ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 kombi
5. února 2021

Rodinné kombi z Nošovic Hyundai i30 dorazil na trh v modernějším balení. Drobnými úpravami prošel nejen design přední části vozu, ale také interiér. Nejzásadnější změny se však udály pod kapotou. Novinkou je i sportovně laděná výbava N Line, která se u kombíku objevuje vůbec poprvé
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Rodinné kombi z Nošovic Hyundai i30 dorazil na trh v modernějším balení. Drobnými úpravami prošel nejen design přední části vozu, ale také interiér. Nejzásadnější změny se však udály pod kapotou. Novinkou je i sportovně laděná výbava N Line, která se u kombíku objevuje vůbec poprvé

Hyundai s třetí generací modelu i30 sklízí již od uvedení na trh v roce 2017 velké prodejní úspěchy. Vždyť těchto nových kompaktních hatchbacků, fastbacků i kombiků se za rok 2020 prodalo na 7 419 kusů, což odpovídá celkovému šestému místu v žebříčku. Hyundai i30 se tak stal jediným zahraničním automobilem, který dokázal konkurovat tuzemským škodovkám.

Už minulá generace se odpoutala od image laciného auta a snažila se bodovat i moderní technikou, dobrou kvalitou a zajímavým designem. Právě ten se ale kvůli své složitosti docela rychle okoukal, a tak Hyundai přišel s korekcí v podobě faceliftu.

Mezigeneračně se vylepšily také jízdní vlastnosti. Nyní představují mezi rodinnými kombíky vysoký nadstandard. Téměř ideální nám připadalo řešení přístrojové desky, u akčních verzí potěší i velmi zajímavý poměr ceny a výbavy.

Novinka vylepšila největší slabinu předchozí generace - krátký a málo objemný zavazadlový prostor. Část z výrobcem udávaných 602 litrů se ale nachází pod podlahou kufru.

Hyundai i30 v prodloužené verzi spadá do stále ještě silného segmentu kompaktních kombi. Na českém trhu tak konkuruje například bestselleru Škodě Octavii, Fordu Focus, Toyotě Corolle nebo třeba Volkswagenu Golf.

Zákaznická skupina se nemění - Hyundai i30 kombi velmi hlasitě oslovuje české rodiny i firmy.

Začátkem února roku 2021 k nám do redakce přijel Hyundai i30 kombi v přepychové verzi Style s paketem Premium. Hnán kupředu naftovou "jednašestkou" doplněnou o mild-hybridní systém. Výkon rovných 100 kW.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai přešel od rozmáchlého skulpturálního designu se spoustou oblin a křivek ke střídmějšímu a umírněnějšímu stylu. Zepředu se nám ale Hyundai i30 kombi líbí rozhodně víc jak ze zadobočního pohledu.

Zásluhu na tom má především nedávná modernizace, jenž se nejvíce podepsala právě na přední části, ty zbylé už zůstaly téměř nedotčené. Od pohledu je vidět značně přepracovaná maska chladiče, která se rozšířila a obdržela atraktivnější vyplnění.

Kompletně přetvořené světlomety jsou zase užší, což vede k výraznější tváři. Námi zkoušené nejvyšší provedení Style (nebereme-li v potaz sportovní N Line) se pyšní Bi-LED světlomety. Ledkové denní svícení obdrží zákazník již v základu (varianta Start), ačkoli hlavní světla zde budou pouze projektorová halogenová.

Jak můžete sami vidět, záď se téměř nezměnila. Ledková světla jsou zde k dispozici výhradně v námi zkoušené verzi Style.

Ke každé výbavě připadá jeden rozměr disků. Provedení Start - ocelová 15" kola s celoplošnými kryty, pneumatiky 195/65 R15, Comfort - 15palcová kola z lehké slitiny, pneumatiky 195/65 R15, Smart - šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky 205/55 R16, Style - 17" kola z lehké slitiny, pneumatiky 225/45 R17.

Podobný posun jako u karoserie jsme zaznamenali rovněž u přístrojové desky. Už zdaleka nepůsobí tak robustním dojmem, její tvary dostaly štíhlost a eleganci. Už minulá generace patřila při uvedení na trh z hlediska kvality materiálů na pohled a pohmat ke špičce a novinka tuto laťku udržuje.

Kabina je velmi dobře odhlučněná a líbilo se nám i luxusně tiché zavírání zadních dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Díky zeštíhlení přístrojové desky jsme zaznamenali příjemné mezigenerační vylepšení týkající se sezení za volantem. Výplně dveří vlevo ani přístrojový sloupek po pravé straně už zdaleka tolik nepřek…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus