ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test SUV Hyundai Kona
4. ledna 2018

Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie "baby SUV" (jejich kompletní přehled najdete zde), která je v Evropě čím dál populárnější.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

V kabině už Kona není tak excentrická jako zvenčí, ale působí robustně a hodnotně. Zaujalo nás, že design interiéru lze oživit detaily v různých barvách. Například nás první testovaný kus měl interiér oživený žlutozelenou barvou. Tu měly jak bezpečnostní pásy, tak třeba lemy na sedadlech nebo obroučky různých přístrojů.

Z Kony je dobrý výhled, zkrátka jako z trochu zvýšeného hatchbacku.

Šikmo vpřed je bezproblémový.

Výhled šikmo vzad je už trochu horší, ale podobně jsou na tom všechna menší SUV.

Tlačítky na volantu lze ovládat vše podstatné.

Přístrojová deska je přehledná, rychle se vyznáte, kde co je. Na přístrojový štít je skvěle vidět a budíky jsou dobře čitelné. Mimochodem volant dobře padne do ruky.

Multimediální přístroje se také snadno ovládají a nemusel by se jich bát ani někdo, kdo moderní technice příliš nehoví. Logické uspořádání přístrojů v interiéru je výhodou tohoto auta. I klimatizace se jednoduše ovládá. Mnoho tlačítek se pak nachází v okolí řadicí páky automatické převodovky, kterou jsme testovali. Hůře vybavené vozy budou vypadat jinak, ale protože jsme zkoušeli auto nabité výbavou, nacházela se tu například tlačítka na ovládání vyhřívání sedadel nebo volantu.

Mezi sedadly ještě zbylo místo pro držák na nápoje. Jen mobil si není moc kam bezpečně uložit.

Kona má velmi bohatou výbavu, ostatně, tím vozy značky Hyundai vždy trochu vybočovaly v řady. Už v základu vůz dostal asisten pro udržování v jízdních pruzích.

Všechny bezpečnostní asistenty, které auto má, se ovládají pomocí tlačítek vlevo pod volantem. V našem případě při testování Kony ve vrcholné výbavě Luxury auto mělo také asistenty nouzového brzdění a sledování mrtvých úhlů i při couvání.  

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Na Koně je zajímavé to, že uvnitř si člověk nepřipadá tolik jako v SUV, vyšší posaz není tak výrazný. K tomuto dojmu přispělo i to, že jsme dostali na test nejdříve model s pohonem všech kol a v nejvyšší výbavě Luxury.

Součástí této výbavy je i kožené čalounění. Kůže je docela příjemná na omak a sedadla jsou celkově pohodlná.

S výbavou Luxury majitel dostává také multimediální systém s navigací a osmipalcovým dotykovým displejem. Co potěší, je fakt, že Hyundai nabízí aktualizaci mapových podkladů na dobu deset let, konkurence obvykle garantuje spíše o polovinu kratší čas.

Tmavší interiér oživují barvy. Tento interiérový designový paket je zdarma v nabídce pro svě vyšší výbavy Premium a Luxury. Jeho součástí je barevné prošití na volantu a sedadlech, barevné bezpečnostní pásy, barevné rámečky výdechů klimatizace nebo okolo startovacího tlačítka. a okolo řadicí páky. V našem případě šlo o limetkový odstín, možností je ale vícero.

Sezení na zadních sedadlech je celkem pohodlné, sedáky jsou rozumně dlouhé. Jen se nám zdá, že zvyšující se linie oken u zadních dveří způsobuje, že vzadu je celkem tma a lidé se tu cítí jako v jeskyni.

Ke kufru je přístup slušný, víko se zavírá pomocí prohlubně na dlaň. Kufr má jednoduché tvary, to je kolikrát důležitěujší než litry. Snadno se do něj zavazadla naskládají.

Co se týče prostornosti, není na tom Kona ani nejhorší, ale ani zdalekanej lepší a spadá do průměru. Menší kufr má Peugeot 2008. Ale dokonce o chloupek větší ho má Nissan Juke. Ten ale zase působí mnohem stísněněji v kabině. Lépe je na tom například Opel Crossland X.

Největším konkurencem pro Konu s pohonem všech kol je ale Suzuki Vitara, a to má objem kufru zhruba o 15 litru větší.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
S uvedením Kony na trh na podzim 2017 se do prodeje dostaly zatím jen dva motory. Jde jden o benzinové varianty, v prvním případě je k dispozici tříválec o objemu 1.0 litru s výkonem 88 kW, který lá…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus