ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai Santa Fe
15. července 2021

Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.

Hyundai už dávno nemůžeme vnímat jako výrobce laciných aut, což dokazuje i nové Santa Fe. Ještě před lety by se mohl kde kdo divit, že si za své auto nestydí Korejci říci bohatě přes milion korun v základní ceně, taková je ale už dnes realita. Santa Fe je ale hodně sebevědomé, ať už kvůli výbavě, designu nebo užitné hodnotě, kterou nabízí.

Cílovou skupinou jsou movitější rodiny, které potřebují masivní stroj na cestování, nejlépe na dlouhé vzdálenosti. Lze si pořídit jak pěti, tak sedmimístné provedení. Třetí řada sedadel je jako obvykle určena nejmenším členům posádky. Své si najde i ten, komu nejde v první řadě o zážitky za volantem, ale spíš o užitnost a trochu sebereprezentace, která je u nového modelu očividná.

Velmi modelu prospěla modernizace na začátku roku 2021, s níž se dostavily nejen nové technologie, ale i motory. I tak oproti konkurenci Santa Fe trochu zaostává v počtu nabízených motorizací, které se navíc pojí vždy jen s automatickou převodovkou. Hlavními protivníky jsou Škoda Kodiaq, Tiguan Allspace nebo korejský sourozenec Kia Sorento.

Jak je u aut od Hyundaie zvykem, zvolíte si jednu výbavu a vše je v ceně. Připlácí se jen za pár položek navíc. My jsme na českých silnicích testovali druhý nejvyšší stupeň Style.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nové Santa Fe nahrazuje dva modely, tedy původní se standardními rozměry a pak prodloužené Grand Santa Fe. Tomu odpovídají i rozměry, které přesně leží mezi těmito dvěma vozy. Novinka tak má například na délku 4785 mm, Santa Fe mělo 4700 a Grand Santa Fe 4905 mm. To platí i pro další údaje, jako je například rozvor 2765 mm nebo šířka 1900 mm. Auto je vysoké 1685 mm.

Jak údaje napovídají, jde opravdu o plnoformátové SUV. A jeho design nám ještě velikost vozu pěkně podsouvá. Obzvláště po faceliftu, který dojem z vozu ještě umocnil.

Přímo impozantní je tak například masivní příď s propracovaným designem mřížky chladiče, na kterou navazují full LED světlomety s denním svícením ve tvaru písmene T. Pomyslně tak protínají linii nárazníku nad maskou.

Zde si můžete prohlédnout přední část vozu před modernizací. Opravdu velký posun.

Velikost auta podtrhuje třeba ještě obří oblouk na zádi a vůbec celé zpracování zadní části vozu.

Záď nového Santa Fe se změnila oproti předku jen střídmě. Zmizela chromovaná lišta spojující světlomety, které jsou sice na pohled od předchozí verze podobné, nicméně se liší rozložením. Odbočovací světla tak už nejsou osamocena na spodku nárazníku, ale jsou jejich součástí.

Ochranný kryt zaoblil strukturu a černé pole do něj vložené paroduje koncovky výfuku. Ty nám ovšem u hybridu zmizely úplně.

Zatímco základní verze vyjíždí na 17“ litých kolech, my jsme obouvali devatenáctky, které jsou pro hybrid a plug-in hybrid standardem od druhé výbavy Smart. Ostatní motorizace jezdí na 18“ kolech z lehké slitiny a v nejvyšší verzi Luxury na dvaceti palcových.

Zatím si vás dovolíme pozvat do kabiny, které svědčí jednoduchý design s mírným akcentem na luxus.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Komfort a přepych je znát již na první pohled. Vliv na tom nepochybně má druhý nejvyšší stupeň výbavy Style, který byl navíc rozšířen o paket Premium s panoramatickým střešním oknem. Základ se tak r…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus