ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného rodinného SUV Hyundai Tucson
6. listopadu 2018

Tucson je u automobilky Hyundai známým jménem. Označovala tak své první kompaktní SUV, které se ještě do Česka dováželo z Koreje. Jeho nástupce vyráběný v Nošovicích se sice v Evropě prodával jako ix35, ale na ostatních trzích se stále jmenoval Tucson. Třetí pokračování prodávané na našem trhu od poloviny roku 2015 se tedy vrátilo ke kořenům, sjíždí ale z pásů slezské fabriky. Hyundai s ním slaví velké úspěchy v českém, evropském i celosvětovém měřítku. Není tedy divu, že modernizace v roce 2018 změnila tvář i charakter rodinného SUV jen lehce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Tucson je u automobilky Hyundai známým jménem. Označovala tak své první kompaktní SUV, které se ještě do Česka dováželo z Koreje. Jeho nástupce vyráběný v Nošovicích se sice v Evropě prodával jako ix35, ale na ostatních trzích se stále jmenoval Tucson. Třetí pokračování prodávané na našem trhu od poloviny roku 2015 se tedy vrátilo ke kořenům, sjíždí ale z pásů slezské fabriky. Hyundai s ním slaví velké úspěchy v českém, evropském i celosvětovém měřítku. Není tedy divu, že modernizace v roce 2018 změnila tvář i charakter rodinného SUV jen lehce.

Jako největší klady SUV Hyundai Tucson při porovnání s konkurenty se nám jeví prostornost jeho velmi dobře odhlučněné kabiny a vyvážené jízdní vlastnosti, které kromě vynikajícího pohodlí nabídnou i na SUV příjemně svižné svezení. Poutavý design snoubí líbivost, modernu a agresivitu, potěšily i výborné automatické převodovky.

Jako největší slabinu vidíme parametry některých motorů.

Jednou z novinek modernizované verze je hybridní pohon. Hyundai Tucson je díky němu první částečně elektrický vůz vyráběný v Česku. Jedná se však o takzvaný "mild-hybrid" obsahující baterii s minimální kapacitou, která pomáhá v tomto případě dieselovému motoru téměř neznatelně a není schopna vůz rozpohybovat samostatně. Právě tuto novou verzi jsme po modernizaci testovali.

Nový Hyundai Tucson je podobně jako většina vozů SUV nižší střední třídy univerzálním autem pro široké spektrum motoristů - od rodin přes páry a jednotlivce obou pohlaví a všech věkových kategorií s aktivním stylem života.

Vyrábí se jak s pohonem přední nápravy tak všech kol.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace Tucsonu přišla v polovině roku 2018 po třech letech prodeje a je patrná jak na přední části vozu, kde je nová maska chladiče s kaskádovitou strukturou a upravený nárazník spolu se světlomety, tak i na zádi. Tam došlo k úpravě nejen světel, ale i pátých dveří.

Facelift potvrdil trendy ve změně designu, ke kterým došlo už při mezigenerační proměně z ix35 na Tucson. Místo dřívějšího líbivého, ale rychle stárnoucího tlouštíka s tvářičkou ocucaného bonbónu je tady sportovně vyhlížející svalnatý atlet s agresivními a výraznými ostře řezanými rysy.

Porovnejte si příď Tucsonu před faceliftem (béžové auto) a po něm. Obě provedení byla v nejvyšší výbavě Style. Modré auto testované po faceliftu mělo spoustu dalších příplatkových prvků a jeho cena se blížila miliónu korun.

Na aktuálním Tucsonu se mi líbí prolínání a navazování LED světelného podpisu s chromovanými částmi přední masky. LED denní svícení je standard, nové full LED světlomety lze mít bez příplatku ve výbavě Style. V noci svítily parádně.

Parádní jsou také příplatková devatenáctipalcová litá kola.

Auto se mi líbí ze všech stran. Když to sečtu, může se Tucson směle ucházet o titul missáka kategorie SUV. Alespoň co se týká designu karoserie.

S faceliftem ale Hyundai zapracoval i na interiéru, který s dramatickým rozvojem konektivity a multimédií zastarává rychleji než exteriér. Uvnitř se změny týkají hlavně palubní desky s pozměněným tvarem. Od druhé výbavy Trikolor disponuje novým a moderním, jakoby volně stojícím dotykovým displejem na středovém panelu.

Přesto zůstává struktura některých plastů fádně stejnorodá stejně jako plastový povrch většiny tlačítek.

Na druhou stranu ale většina ovladačů funguje až luxusně tlumeně, což souzní s velmi dobře odhlučněnou kabinou při jízdě. Testovaná verze s devatenáctipalcovými koly a širokými nízkoprofilovými pneumatikami a panoramatickou střechou nás sice z tohoto hlediska nenadchla tak jak varianty testované před modernizací, přesto jsme za volantem vnímali útulnost a komfort.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kombinuje se tu prostornost s obestavěností, což dodává řidiči příjemný pocit volnosti a zároveň zakomponovanosti do auta. Kdo vyhledává SUV kvůli vyššímu sezení, nebude u Tucsona zklamán, přesto …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus