ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 kombi
5. února 2021

Rodinné kombi z Nošovic Hyundai i30 dorazil na trh v modernějším balení. Drobnými úpravami prošel nejen design přední části vozu, ale také interiér. Nejzásadnější změny se však udály pod kapotou. Novinkou je i sportovně laděná výbava N Line, která se u kombíku objevuje vůbec poprvé
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Díky zeštíhlení přístrojové desky jsme zaznamenali příjemné mezigenerační vylepšení týkající se sezení za volantem. Výplně dveří vlevo ani přístrojový sloupek po pravé straně už zdaleka tolik nepřekážejí řidičovým kolenům, takže si bez otlačení kolen sednou i ti šoféři, kteří jsou rádi těsně u volantu a přístrojové desky. To se u minulé generace stát nemohlo.

Zato výhled z auta se nezměnil. Tvar předního sloupku řidiči neusnadní orientaci v serpentinách a prudkých zatáčkách.

Ve výbavě testovaného auta ale nechyběla spousta pomocníků, kteří tento problém eliminovali. Šlo například o parkovací senzory (standard od druhé verze Comfort) a kameru (od třetí Smart).

Ke standardní výbavě patřilo také nouzové autonomní brzdění včetně detekce chodců a akustického varování. Na rozdíl od jiných aut tady při týdenním testu vždy fungoval pouze tehdy, když bylo potřeba, a několikrát nás vrátil do plného soustředění a zachránil před ošemetnou situací.

Dále nechybělo ani udržování jízdního pruhu a varování před jeho přejetím bez blinkru. Vozu se dařilo na dálnici udržovat pruh i při vysokých rychlostech a v docela ostrých poloměrech zatáček. Navíc příliš nespěchalo s varováním, ať znovu převezmeme řízení, když jsme si užívali funkce částečného autopilota.

U kombíku jsme testovali nejvyšší příplatkovou řadu sedadel s nadýchaným koženým čalouněním, elektrickým nastavováním sedadla řidiče, ventilací i vyhříváním sedadla (ta se v mrazivé zimě rozhodně hodila). Líbilo se nám, že díky vhodnému tvarování bočnic ani z kožených sedaček nevyklouzává uvnitř zatáček tělo. 

Jedničku si zaslouží i pohledný kožený vyhřívaný volant (standard od výbavy Comfort) s pěkným tvarováním a moderně řešenými tlačítky na ovládání audiosoustavy, tempomatu a omezovače rychlosti, nebo palubního počítače.

Palubní budíky prošly v rámci faceliftu viditelnými úpravami. Obdržely zcela jiné hranatější tvary a nové barevné podsvícení podle aktuálně zvoleného jízdního režimu. Uprostřed pak nejdeme větší informační displej. S přepracovaným designem zrovna nesouzníme, ale co se týče funkčnosti o dost lepší.

Před řidičem se nachází nový digitální displej s úhlopříčkou sedmi palců, jemuž může sekundovat nová testovaná, volně stojící 10,25“ obrazovka multimediálního a navigačního systému. Nechybí možnost zrcadlení funkcí chytrých telefonů prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay. Musíme přiznat, že nyní je menu displeje mnohem méně přehledné a jednotlivé ikonky jsou špatně čitelné.

Potěší množství, velikost a chytré provedení odkládacích schránek jak na středovém panelu, tak ve výplních dveří. Neměli jsme žádný problém s odložením mobilu, peněženky, klíčů a dalších věcí. Telefon je nově možné odložit také do bezdrátové nabíječky, kterou obdržíte od varianty Smart.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

V porovnání s předchůdcem je novinka delší o rovných deset centimetrů, rozvor náprav, tedy vzdálenost mezi nimi, s hodnotou 2650 milimetrů ale zůstal stejný.

Prodloužení karosérie se projevuje pozitivně zejména v kufru, jehož délka vzrostla podle našich měření o pět centimetrů. Hyundai i30 kombi tak už nemá nejkratší zavazadlový prostor mezi konkurenty, ale patří v této disciplíně k lepšímu průměru.

Objem zavazadlového prostoru podle značky Hyundai u i30 kombi mezigeneračně narostl o 74 litrů na špičkových 602 litrů. Problém ale je, že nejde o základní objem mezi podlahou a roletou. Drtivá většina z těchto 74 extra litrů se totiž nachází v úložných přihrádkách pod podlahou.  

Ty jsou sice šikovné na uskladnění menších věcí, ale pokud chcete převážet opravdu objemné věci, patří Hyundai i30 kombi k horším kombíkům ve svém segmentu. Jeho hloubka, tedy vzdálenost mezi roletou a podlahou se totiž mezigeneračně zmenšila a patří mezi nejhorší.

Na druhou stranu je vysoko uložená podlaha kufru i výhodou v tom, že lícuje se sklopenými zadními sedadly, takže nevzniká nepraktický schod, příjemné je i nakládání těžších předmětů. Podlahu s přihrádkami nelze z auta vyjímat a patří ke standardu.

Mezigeneračně se podle našich měření zhoršila podélná prostornost, tedy místo na nohy. V roce 2021 byl na tom Hyundai i30 kombi v této disciplíně nejhorší v nižší střední třídě.

Nejde o úplnou tragédii, ale dva lidé s výškou 185 cm by už měli co dělat, aby se za sebe pohodlně vešli. Ani vzdálenost mezi sedadly a stropem na zadních sedadlech totiž nepatří k silným stránkám modelu Hyundai i30 kombi.

Je ale nutné dodat, že jsme zatím měřili pouze velmi atypickou verzi s nejvyšší řadou sedadel s koženým čalouněním.

Mě osobně se s výškou 174 cm sedělo na zadních sedadlech pohodlně. Tedy pouze na krajních místech. To prostřední může posloužit pouze jako nouzovka už proto, že opěrka dostatečně podepře hlavu jen dětem nebo hodně malým dospělým.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Velkou novinkou v rámci faceliftu je zástavba mildhybridního ústrojí s 48V elektrickým systémem v kombinaci hned se třemi motory. Dostupné je pro tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), turbodiesel 1.6 CRDi ve…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus