ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test SUV Hyundai Kona
4. ledna 2018

Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie "baby SUV" (jejich kompletní přehled najdete zde), která je v Evropě čím dál populárnější.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

S uvedením Kony na trh na podzim 2017 se do prodeje dostaly zatím jen dva motory. Jde jden o benzinové varianty, v prvním případě je k dispozici tříválec o objemu 1.0 litru s výkonem 88 kW, který láká především na tabulkovou nízkou spotřebu, oficiálně 5,4 litru. Tento motor se montuje do vozu s pohonem předních kol

Pak je tu ale ještě šestnáctistovka T-GDI, což je čtyřválec. Ten vygeneruje výkon 130 kW, při zrychlení z nuly na 100 km/h je o 4,1 sekundy rychlejší a jede rychlostí až 205 km/h. Tento motor se pojí pouze s verzí s pohonem všech kol. 

A zatímco litrový tříválec můžete mít pouze s šestistupňovým manuálem, čtyřkolka se dodává výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

reklama

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 T-GDI 4x4

Parametrově to vypadá na slušný motor, 1.6 T-GDI vygeneruje výkon 130 kW a 265 Nm. Na silnici působí svižně, ale nijak extrémně rychle. Příjemný je ale velmi slušný zátah už od nízkých otáček, a to zhruba už od 1500. Je také kultivovaný, kabina je slušně odhlučnená a dovnitř se tak nepropouštějí žádné pazvuky.

Co nás ale příliš nepotěšilo, byla spotřeba. Hyundai tvrdí, že s tímto motorem lze dosáhnout spotřeby 6,8 litru, k té jsme se ale nepřiblížili ani náhodou. Spíše se pohybovala nad 9 l/100 km. 

1.6 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW 4x4 DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Motorů je, tedy alespoň zpořátku při uvedení Kony na trh, pomálu, zájemce si musí bybrat mezi dvěma verzemi. A stejné je to i v případě převodovek. Šestistupňový manuál je k dispozici ke slabšímu motoru s pohonem předních kol.

Automat Hyundai nabízí k silnějšímu čtyřválci ve čtyřkolce.

Řízení

Kona se řídí dobře. Nemá zrovna "upovídané" řízení, tedy je trochu odtažité, ale velmi přesné. Nijak nevybočuje z dobrého průměru své kategorie a spíš se dá říci, že se chová jako o trochu větší, dospělejší auto.

Podvozek

Verze s pohonem všech kol, kterou jsme testovali jako první, má o trochu sofistikovanější podvozek než předokolka. Auto dostalo lepší nezávislé zavěšení zadních kol. Sice zatím nemůžeme srovnávat rozdíly mezi předokolkou a čtyřkolkou, ale v případě hodnocení Kony 4x4 se dá říci, že se chová velmi stabilně a komfortně. Auto v zatáčkách neuskakuje a dobře drží. Ani na větších kolech vůz nepůsobil příliš prkenně, naopak byl jistý a akurátní. 

Jízními vlastnostmi Kona mile překvapuje.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus