ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeep Compass
8. října 2020

Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Jedná se tak o další krok v uskutečňování investičního plánu FCA ve výši 5 miliard eur a pokračující evoluci značky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Jedná se tak o další krok v uskutečňování investičního plánu FCA ve výši 5 miliard eur a pokračující evoluci značky.

Automobilka Jeep navíc tvrdí, že Compass vyráběný v italském Melfi je ještě lépe přizpůsobený náročným evropským zákazníkům a místním vozovkám. Velkou zásluhu na tom prý mají hlavně pokročilé a uživatelsky vstřícné technologie, které zajišťují větší úspornost, pohodlí a konektivitu pro každodenní požitek z jízdy.

Na českém trhu to "Džíp" nemá vůbec jednoduché, jelikož svými vnějšími rozměry spadá do přehlceného segmentu kompaktních SUV. Silných rivalů je zde celá řada, proto jich budeme jmenovat jen hrstku. Jde například o Audi Q3, BMW X1, Lexus UX nebo třeba o Volvo XC40. Za konkurenční výhodu Compassu považujeme velmi nízkou cenovku (559 900 Kč), slušné terénní schopnosti, netradiční vizáž exteriéru či bohatou základní výbavu.

K dostání je celkem pět stupňů výbavy – Sport, Longitude, Night Eagle, Limited a S-Limited. Všechny jsou ve standardu osazeny zážehovým přeplňovaným motorem nebo alternativním vznětovým agregátem a pohonem předních kol. Absolutní novinkou je verze s pohonem všech kol v kombinaci s technologií 4xe (plug-in hybrid).

K nám do redakce doputoval model Compass v přepychové výbavě Limited, s nově vyvinutým agregátem 1.3 Turbo a automatickou převodovkou. Brzy jsme zjistili, že transformace Američana na Evropana přinesla spoustu dobrého, ale také špatného.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Evropský Compass se na první pohled od toho amerického takřka neliší. Povedený design karoserie i interiéru zůstal z velké části zachován a měnily se pouze detaily. Novinkou jsou třeba litá kola v mnoha vzhledových variacích a přibyly také barevné kombinace exteriéru.

Námi zkoušený exemplář však krásou zrovna neoplýval. Šedivý zevnějšek společně s černými doplňky působil trochu mdle. Denně na silnicích potkáváme spoustu atraktivnějších a lépe nakonfigurovaných compassů.

Přídi testovaného vozu v provedení Limited dominovaly xenonové světlomety s fukcí automatického přepínání dálkových světel.

Podpisem Jeepu Compass je specifická maska chladiče. Disponuje čtvercovými segmenty, které obklopuje černě lesklý rámeček.

Mdlou karoserii alespoň krášlila 18palcová kola z lehké slitiny, jenž patří ke standardnímu náčiní verze Limited. Základní varianta vyjíždí na litých šestnáctkách.

Na masité zádi potom nalezneme robustní světla, dvě koncovky výfukového systému i logo zvolené výbavy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiéru provedení Limited standardně dominuje kůže, kvalitní látka a skvěle zpracované plasty. Pochválit musíme i přirozený posed za volantem. Sedadlo je v základní pozici příjemně vysoko, respekt…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus