ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované verze modelu Hyundai i30 kombi
28. dubna 2015

Druhá generace kombíku od modelu Hyundai i30 hlasitě oslovuje od roku 2012 české rodiny i firmy. Kromě klasických předností značky typu zajímavého poměru ceny a výbavy, prostorné kabiny, pětileté kompletní péče o vůz nebo výroby na našem území v Nošovicích nabízí i nadprůměrné jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace kombíku od modelu Hyundai i30 hlasitě oslovuje od roku 2012 české rodiny i firmy. Kromě klasických předností značky typu zajímavého poměru ceny a výbavy, prostorné kabiny, pětileté kompletní péče o vůz nebo výroby na našem území v Nošovicích nabízí i nadprůměrné jízdní vlastnosti.

Modernizace v roce 2015 přidala k těmto výhodám i novou výborně fungující sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DCT. Zároveň trochu přizpůsobila vizáž přídě soudobým trendům.

Mezi slabší stránky vozu patří délka a hloubka zavazadlového prostoru, ale na rozdíl od první generace už nejde o tak zásadní nevýhodu proti konkurenci. Benzinovým motorům chybí turbo, svými parametry patří většinou pod průměr. Mezi lenochy najdeme nejslabší naftový motor 1.4 CRDi.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2015 se nejvíc podepsala na přídi modelu, která dostala výraznější šestiúhelníkovou masku.

Vlevo vidíte příď auta před modernizací a vpravo po ní. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Zatímco u první generace i30 se mi kombík líbil víc než hatchback, u té druhé se to obrátilo. Zadní partie kombíku mi nepřipadají tak přitažlivé jako u hatchbacku, i když po modernizaci už trochu lépe ladí s přídí.

Testovali jsem nejdražší možné provedení se spoustou příplatkových prvků, takže se cena zkoušeného auta vyšplhala nad 650 tisíc, tedy na více než dvojnásobek základního modelu. Tomu odpovídal i dojem z interiéru plného kůže a přístrojové desky pokryté množstvím funkčních tlačítek a s dominantou v podobě velkého dotekového displeje na středovém panelu a dalšího mezi přístroji.

Před modernizací jsem zkoušel auto v nejběžnějším stupni Trikolor. Bez velkého barevného TFT displeje mezi přístroji nebo bez velké obrazovky navigace sice palubka nepůsobila tak high-tech, přesto mi připadala přitažlivá a moderní.

Dojem kvality navozují materiály dobře působící na dotek. Stejně tlumeně jako fungují všechny ovladače se zavírají i dveře. Uměl bych si ale představit ještě lepší odhlučnění kabiny, slyšet byl zejména zvuk od pneumatik.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Elegantní a přehledná. Zvlášť v testované verzi moderní. Facelift v roce 2015 se tu téměř neprojevil. Většinu jsem měl důvody ke chvále, našel jsem ale i několik bodů ke kritice. Levé koleno šofé…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus