ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai Santa Fe
22. září 2020

Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Podobně jako u motorů omezila Hyundai Santa Fe na minimum i možnost voleb v interiéru vozu. Protože jsme testovali auto s motorem 2.2 CRDi, byla pro nás předurčena také výbava auta, tedy Style Adventure Premium. Vše je tedy v ceně.

Jako řidič za volantem se v takovém voze budete tedy cítit velmi dobře. Základem je ale vždy dobrý výhled a tady zaslouží Hyundai velkou pochvalu. Na to, o jak velkém SUV je řeč, má A-sloupek poměrně tenký profil a dobře se přes něj dívá.
Směrem vzad je výhled spíš podprůměrný, což dělá hlavně masivní sloupek vzadu a malé okno na pátých dveřích. S nulovým výhledem pak počítejte v případě, že budete mít vyklopenou třetí řadu sedadel a povezete v ní svoje děti.
Zpět ale za volant, který je moderně tvarovaný a dobře padne do ruky.
Na jeho levém rameni najdete ovladače telefonu a hlasového ovládání.
Na jeho pravém pak palubní počítač a také tlačítko pro nastavení adaptivního tempomatu.
Hyundai se chystá trendu a tak Santa Fe dostalo displej místo klasických budíků. Nemá ho ale přes celou šířku kapličky a tak jsou otáčkoměr a ukazatelé teploty oleje a stavu paliva mechanické.
Na palubě je i head-up displej, který se nám ale nepodařilo vyfotit. Ukazuje dobře a hodí se při každodenním ježdění. Chválíme!
Uprostřed najdeme poměrně velký displej zábavního systému s dotykovou obrazovkou a s jednoduchým a jasným menu, ve kterém se dobře zorientujete.
Navigace je očividně vypůjčená od externího výrobce. Dobře ji známe z jiných modelů Hyundai a až na pár problémů s ovládáním, které vychytáte při dlouhodobějším užívání, si nebylo na co stěžovat.
Pod displejem je lesklá plocha patřící ovladačům klimatizace. Pod nimi jsou pak tlačítka na další pohodlné funkce. A je tu všechno – vyhřívání volantu, sedadla i chlazení. Za tohle se u luxusních aut připlácí majlant!
Vlevo pod volantem najdete tlačítka na zapnutí asistentu pro jízdu v pruzích, pro pohon všech kol nebo ovládání dveří kufru. Vše je přehledné a jednoduché. Navíc dobře označeno.
Tlačítky u řadicí páky pak vybíráte třeba jízdní režimy, vypínáte start-stop nebo asistent pro sjíždění kopců.

Vůbec, Santa Fe je prošpikováno moderní elektronikou. Asi nejzajímavějším systémem je novinka nazvaná SEA. Hlídá pasažéry (tedy hlavně děti), aby po zastavení nevystoupili z vozu v nehodný okamžik, třeba pod kola projíždějícího automobilu. Chystá-li se cestující vzadu po zastavení otevřít dveře ve chvíli, kdy ve vedlejším pruhu přijíždí zezadu jiný vůz, systém upozorní řidiče akustickým signálem a elektronika dokonce uzamkne dveře pomocí dětské pojistky. A to není všechno.

Santa Fe toho umí ještě víc díky systému ROA, který při vypnutí motoru upozorní řidiče, že vzadu veze pasažéry či jiné živé tvory. V případě, že řidič vůz zamkne a v něm se stále nachází cestující či zvířata, systém spustí výstražná světla a klakson.

Na sedadlech se vám bude sedět přímo královsky. Jsou rozměrná, kůže vypadá kvalitně a dají se pohodlně elektricky nastavit.
A ještě jedna lahůdka, kterou jen tak u nějakého auta nevidíme. Z místa řidiče můžete pomocí tlačítek nastavit i sedadlo spolujezdce. To proto, kdybyste se třeba chtěli sápat na svou spolujezdkyni nebo jen chtěli udělat více místa dětem vzadu. Vaše volba.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální
sedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel

Nové Santa Fe leží velikostně uprostřed mezi předchozím Santa Fe a Grand Santa Fe. Na místech vpředu se to ale tolik neprojevuje, což ukázalo naše měření. Novinka nabízí 150 cm místa podélně interiéru, staré Santa Fe mělo 149 cm. Šířka vpředu je 157 cm, vzadu 153 cm, což je o 2 cm vpředu více a o 1 cm vzadu méně.
Ve voze je poměrně slušné množství odkládacích prostor, některé se nám zdají až zbytečné. Třeba vyříznutý otvor před spolujezdcem.
Povedená je ale odkládací schránka na mobil a elektroniku. Je vybavena bezdrátovým nabíjením standardu Qi a také několika elektrickými přípojkami.
Elektrické zásuvky najdete ostatně i vzadu, takže nebude nouze o nabíjení a souboj o zásuvku. Hyundai je připraveno.
V top výbavě si ale i ve druhé řadě užijete komfort. Třeba vyhřívání sedadel.
Sluneční clony jsou také v ceně, musíte si je ale natáhnout ručně.
Hyundai je praktické a není vždy kvůli nákladu nutné sklápět sedadla. Můžete je ve druhé řadě posouvat po kolejnici. Škoda, že jsou dělená jen 60:40.
Sedadla v druhé řadě lze sklopit přímo z kufru pomocí těchto dvou tlačítek, což je velmi praktické.
Jak je na tom zavazadelník? Má kapacitu v sedmimístném provedení 547 litrů nákladů, kdežto v pětimístném 625 litrů.

Také kufr jsme změřili a porovnali s odcházejícím modelem. Tam se už nárůst karoserie hodně projevuje. Nové Santa Fe nabízí délku kufru 112 cm a hloubku 44 cm. Průchodnost na šířku a výšku je 118 x 85 cm. Dolní hranu najdete 76 cm nad zemí. To docházející model měl jen 106 cm dlouhý kufr s hloubkou 40 cm.  Průchodnost ale byla o něco lepší s hodnotou 120 x 92 cm. Zavazadla ale bylo potřeba zvednout výš, konkrétně do 80 cm, kde se nacházela dolní hrana.
Páté dveře se samozřejmě ovládají elektricky pomocí tlačítka na jejich spodní straně, přes klíček nebo tlačítkem z místa řidiče.
I za zvednutou třetí řadou zbude nějaké to místo na kufříčky.
Do třetí řady je ale potřeba se docela šikovně protáhnout. Moc místa tu není. Sedadla se ale z podlahy vyklápí poměrně snadno.
I děti si tu pak mohou nastavovat svou vlastní klimatizaci. Jde ale jen o sílu proudu vzduchu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Korejci slibují, že nabídka pohonných jednotek se bude ještě postupem času rozšiřovat. Nyní je však k dispozici výhradně jedna motorizace. Jde o naftový agregát označovaný 2.2 CRDi má 147 kW a je vý…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus