ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 kombi
5. února 2021

Rodinné kombi z Nošovic Hyundai i30 dorazil na trh v modernějším balení. Drobnými úpravami prošel nejen design přední části vozu, ale také interiér. Nejzásadnější změny se však udály pod kapotou. Novinkou je i sportovně laděná výbava N Line, která se u kombíku objevuje vůbec poprvé
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Velkou novinkou v rámci faceliftu je zástavba mildhybridního ústrojí s 48V elektrickým systémem v kombinaci hned se třemi motory. Dostupné je pro tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), turbodiesel 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutý čtyřválec 1.5 T-GDI (118 kW).

Pro všechny je mildhybrid dostupný jak v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (příplatek 50 tisíc korun), tak nově vyvinutým manuálem. Ten má šest převodů a v případě sundání řidičovy nohy z plynu odpojuje motor ve dvou stupních – auto buď pokračuje na volnoběh, nebo se zcela vypnutým spalovacím motorem.

Nabídku ale doplňují i konvenční jednotky. Novým základem je patnáctistovka se vstřikováním Dual Port, naladěná na 81 kW. Nechybí ani konvenční verze tříválce 1.0 T-GDI (88 kW) a turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW).

reklama

1.5 T-GDI MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 T-GDI MHEV DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi MHEV DCT

Příjemné překvapení nám připravila sedmistupňová dvouspojková převodovka, na jejíž chování měl blahodárný vliv mild-hybridní systém. Ten šofér jinak při jízdě nevnímá, ale nenápadně vykrývá turbodíry a vrozené zpoždění turbodieselu po sešlápnutí plynového pedálu, takže celé soukolí fungovalo překvapivě plynule a kultivovaně.

Mild-hybridní soustava se téměř neprojevila na spotřebě vozu, která byla v intencích, na kterých jsme u naftových motorů značky Hyundai zvyklí - tedy mírně vyšší, než bývá průměr u konkurence. Průměr v celém testu byl kolem 6,5 litru, ale auto jsme rozhodně nešetřili, a navíc bylo dost syrové. Při ustálené rychlosti 90 km/h jsme se dostali na 3,9 l/100 km. Motor točí na sedmičku 1600 otáček. Na dálnici při ustálených 130 km/h otáčky stouply na 2400/min a spotřeba na 6,3 l/100 km.

Z hlediska síly a pružnosti motoru nabídl testovaný Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi 100 kW naprostý standard toho, co řidič rodinných nebo služebních kombíků nižší střední třídy očekává a potřebuje. Nejde o vyloženého loudu ani o trhače asfaltu.

1.5 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

U kombíku jsme zatím vyzkoušeli pouze sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT se dvěma spojkami v kombinaci s motorem 1.6 CRDi.

Nová převodovka řadí většinou plynule, hladce, rychle a logicky. Pouze změny směru při parkování nebyly ideální, auto vždy popojelo ještě kousek směrem původním, zvláště v kopci. Za volantem jsou pádla, kterými může šofér volit rychlostní stupně manuálně, totéž lze i pomocí páky.

Řízení

Tady nastal mezigenerační pokrok. Už minulá generace nebyla z tohoto pohledu vůbec špatná, ale novinka má chod volantu ještě o něco plynulejší a strmější, takže řidič nepotřebuje tolik otáček na plný rejd. Řízení vyhovovalo jak při parkování, tak v rychle projížděných zatáčkách a jeho kvalita se přiblížila ke špičce. Díky jeho univerzálnímu chování není třeba různých stupňů nastavení odporu posilovače, jak to mívala minulá generace i30. Snad jen při hodně pomalých rychlostech mi řízení kombíku připadalo trochu jako na nitkách bez tendence k návratu do středové polohy. 

Podvozek

Úvodem musíme zmínit, že jsme zkoušeli provedení na největších možných sedmnáctipalcových kolech o rozměru 225/45 R17.

Už dříve velmi dobrá i30 kombi se mezigeneračně ještě o kousek vylepšila. Podvozek umožňuje i díky víceprvkové zadní nápravě téměř sportovní jízdní vlastnosti v zatáčkách. Zkoušeli jsem auto na zvlněných okreskách, kde spousta kombíků uskakuje a nedrží stopu. Hyundai i30 kombi se tu krásně elasticky držel silnice, a navíc poskytoval posádce příjemnou míru komfortu. Ani náklon karoserie rozhodně nepřesahoval běžné meze u kombíků.

Na dálnici jsme klidně mohli cestovat rychlostmi blížícími se 200 km/h, stále jsme cítili z podvozku klid a jistotu. Jízdní vlastnosti nové i30 kombi lze označit za "německé". Jde o kombinaci tuhosti, agility, tlumivosti a pohodlí.  

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus