ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test SUV Hyundai Kona
4. ledna 2018

Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie "baby SUV" (jejich kompletní přehled najdete zde), která je v Evropě čím dál populárnější.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

S uvedením Kony na trh na podzim 2017 se do prodeje dostaly zatím jen dva motory. Jde jden o benzinové varianty, v prvním případě je k dispozici tříválec o objemu 1.0 litru s výkonem 88 kW, který láká především na tabulkovou nízkou spotřebu, oficiálně 5,4 litru. Tento motor se montuje do vozu s pohonem předních kol

Pak je tu ale ještě šestnáctistovka T-GDI, což je čtyřválec. Ten vygeneruje výkon 130 kW, při zrychlení z nuly na 100 km/h je o 4,1 sekundy rychlejší a jede rychlostí až 205 km/h. Tento motor se pojí pouze s verzí s pohonem všech kol. 

A zatímco litrový tříválec můžete mít pouze s šestistupňovým manuálem, čtyřkolka se dodává výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

reklama

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 T-GDI 4x4

Parametrově to vypadá na slušný motor, 1.6 T-GDI vygeneruje výkon 130 kW a 265 Nm. Na silnici působí svižně, ale nijak extrémně rychle. Příjemný je ale velmi slušný zátah už od nízkých otáček, a to zhruba už od 1500. Je také kultivovaný, kabina je slušně odhlučnená a dovnitř se tak nepropouštějí žádné pazvuky.

Co nás ale příliš nepotěšilo, byla spotřeba. Hyundai tvrdí, že s tímto motorem lze dosáhnout spotřeby 6,8 litru, k té jsme se ale nepřiblížili ani náhodou. Spíše se pohybovala nad 9 l/100 km. 

1.6 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/85 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW 4x4 DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 GDI HEV

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Motorů je, tedy alespoň zpořátku při uvedení Kony na trh, pomálu, zájemce si musí bybrat mezi dvěma verzemi. A stejné je to i v případě převodovek. Šestistupňový manuál je k dispozici ke slabšímu motoru s pohonem předních kol.

Automat Hyundai nabízí k silnějšímu čtyřválci ve čtyřkolce.

Řízení

Kona se řídí dobře. Nemá zrovna "upovídané" řízení, tedy je trochu odtažité, ale velmi přesné. Nijak nevybočuje z dobrého průměru své kategorie a spíš se dá říci, že se chová jako o trochu větší, dospělejší auto.

Podvozek

Verze s pohonem všech kol, kterou jsme testovali jako první, má o trochu sofistikovanější podvozek než předokolka. Auto dostalo lepší nezávislé zavěšení zadních kol. Sice zatím nemůžeme srovnávat rozdíly mezi předokolkou a čtyřkolkou, ale v případě hodnocení Kony 4x4 se dá říci, že se chová velmi stabilně a komfortně. Auto v zatáčkách neuskakuje a dobře drží. Ani na větších kolech vůz nepůsobil příliš prkenně, naopak byl jistý a akurátní. 

Jízními vlastnostmi Kona mile překvapuje.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus