ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeepu Renegade
20. srpna 2016

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vyvýšenou prostřední část kapoty jsem i já s výškou postavy 174 cm viděl z nejnižší polohy sedadla. Máte tak pocit, že sedíte bezpečně vysoko nad vozovkou. Zároveň jsem kolem sebe vnímal vzdušnost, což potvrzuje i naměřená nadprůměrná šířka v loktech.

Pochvalu si zasluhuje řešení předního sloupku a umístění zrcátek, které umožňuje na poměry vozů SUV velmi nadprůměrný výhled.

Ani směrem vzad jsem neměl díky širokým zpětným zrcátkám a rovné zádi problém a obešel bych se i bez parkovacích senzorů (standard od výbavy Limited).

Základní látková sedadla jsem zatím testoval pouze u limitované edice 75th Anniversary a ani tady nebyla úpně obyčejná, protože měla osobité černo-šedé provedení textilního čalounění s oranžovým kontrastním prošíváním na bočních výplních (jejich fotku najdete v základní sadě snímků na začátku příští kapitoly). Zaujala mě dobrým držením těla v zatáčkách a tvrdými opěrkami.

Ty ještě více vyniknou a působí až trochu prkenně u příplatkových kožených sedadel. Ta i díky vyhřívání (také za příplatek u všech typů sedaček) nabídla v zimním období vysokou míru nejen tepelného komfortu. Potěší i jejich konzistence, která není gaučovitá ani příliš tvrdá.

Řešení středového sloupku umožňuje přiblížit se k volantu i těm řidičům, kteří na něm jezdí rádi zcela nalepení. Nikde nepřekáží nic na kolena. Chválím!

Volant je přesně takový, jaký byste očekávali od jeepu. Příjemná měkká kůže (standard od druhé výbavy Longitude) vytváří masivní věnec ještě zesílený v místech úchopu. Nechybělo příplatkové vyhřívání, které se v zimě opravdu hodilo.

Dostatečně velkými tlačítky jsem pohodlně ovládal audiosoustavu, palubní počítač nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Nápaditý detail v podobě blátivého cákance místo klasického červeného pole otáčkoměru dokáže dát přístrojům neuvěřitelný šarm, který umocňují "offroadové" kryty ciferníků.

Mezi nimi se rozprostíral v testované verzi velký sedmipalcový barevný TFT displej se spoustou užitečných údajů (standard od výbavy Limited). Postrádal jsem ale průměrnou rychlost.

V základních verzích je displej poloviční a jednobarevný. Zvládne ale naráz zobrazit slušné množství údajů, třeba včetně světové strany (hledejte). Stav paliva a teplota se ukazují samostatnými diodami.

Páčky jsem už viděl ve fiatech a do jeepu se mi moc nehodí. Navíc spouštějí zbytečně hlasité blikání. Dost často jsem kvůli jejich tvaru omylem bliknul dálkovými světly, protože mi po nich sjely prsty.

Moc se mi líbí řešení displeje na středovém sloupku a vlastně celé konzoly jako takové.

V případě testovaného auta šlo o příplatkovou nejvyšší verzi multimediálního systému s barevnou dotekovou obrazovkou o rozměru 6,5 palců, navigací a bluetooth handsfree.

Dotykáč funguje rychle a má velmi sympatickou grafiku.

Pokud si nechcete připlatit, dostanete menší displej o velikosti 5 palců. V tomto případě také chybí navigace.

Testovaná verze multimediálního systému se chlubí i dvěma USB porty. Jeden je na spodní části středového panelu na přístrojové desce, druhý se nachází uvnitř podélně posuvné loketní opěrky.

Standardní audiosoustava zahrnuje pouze pětipalcový barevný dotekový displej.

Příjemně se obsluhuje prostřednictvím opravdu velkých ovladačů automatická dvouzónová klimatizace (standard od výbavy Limited). V nižších stupních výbavy najdete klasickou klimatizaci manuální.

Součástí testovaných verzí Limited a 75th Anniversary jsou i dva bezpečnostní asistenti. První pomáhá se sledováním jízdního pruhu. Když z něj vyjedete bez blinkru, ozve se z reproduktorů hlasité pípnutí. Samočinně udržovat auto v pruhu ale tento asistent neumí.

Druhý pomocník hlasitě a výrazným blikáním nápisu BRAKE! na displeji mezi přístroji varuje před nárazem do auta před vámi, případně i sám brzdí, což se mi naštěstí v průběhu testu nestalo.

Žíznivce zamrzí malá schránka na láhve ve výplních předních dveří.

Jeep Renegade může mít tři typy střech. Kromě klasické ocelové dvě příplatkové. Za prvé je to panoramatická, kterou jsem zatím nezkoušel, a dále pak střecha My Sky se dvěma střešními okny, která patřila ke standardní výbavě limitované edice 75th Anniversary.

První z oken je elektricky otvíratelné. Tlačítka na obsluhu se nacházejí na stropním panelu mezi řidičem a spolujezdcem.

To ale není z jejich funkce zdaleka vše. Už na první pohled vidíte, že se u obou oken nachází i jakési mechanické zařízení. Uvnitř se skrývá klíček, kterým okno odemknete a celý panel pak sundáte ze střechy. Jeden váží necelých pět kilo, takže to není žádná dřina. Oba panely pak můžete uložit do luxusní tašky v kufru, kterou lze dokonce umístit pod podlahu zavazadlového prostoru. Jde o velmi originální řešení, které ale zase tak nepřekvapí u značky Jeep.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zatímco na předních sedadlech renegáta převažovalo nadšení, vzadu naopak rozpaky. Jako by Jeep všechny nápady vyplýtval vpředu...

Přitom z hlediska prostornosti na tom není Renagade vůbec špatně. Výškou nad hlavou i šířkou v loktech v druhé řadě sedadel jen těžko hledá mezi SUV nižší střední třídy konkurenci. Ani jeden z těchto parametrů se ale nedá moc využít.

Dlouhého cestujícího dozadu neposadíte. Vzhledem k malé délce auta téměř srovnatelné se Škodou Yeti nepřekvapí podprůměrná podélná prostornost.

Navíc ani kožené čalounění nezamaskovalo nevhodný, příliš vzpřímený sklon opěradel, který se nedá regulovat. Abych si sedl tak, jak jsem zvyklý, tedy vzpřímeně s hlavou v opěrce, musel jsem hlavu posunout hodně dozadu a prohýbal se jako luk.

Opěrky jsou navíc i přes obalení kůží extrémně tvrdé.

I na krajích se sedí tak, že kolena míří vzhůru a sedáky vůbec nepodpírají stehna. Pubertální synové si navíc při jízdě stěžovali na přílišnou tvrdost sedadel.

Velkorysá šířka v loktech je k ničemu, když prostřední místo ve druhé řadě slouží maximálně k nouzovému převozu dítěte. Dospělým nebude stačit výška hlavové opěrky, navíc je to tady ještě tvrdší a nepohodlnější než na krajích.

Za příplatek můžete interiér Jeepu Renegade vybavit zásuvkou na 230V.

Variabilita vnitřního prostoru Jeepu Renegade začíná a končí stejně jako u běžných hatchbacků u sklápění asymetricky děleného opěradla zadních sedadel a příplatkové mezipodlahy v kufru, která může vyrovnat schod tímto úkonem vzniklý.

Jeep udává u Renegadu v době uvedení ne trh nejmenší objem zavazadlového prostoru ze všech kompaktních SUV - pouhých 351 l, se kterými by neprorazil ani mezi běžnými hatchbacky. Naše měření prokázala, že jeho kufr patří mezi nejkratší a nejužší, zato se chlubí velkou hloubkou. Výška zadní části kabiny by mohla umožnit převoz některých objemnějších věcí, které se do nižších aut nevlezou.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základní motor tvoří benzinová čtyřválcová šestnáctistovka (k dispozici bude až v průběhu roku 2015) s maximálním výkonem 81 kW a pětistupňovou manuální převodovkou dostupná pouze pro verze s pohone…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus