ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 kombi třetí generace
13. července 2017

Stejně jako hatchback obměnil Hyundai generačně již po pěti letech kombi variantu modelu i30 vyráběného v Nošovicích.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Stejně jako hatchback obměnil Hyundai generačně již po pěti letech kombi variantu modelu i30 vyráběného v Nošovicích.

Jde o důkaz toho, že korejská značka pozici tohoto modelu v Evropě stále teprve buduje a byla si vědomá, že je co vylepšovat.

Už minulá generace se odpoutala od image laciného vozu a snažila se bodovat i moderní technikou, dobrou kvalitou a zajímavým designem. Právě ten se ale kvůli své složitosti docela rychle okoukal, a tak Hyundai přišel s korekcí v podobě zjednodušení křivek.

Novinka vylepšila největší slabinu předchozí generace - krátký a málo objemný zavazadlový prostor. Část z výrobcem udávaných 602 litrů se ale nachází pod podlahou kufru.

Velkou mezigenerační změnu představuje premiérové použití tříválcového motoru, což ale po testu benzinové pohonné jednotky 1.0 T-GDI u hatchbacku nepovažuji ve všech směrech za pokrok. Naopak uvnitř kombíku testovaná čtrnáctistovka s turbem se čtyřmi válci působí velmi kultivovaně.

Jízdní vlastnosti se opět vylepšily a představují mezi rodinnými kombíky vysoký nadstandard. Téměř ideální mi připadalo řešení přístrojové desky, u akčních verzí potěší i velmi zajímavý poměr ceny a výbavy.

Zákaznická skupina se nemění - Hyundai i30 kombi velmi hlasitě oslovuje české rodiny i firmy.

Třetí generace vozu Hyundai i30 kombi se začala prodávat uprostřed roku 2017. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai přešel od rozmáchlého skulpturálního designu se spoustou oblin a křivek ke střídmějšímu a umírněnějšímu stylu, což možná na první pohled nevypadá tak efektně, ale mám pocit, že se jeho auta tak rychle neokoukají jako u předchozí generace.

Zepředu se mi ale Hyundai i30 kombi líbí rozhodně víc jak ze zadobočního pohledu. Zejména spodní část pátých dveří mi připadá zvláštně bachratá.

Ke standardní výbavě testovaného vozu patřily příplatkové full LED světlomety včetně mlhovek a denních světel (fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu), které byly navíc vybaveny automatickým přepínáním dálkových světel. To by ale mohlo fungovat o něco rychleji a ani svítivost LED světlometů u nové i30 nebyla z mého subjektivního pohledu tak fenomenální jako u některých konkurentů vybavených stejným typem osvětlení. Zato naprosto parádně fungovalo přisvěcování do zatáček.

Testované provedení bylo v nejvyšší výbavě Style s chromovanou přídí a dalšími částmi karoserie, navíc vyšperkované paketem Ultimate obsahujícím mimo jiné sedmnáctipalcová litá kola.

Podobný posun jako u karoserie jsem zaznamenal i u přístrojové desky. Už zdaleka nepůsobí tak robustním dojmem, její tvary dostaly šíhlost a eleganci. Už minulá generace patřila při uvedení na trh z hlediska kvality materiálů na pohled a pohmat ke špičce a novinka tuto laťku udržuje.

Kabina je velmi dobře odhlučněná. Na rozdíl od testu hatchbacku do ní nepronikalo ani vrčení tříválcového benzinového motoru. Čtyřválec s turbem patří mezi naprosté tichošlápky. Líbilo se mi i luxusně tiché zavírání zadních dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Díky zeštíhlení přístrojové desky jsem zaznamenal příjemné mezigenerační vylepšení týkající se sezení za volantem. Výplně dveří vlevo ani přístrojový sloupek po pravé straně už zdaleka tolik nepře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus