašpinila, a pak prostřednictvím ní nebylo skoro nic vidět.

Látková sedadla mne v dobrém zaujala držením těla v zatáčkách a ve špatném tvrdými hlavovými opěrkami.

Ty ještě více vynikaly a působily až trochu prkenně u příplatkových kožených sedadel, která jsem testoval ještě před faceliftem. Ta i díky vyhřívání (také za příplatek u všech typů sedaček) nabídla v zimním období vysokou míru nejen tepelného komfortu. Potěší i jejich konzistence, která není gaučovitá ani příliš tvrdá.

Řešení středového sloupku umožňuje přiblížit se k volantu i těm řidičům, kteří na něm jezdí rádi zcela nalepení. Nikde nepřekáží nic na kolena. Chválím!

Volant je přesně takový, jaký byste očekávali od jeepu. Příjemná měkká kůže (po faceliftu bohužel standard až od třetí výbavy Limited, předtím od druhé Longitude) vytváří masivní věnec ještě zesílený v místech úchopu. Nechybělo příplatkové vyhřívání, které se v zimě opravdu hodilo.

Dostatečně velkými tlačítky jsem pohodlně ovládal audiosoustavu, palubní počítač nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Od výbavy Limited je nově po faceliftu ve standardu tempomat adaptivní, který kromě rychlosti udržuje i vzdálenost od nejbližšího vozu. Nedělá to ale moc plynule

Specialitou automobilů Jeep/Fiat jsou "bradavky" z druhé strany volantu kterými se zesiluje či ztišuje zvuk a přelaďují rozhlasové stanice.

Přístroje se podle mne při faceliftu změnily k horšímu. Zmizel nápaditý detail v podobě blátivého cákance a nahradilo jej stejně jako u ostatních jeepů šrafování "červeného" pole otáčkoměru. Zůstaly alespoň šarmantní "offroadové" kryty ciferníků.

Mezi nimi se rozprostíral v testované verzi velký sedmipalcový barevný TFT displej se spoustou užitečných údajů (standard od výbavy Limited). Postrádal jsem ale průměrnou rychlost a češtinu.

V základních verzích je displej poloviční a jednobarevný (na snímku verze před faceliftem). Zvládne ale naráz zobrazit slušné množství údajů, třeba včetně světové strany (hledejte). Stav paliva a teplota se ukazují samostatnými diodami.

Páčky jsou z fiatů a do jeepu se mi moc nehodí. Navíc spouštějí zbytečně hlasité blikání. Dost často jsem kvůli jejich tvaru omylem blikl dálkovými světly, protože mi po nich sjely prsty.

Líbí se mi řešení displeje na středovém sloupku a vlastně celé konzoly jako takové.

V případě testovaného auta šlo o příplatkovou nejvyšší verzi multimediálního systému s barevnou dotekovou obrazovkou. Ta se po faceliftu zvětšila z rozměru 6,5 palců až na osm palců. Obsahuje i navigaci. V tomto provedení je standardem pouze ve výbavě Limited S.

Na rozdíl od verze před faceliftem už kolem obrazovky nejsou tlačítka. Ta se přestěhovala k ovládání klimatizace.

Dotykáč funguje poměrně rychle a má velmi sympatickou grafiku. Jen některé ikonky by mohly být o něco větší. Při jízdě jsem se do nich hůře trefoval.

Ještě horší to bude u menších verzí obrazovky. Sedmipalcová (před faceliftem to byla velikost maximální) patří ke standardu verzí Limited a Trailhawk. Chybí u ní navigace.

Pokud si nechcete připlatit, dostanete v ostatních provedeních Jeepu Renegade nejmenší displej o velikosti 5 palců. Na obrázku vidíte jeho podobu z Renegada před faceliftem.

Testovaná verze multimediálního systému se chlubí i dvěma USB porty. Jeden je na spodní části středového panelu na přístrojové desce, druhý se nachází uvnitř podélně posuvné loketní opěrky.

Za krok zpět z hlediska designu i uživatelské přívětivosti považuji nový vzhled ovladačů automatické dvouzónové klimatizace (standard od Limited, v nižších stupních výbav najdete klimatizace manuální). Předchozí opravdu velké ovladače se mi zamlouvaly mnohem více.

Facelift změnil i fungování bezpečnostních asistentů. Dobrou zprávou by mohlo být, že je jich více. Jenže jejich fungování mě při testu tak štvalo, že to za moc dobrou zprávu nepovažuji. Nejvíc ze všeho mě vadily výhružné zvukové signály s těmito asistenty spojené. Každý z nich používal jinou tóninu, ale všechny byly velmi nepříjemné a lekavé. To samé platí i o akustickém doprovodu parkovacích senzorů. Byl jsem z těch zvuků tak na nervy, ža jsem jeden z parkovacích manévrů raději vzdal a zbaběle ujel někam, kde je dost místa.

Asistent hlídání jízdního pruhu před faceliftem fungoval pouze jako upozornění na jeho opuštění bez blinkru. Nyní je toto upozornění doplněno i o aktivní zásah do řízení. Auto strhne volant směrem ke středu pruhu. Téměř okamžitě s tím se ozve další akustický signál vyzývající k převzetí řízení. Tento asistent patří ke standardní výbavě, ale dá se tlačítkem na středovém panelu deaktivovat.

Druhý standardně montovaný pomocník hlasitě a výrazným blikáním nápisu BRAKE! na displeji mezi přístroji varuje před nárazem do auta před vámi, případně i sám brzdí. To se mi stalo v testu dvakrát a pokaždé úplně zbytečně - vždy když jsem se na poslední chvíli, ale kontrolovaně vyhýbal autu před sebou, které odbočovalo ze silnice. Z hlasitého pípnutí a nečekaného brzdění jsem málem dostal infarkt.

Novinku představuje příplatkové hlídání mrtvého úhlu. Sice většinou oceňuji, když nepříliš viditelnou oranžovou diodku v zrcátkách doplňuje akustické upozornění, ale tady bylo tak nepříjemné, že bych se raději obešel bez něj. Navíc se spouštělo i ve chvílích, kdy jsem se zařazoval před auto, které už za mnou bylo dávno v bezpečné vzdálenosti.

Celkově mi tedy fungování bezpečnostních asistentů u Jeepu Renegade nevonělo, ale chválím široké možnosti jejich nastavení - intensity fungování a hlasitosti upozornění - i deaktivace.

Žíznivce zamrzí malá schránka na láhve ve výplních předních dveří.

Jeep Renegade může mít tři typy střech. Kromě klasické ocelové dvě příplatkové.

Za prvé je to panoramatická, kterou jsem zkoušel teď po faceliftu. Je opravdu obrovská, její přední díl lze otevžít jako okno a nepřipadalo mi, že by způsobovala nějaké pazvuky třeba při přejíždění nerovností.

Dále je v nabídce střecha My Sky se dvěma střešními okny, která patřila ke standardní výbavě limitované edice 75th Anniversary před faceliftem.

První z oken je elektricky otvíratelné. Tlačítka na obsluhu se nacházejí na stropním panelu mezi řidičem a spolujezdcem.

To ale není z jejich funkce zdaleka vše. Už na první pohled vidíte, že se u obou oken nachází i jakési mechanické zařízení. Uvnitř se skrývá klíček, kterým okno odemknete a celý panel pak sundáte ze střechy. Jeden váží necelých pět kilo, takže to není žádná dřina. Oba panely pak můžete uložit do luxusní tašky v kufru, kterou lze dokonce umístit pod podlahu zavazadlového prostoru. Jde o velmi originální řešení, které ale zase tak nepřekvapí u značky Jeep.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zatímco na předních sedadlech renegáta převažovalo nadšení, vzadu naopak rozpaky. Jako by Jeep všechny nápady vyplýtval vpředu...

Přitom z hlediska prostornosti na tom není Renegade vůbec špatně. Výškou nad hlavou i šířkou v loktech v druhé řadě sedadel jen těžko hledá mezi SUV nižší střední třídy konkurenci. Ani jeden z těchto parametrů se ale nedá moc využít.

Dlouhého cestujícího dozadu neposadíte. Vzhledem k malé délce auta nepřekvapí podprůměrná podélná prostornost.

Vadí i nevhodný, příliš vzpřímený sklon opěradel, který se nedá regulovat. Abych si sedl tak, jak jsem zvyklý, tedy vzpřímeně s hlavou v opěrce, musel jsem hlavu posunout hodně dozadu a prohýbal se jako luk.

Opěrky jsou navíc extrémně tvrdé.

I na krajích se sedí tak, že kolena míří vzhůru a sedáky vůbec nepodpírají stehna. Cestující vzadu si navíc při jízdě stěžovali na přílišnou tvrdost sedadel.

Velkorysá šířka v loktech se dá teoreticky využít k převozu tří osob na zadní lavici. Výška hlavové opěrky na prostředním místě vyhoví i menšímu dospělému, ale je to tam ještě mnohem tvrdší a nepohodlnější než na krajích.

Na tomto místě už na rozdíl od verze před faceliftem nemůžete mít zásuvku na 220 V. Zato je tu po modernizaci v roce 2018 všude kromě základní verze dnes mnohem častěji využívaná USB nabíječka pro zadní cestující.

Variabilita vnitřního prostoru Jeepu Renegade začíná a končí stejně jako u běžných hatchbacků u sklápění děleného opěradla zadních sedadel a příplatkové mezipodlahy v kufru, která může vyrovnat schod tímto úkonem vzniklý.

U auta testovaného po faceliftu ale žádný schod nebyl, přestože jsme neměli mezipodlahu. Vůz totiž obsahoval příplatkovou plnohodnotnou rezervu, která už tak malý zavazadlový prostor ještě zmenšuje, protože není tak hluboký.

Jeep udává u Renegadu základní objem zavazadlového prostoru pouhých 351 l, se kterými by neprorazil ani mezi běžnými hatchbacky. Naše měření prokázala, že jeho kufr patří mezi nejkratší a nejužší, zato se chlubí velkou hloubkou (tedy pokud nemáte pod podlahou tu plnohodnotnou rezervu). Výška zadní části kabiny by mohla umožnit převoz některých objemnějších věcí, které se do nižších aut nevlezou.

Z hlediska variability interiéru potěšilo alespoň příplatkové praktické dělení zadních sedadel v poměru 40:20:40.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Facelift v roce 2018 přinesl pod kapotu Jeepu Renegade zcela nové motory. Dřívější čtyřválcovou benzinovou šestnáctistovku bez turba nahradil v roli základní pohonné jednotky litrový tříválec s turb…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus