ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test SUV Hyundai Kona Electric
23. ledna 2019

Hyundai vyjel v roce 2018 s modelem Kona v nové elektrické variantě. Jedná se již o druhý elektromobil ze stáje Hyundai. První vůz, který jihokorejská automobilka představila na českém trhu, byl model s názvem Ioniq. Ten patří mezi elektromobily ke špičce. Kona Electric však v mnoha ohledech týmového kolegu i konkurenty předčí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Hyundai vyjel v roce 2018 s modelem Kona v nové elektrické variantě. Jedná se již o druhý elektromobil ze stáje Hyundai. První vůz, který jihokorejská automobilka představila na českém trhu, byl model s názvem Ioniq. Ten patří mezi elektromobily ke špičce. Kona Electric však v mnoha ohledech týmového kolegu i konkurenty předčí.

Hyundai Kona Electric disponuje dvěma výkonnostními verzemi, testovanou silnější Power a slabší Eco. Jde o malé SUV, které se vyrábí také s benzínovými a naftovými agregáty (vedeme jej jako samostatný model).

V době psaní tohoto testu na začátku roku 2019 pro něj neexistovala na českém trhu kromě vzdáleně příbuzného vozu Kia Koul EV žádná přímá konkurence. Pomineme-li tvar karoserie, bude nejbližším soupeřem BMW i3. Za soky lze považovat i hatchbacky nižší střední třídy jako Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf, nebo zmiňovaný liftback nižší střední třídy Hyundai Ioniq.

Mezi nimi má Kona Electric nejdelší dojezdovou vzdálenost, potěší i dynamikou.

Při porovnání s klasickými kompaktními SUV je Hyundai Kona samozřejmě drahý, což platí i při srovnání s benzinovou či naftovou variantou modelu Kona. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo. Mezi slabší stránky při porovnání s běžnými SUV patří také vysoká hmotnost kvůli bateriím a vlažné brzdy.

Mezi klady bych zařadil tichost a dynamiku elektromotoru. Také množství jízdních a funkčních asistentů, kterými právě disponovala nejvyšší testovaná výbava Ultimate.

Při porovnání s ostatními elektromobily patří mezi silné stránky dlouhý dojezd na jedno nabití 546 km udávaný výrobcem u nejsilnější testované verze Power. V praxi nám počítač ukázal 420 km (dojezd je totiž velmi ovlivňován způsobem jízdy, počasím, nastavením klimatizace a mnoha dalšími aspekty). I to je ale na současné elektromobily parádní číslo.

Vůz Hyundai Kona Electric si alespoň optikou začátku roku 2019 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává při porovnání s klasickými konkurenty smysl pouze vedle drahých produktů takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedesu. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai Kona Electric je auto, které hodně sází na styl. Je už na první pohled vidět, že je asijské, ale v dobrém smyslu slova. Ve voze byly použity vyspělé technologie, čemuž na první pohled napovídá i futuristický vzhled.

Nejvýraznější je příď vozu, která na sobě nese rozdělené světlomety. V jedné skupině se nacházejí světla pro denní svícení, která jsou velmi úzká a protažená do stran. A ve druhé pod nimi se nacházejí klasické světlomety. Ve chvíli, kdy auto svítí pouze režimem LED denního svícení, to vypadá velmi efektně.

Mlhové světlomety má Kona velmi nízko v nárazníku a spíše blíže středu.

Maska chladiče je zcela zakrytá plastem a nachází se zde vstup pro nabíjení. Bílý plast společně s designovým šrafováním zapadá do celkové vizáže auta.

Zde si můžete pro porovnání prohlédnout příď benzinové Kony.

Testovaný elektromobil byl postaven na 17" kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55 R17. Jinou "obuv" elektrická Kona nenabízí.

Disky kol dávají okolí na vědomí, že se nejedná o vůz poháněný vznětovým, či zážehovým motorem, nýbrž elektrickým. Jsou originální.

Při pohledu na interiér vozu mne potěšila jednoduchost a uklizenost přístrojů a vybavení. Přístrojová deska je ale trochu nudná.

V testované výbavě Ultimate byla v interiéru použita především kůže společně s upravenými plasty, což působilo až luxusním dojmem.

Celkově mě po designové stránce Kona Electric díky futuristickému stylu zaujala. Líbil se mi originální a zajímavý vzhled vozu.

Kvalita odhlučnění kabiny není tak ultimativní jako u BMW i3, ale vysoce překonává kompaktní SUV nižší střední třídy s klasickými motory.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na to, že jde o SUV, se tu sedí stejně jako u běžné Kony až sportovně nízko. Zaujala mne především vzdušnost okolí šoféra, jeho přehlednost, srozumitelnost a uspořádanost. Každé tlačítko je na mís…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus