ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi
27. května 2015

Hyundai postavil v roce 2011 v podobě i40 kombi poprvé manažerské auto, za které se nemusí manažer stydět. Po čtyřech letech už některé věci v porovnání s vydařenými novými generacemi konkurentů jako jsou Škoda Superb nebo VW Passat trochu zastaraly, ale modernizace v roce 2015 je částečně omlazuje.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na první pohled ohromí množství tlačítek a ovladačů rozesetých po volantu, středovém sloupku i dalších místech v okolí řidiče. Dá se v nich ale rychle zorientovat a mě osobně je takové řešení sympatičtější než vizuálně čistší varianta s většinou funkcí integrovaných do útrob dotekového digitálního displeje. Asi jsem stará škola...

Výhled z auta patří k těm horším. Je to daň za dynamickou vizáž karoserie s malou mírou prosklení, ideální není ani konstrukce předního sloupku a umístění zpětných zrcátek.

Standardně montované parkovací senzory na přídi i zádi se tedy více než hodí.

V námi testovaném autě dokonce nechyběl příplatkový parkovací asistent, který dokáže auto „uklidit“ Řidič nebo řidička nechávají práci s volantem na stroj a pouze řadí dopředu či dozadu. Systému dost dlouho trvalo, než si vybral vhodné místo, i když jich měl kolem sebe několik. Pak zaparkoval docela pěkně až na to, že nechal až příliš velkou mezeru od obrubníku a to i v porovnání s autem před námi. Ale pořád lepší, než kdyby o ně odřel litá kola...

Tlačítko aktivace parkovacího asistenta se nachází za řadicí pákou u standardně montované elektronické parkovací brzdy s funkcí pomocníka s rozjezdem do kopce.

Pokud chcete parkovat sami, tak ve vyšší výbavě Premium pomůže i kamera s obrazem na displeji audiosystému.

Před modernizací jsem si u i40 stěžoval na utiskování kolen z jedné strany středovým sloupkem a z druhé výplní dveří, teď jsem nic nepříjemného nevnímal. Asi proto, že už jde u většiny aut o standardní věc, která se dá řešit širokými možnostmi nastavení volantu a sedadla.

Lebedil jsem si v příplatkových kožených sedadlech. Příjemně široký sedák vytváří dojem sezení v křesle, kvůli optimálnímu podpírání stehen by ale mohl být ještě o něco delší. Tvarovaná opěradla slušně drží tělo v zatáčkách.

Užíval jsem si také dalšího high-tech prvku v podobě perforovaného koženého čalounění, z jehož dírek sálalo ve třech stupních intenzity teplo, ale zároveň umožňoval i větrání. Když jsem si klimatizování sedadla pustil naplno, měl jsem po minutě pocit, že mi někdo namazal zadek chladivou emulzí. Kožená sedadla, na kterých se člověk v létě nezpotí, se mi líbí.

Nechyběla ani možnost elektrického nastavení sedadel s pamětí.

Krátce jsem u verze před modernizací zkoušel i standardní látková sedadla, kterým sice chyběly high-tech vymoženosti, ale sedělo se v nich také pohodlně.

Aby nebylo teplotního komfortu málo, tak zkoušený kousek obsahoval dalšího báječného pomocníka – vyhřívaný volant po celém obvodu věnce (standard). Není nic lepšího v mrazivých ránech, kdy motor hned netopí, než se zahřát od sedadla a volantu!

Tlačítko spouštění vyhřívání sice není v zorném poli řidiče, ale jeho polohu si majitel rychle zapamatuje a intuitivně nahmatá.

Když už jsme u volantu, tak musím pochválit i jeho tvar s masivním koženým potahem a příjemnými hrbolky v místě úchopu.

Ještě zajímavější je ale množství funkcí, které z něj můžete ovládat. Tady Hyundai aspiruje na rekordmana.

Nejen, že jsem z jeho ramen obsluhoval klasické prvky typu tempomatu, rádia, palubního počítače nebo bluetooth handsfree pro mobilní telefon (vše standard), ale nechyběla ani další vychytávka – asistent pro udržování jízdního pruhu (standard výbavy Premium).

Jeho funkce spočívá v upozorňování akustickým signálem na to, že auto bez blinkru přejelo jízdní pruh. A to není vše. Asistent v i40 se snaží pohybem volantu do původního pruhu vrátit. Užívat si pocitů autopilota ale můžete jen asi deset vteřin. Pak vás systém upozorní, abyste převzali řízení, a pokud tak neučiníte, po několika vteřinách se vypne..

Asistent pro udržování jízdního pruhu nefunguje vždy. Za prvé musejí být pruhy dobře viditelné, za druhé v prudké zatáčce nedá do volantu dostatek síly a auto pruh přejede. Takže využívat tento systém ke zdřímnutí za volantem, jehož následky má primárně zmírňovat, rozhodně nedoporučuji.

Každopádně je ale hezké, když jedete po dálnici, ruce z volantu a auto se samo „odráží“ od pruhů jak v nějaké elektronické hře.

Hyundai i40 se tváří jako moderní výrobek, k čemuž dopomáhá i propracovaná grafika a celkové pojetí plasticky působících palubních přístrojů a displeje. Před čtyřmi lety šlo o supermodernu, dnes už mají někteří konkurenti přístroje tvořené dokonce výhradně displeji.

Novinku po modernizaci představuje schopnost auta číst a zřetelně zobrazovat dopravní značky s omezením rychlosti (standard výbavy Premium). Řidič by tak měl vědět, jaká rychlost v daném úseku platí, ale ne vždy tato vychytávka funguje stoprocentně.

Líbil se mi i přehledný středový panel s dotekovým displejem a velkými tlačítky dvouzónové automatické klimatizace (standard) a audiosoustavy. Sedmipalcový displej ale patří pouze ke standardu vyšší výbavy Premium a pojí se s ním i navigace.

Její grafika vypadá dobře, ale někdy nebyly mapové podklady updatované.

Středový panel základní verze audiosoustavy u modernizované verze jsem zatím neviděl, nabízím alespoň provedení před faceliftem.

Mezi prvky standardně dostupné od stupně Premium patří možnost startování tlačítkem.

Prémiová je i široká loketní opěrka, o kterou se bez dohadování bohatě podělí řidič se spolujezdcem. Navíc se pod ní nachází spousta místa na drobnosti.

Za dobrý nápad považuji odkládací kapsu na levé straně středového sloupku.

Solidní objem mají i výplně dveřích.

Rozhodně jsem si nestěžoval na to, že bych neměl kam odložit věci typu mobilu nebo láhve s pitím. 

Velká panoramatická střecha s elektricky ovládanou roletou a výsuvnou přední částí provzdušní interiér. Nezpůsobovala kroucení nebo otřásání karoserie při přejezdu nerovností, její mechanismus negeneroval žádné pazvuky.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zadní sedadla i40 si komfortem sezení nezadají s těmi předními. Zvlášť jejich sedáky jsou opravdu netradičně dlouhé a skvěle podpírají stehna.

Podélnou prostorností (místem na nohy) a šířkou se Hyundai i40 řadí k průměru kategorie. Dozadu si mohou sednout tři dospělí, ale ten prostřední smí měřit vzhledem k nízko výsuvné opěrce hlavy maximálně kolem 165 cm. Prostřední sedadlo druhé řady poslouží spíše jako nouzovka. Sezení je tady i výrazně tvrdší. To však není mezi manažerskými auty nic neobvyklého.

Při cestování v menším počtu osob než v pěti se prostřední zadní místo mění v multifunkční opěrku (standard).

Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel potěší polohovatelností, což nabízí málokterý kombík. Rozdíl mezi vzpřímenou a ležatou polohou sice není velký, ale rodiče malých dětí dobře vědí, že kolikrát stačí i o centimetr ležatější poloha, aby mrňousovi po usnutí v sedačce při brzdění nepadla hlavička směrem dopředu.

Opěradla se sklápějí přímo na pevné sedáky, po modernizaci v roce 2015 to lze realizovat klikami z kufru. Po sklopení vzniká relativně rovná plocha beze schodu navazující na podlahu kufru.

Pod ní se nacházejí ještě drobné úložné prostory.

Postrádal jsem háčky na nákupní tašky.

K zamezení pohybu drobnějších předmětů slouží ohrazené boky kufru nebo fixační pohyblivý systém (standard vyšší výbavy Premium).

Síť zabraňuje průniku předmětů nebo zvířat ze zavazadelníku do kabiny.

Udávaný objem kufru 553 l patří mezi soupeři k nejlepším. Vzhledem ke střídmé délce Hyundai i40 příjemně šokuje mimořádně dlouhou ložnou plochou zavazadelníku.

Potěší i jedna z nejníže položených nákladových hran. Těžké věci se tak budou do kufru ládovat s menším rizikem zranění zad.

Ostatní parametry kufru při porovnání se soupeři nijak nevyčnívají.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Tady Hyundai i40 kombi trochu tlačí bota. Chybí mu výkonné pohonné jednotky pro ty, kdo mají rádi sportovnější styl jízdy. Většina aut se prodá s naftovým motorem 1.7 CRDi. Silnější verze po moder…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus