ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jaguaru XF 2.0d
20. července 2016

Když otěže nad skomírající britskou automobilkou převzal indický gigant Tata, stal se Jaguar XF prvním vozem, který pod jeho nadvládou vyjel na silnice. Psal se rok 2007 a dá se říct, že i díky prodejnímu úspěchu tohoto modelu britská značka přežila krizi. Teď přichází na řadu jeho druhá generace.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Když otěže nad skomírající britskou automobilkou převzal indický gigant Tata, stal se Jaguar XF prvním vozem, který pod jeho nadvládou vyjel na silnice. Psal se rok 2007 a dá se říct, že i díky prodejnímu úspěchu tohoto modelu britská značka přežila krizi. Teď přichází na řadu jeho druhá generace.

Auto bojuje ve vyšší střední třídě zejména o přízeň manažerů, kteří tradičně vybírají spíš mezi Mercedesem E, BMW 5 a Audi A6. Jaguar je tu především pro ty, kteří se chtějí odlišovat, líbí se jim britský styl, agresivní vzezření a zajímavé jízdní vlastnosti. Za volantem nového XF se totiž můžete bavit. A to i když má třeba jen naftový motor.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Za vzhledem novinky stojí hlavní designér Jaguaru Ian Callum. Ten navazuje především na předchozí generaci XF, a to tak silně, že by se mohlo zdát, že jde spíš jen o pořádný facelift. To ale není pravda. Více než 80 procent dílů ve voze je zcela nových a došlo i k přepracování základní struktury auta. Šasi je nyní tvořeno převážně hliníkem a dalšími lehkými kovy. Výsledkem je, že nové XF oproti starší generaci ztratilo znatelných 190 kg. Navíc se automobilka chlubí i tím, že se zvýšila tuhost vozu.

Ačkoliv se většina nových vozů spíš zvětšuje, XF přišlo na délce o 7 milimetrů. To je těžko postřehnutelná změna, navíc auto patří svými rozměry stále do kategorie vyšší střední třídy. K pěti metrům délky mu chybí jen 46 milimetrů.

Za pozornost stojí záď, která je silně podobná té použité v menším sedanu XF. A to zejména díky brzdovým světlům. Obě auta si tak na silnici můžete od sebe na první pohled splést, na ten druhý zjistíte, že menší XE je přece jen subtilnější Líbí se nám také masivní příď s pořádnou maskou chladiče. Zvláštností je, že u modelů s adaptivním tempomatem najdete v masce chladiče štítek s „nakresleným“ logem značky, který nahrazuje běžné logo. Je to nezvyklé, ale hezky futuristické.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jaguar XF ale dává jasně najevo, že je postaven hlavně pro svého řidiče. Od spolujezdce jej odděluje vysokým středovým panelem s masivní koženou loketní opěrkou. Za volantem se sedí nízko, v úhlu, k…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus