ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Jeepu Grand Cherokee
1. února 2014

Velké pohodlné univerzální auto na asfalt i do terénu – to je Jeep Grand Cherokee, americký zástupce luxusní odnože kategorie SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velké pohodlné univerzální auto na asfalt i do terénu – to je Jeep Grand Cherokee, americký zástupce luxusní odnože kategorie SUV.

Proti německým konkurentům nejvíc boduje poměrem ceny a výbavy, ale ztrácí při porovnání parametrů motorů a dojmů z řízení v zatáčkách.

Podvozek potěší hlavně v terénu, díky možnosti volby několika jízdních režimů však není špatný ani na silnici.

Pět cestujících má sice v kabině dostatek místa, ale využitelnost zadní řady shazují opěrky hlavy bez možnosti výškového nastavení. Parametry zavazadlového prostoru jsme naměřili horší než u konkurentů, i když výrobce uvádí opak.

Aktuální generace velkého Čerokéze se v Česku prodává od konce roku 2010, v roce 2013 (jde o modelový rok 2014) prodělala rozsáhlou modernizaci. Dováží se z USA.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2013 výrazně potlačila retro prvky a posunula vzhled Jeepu Grand Cherokee směrem k futurismu a to jak zvenčí tak uvnitř kabiny.

Vlevo vidíte příď verze před faceliftem a vpravo po něm. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Přes jasný krok směrem k moderně zůstává u Grand Cherokeeho zvlášť v testované vyšší výbavě Summit i spousta součástí DNA typického amerického auta. Počínaje opulentními rozměry přes spoustu chromu a uvnitř imitace dřeva a množství masivní kůže. Nemůžu říct, že bych na téhle demonstraci síly a luxusu nějak ujížděl, ale zároveň nebudu tvrdit, že se mi to nelíbí.

Z auta vyzařuje robustnost, síla či pocit bezpečí a od roku 2013 i high-tech. Uvnitř se pod slupkou okázalosti stále občas odkopou drobné náznaky lacinosti. Například plasty jsou vesměs tvrdé a hlučné i křaplavé na poklep – a to i na vrchní části přístrojovky pod oblečkem z kůže. Odhlučnění kabiny se ale po modernizaci vylepšilo a přiblížilo německé konkurenci.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Očekáváte sezení vysoko nad silnicí a spoustu místa kolem sebe? Přesně toho se od Jeepu Grand Cherokee dočkáte. Šířka v loktech patří mezi konkurenty k nejlepším, pocit vzdušnosti v našem případě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus