ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeepu Renegade
27. ledna 2015

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice.

Jeep Renegade měří na délku 4,24 m a řadí se tak mezi nejkratší SUV nižší střední třídy. Například Škodu Yeti přerostl jen o centimetr a půl a podobá se jí většinou vnějších rozměrů.

Renegade nabízí několik provedení odstupňovaných podle schopností poradit si s terénem. Testoval jsem zatím pouze to prostřední - tedy s pohonem všech kol, ale nikoli v nejdrsnějším offroadovém provedení Trailhawk. Základní varianta s pohonem přední nápravy patří hlavně na silnici. Tyto tři verze se liší mimo jiné i vzdáleností podvozku od země.

Jeep Renegade cílí především na jednotlivce a páry všech věkových kategorií, vyhoví i menším rodinám.

Jeho nejsilnějšími stránkami jsou při porovnání se soupeři terénní schopnosti verzí s pohonem všech kol a nápaditý design. Nepotěší kvalita sezení vzadu a malý kufr.

Jeep Renegade se na českém trhu prodává od konce roku 2014 a jde o společný projekt značek Fiat a Jeep, jehož druhým "dítětem" je Fiat 500X.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zvenčí je to prostě jeep, z něhož na první pohled vyzařuje sympaticky dobrodružná povaha. Designerům se podařilo skvěle skloubit tradici značky s moderními trendy. Auto se mi líbí víc zepředu, zadobok vypadá snad až příliš mohutně, připomíná mi styl nového Fiatu Panda.

Z testovaných tří variant se mi nejvíce líbila limitovaná edice 75th Anniversary uvedená na trh v roce 2016 u příležitosti výročí začátku výroby aut značky Jeep. Charakterizují ji například polomatné bronzové detaily - mřížka chladiče, litá kola, kliky dveří i některé zadní části vozu. Fotky zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Duch Jeepu se podařilo přenést i dovnitř, přitom se díky spolupráci s Fiatem podařilo vyvarovat nejděsivějších laciností dříve tak typických pro interiéry amerických vozů.

Jistě, po přesednutí z BMW (testoval jsem současně s renegadem kompaktní model 2 Active Tourer) máte pořád ještě pocit přemíry plastů (byť v horní části přístrojové desky měkčených), naftový motor od Fiatu zejména po nastartování hlučně klape, interiér při volnoběhu turbodieselu trochu vibruje a nevzhledné fiatí páčky za volantem spouštějí nepříjemně hlasité blikání.

Na druhou stranu ale přístrojová deska obsahuje několik opravdu atraktivních prvků jako "voděodolné" lemování dotekového displeje audiosoustavy, masivní praktické madlo před spolujezdcem, pseudohliníkovou velkou hlavici řadicí páky nebo třeba prakticky velké ovladače klimatizace. Moc se mi líbily i stříbrné lemy výdechů ventilace nebo reproduktorů.

U edice 75th Anniversary byly lemy reproduktorů matně bronzové, aby ladily s podobně barevnými detaily karoserie.

Zkrátka přitažlivost a styl u nejlevnějšího jeepu alespoň při hodnocení testované třetí výbavy Limited s řadou prvků příplatkové výbavy, nebo vyšperkované speciální edice 75th Anniversary, vítězily nad projevy lacinosti.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vyvýšenou prostřední část kapoty jsem i já s výškou postavy 174 cm viděl z nejnižší polohy sedadla. Máte tak pocit, že sedíte bezpečně vysoko nad vozovkou. Zároveň jsem kolem sebe vnímal vzdušnost, …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus