ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test SUV Hyundai Kona
4. ledna 2018

Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie "baby SUV" (jejich kompletní přehled najdete zde), která je v Evropě čím dál populárnější.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Eva SrpováEva Srpová

Kona je SUV spadající do kategorie malých aut. Automobilka Hyundai ho začala prodávat v létě 2017 a vstoupila tak do kategorie "baby SUV" (jejich kompletní přehled najdete zde), která je v Evropě čím dál populárnější.

Nejblíže v modelové řadě Hyundai je MPV ix20, které láká především na nízkou cenu.

Kona je auto, které nenavazuje na žádného předchůdce, pro Hyundai jde o novinku.

Na rozdíl od většiny malých SUV nabízí také verzi s pohonem všech kol. Potěší také velikostí kabiny, naopak kufr je malý.

Kona se cenově nepodbízí, většina konkurentů má levnější základní cenu. Hyundai ale razí politiku lepší výbavy, Kona je tedy vybavenější než mnozí rivalové.

Také předvádí výrazný design, třeba vedle zakulaceného Renaultu Captur si zkrátka Kony ihned všimnete.

Je to auto pro městskou klientelu, která má ráda styl. Zároveň na voze ocení dobrou výbavu a vyšší posaz za volantem. S pohonem všech kol je vhodná pro ty, kteří ocení větší pocit bezpečí při jízdách v zimě nebo mají chalupu, ke které vede polní cesta.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai Kona je auto, které hodně sází na styl. Je už na první pohled vidět, že je asijský, ale v dobrém smyslu slova. Přitom jde o auto kompaktních rozměrů. Měří na délku 4165 mm, konkurenční Kia Stonic 4140 a třeba Citroën C3 Aircross 4154 mm.

Nejvýraznější je příď vozu. Jak je teď dost obvyklé, má světlomety rozdělené. V jedné skupině se nacházejí světla pro denní svícení, která jsou velmi úzká a protažená do stran. Teprve pod nimi jsou klasické světlomety. Když auto svítí pouze LED denního svícení, vypadá to cool.

Mlhové světlomety má Kona až velmi nízko v nárazníku a spíše blíž středu.

Maska chladiče je výrazná a ostrých tvarů.

Ještě odvážnější byli designéři při návrhu zádě. Zadní světlomety jsou úzké a dlouhé a zasahují od boků auta až hluboko do pátých dveří.

Velmi komplikovaný je celý detail s plastovým dílem na bocích.

Kona se navíc ani nebojí barev, v nabídce laků najdete i třeba výraznou žlutozelenou.

Auto si lze pořídit i ve dvoubarevném provedení jako na fotce, v tomto případě neobvyklý modrý lak je kombinovaný s černou barvou střechy.

Na sedmnátipalcových kolech Kona vypadá velmi sebevědomě, jde o příplatkovou výbavu, v základu má vůz 15" disky.

Vzhled je o vkusu, někomu možná bude Kona připadat trochu komplikovaná. Jiný ale třeba bude rád za to, že s ní mezi malými SUV vynikne.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V kabině už Kona není tak excentrická jako zvenčí, ale působí robustně a hodnotně. Zaujalo nás, že design interiéru lze oživit detaily v různých barvách. Například nás první testovaný kus měl interi…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus