ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 Fastback
26. března 2021

Třetí karosářská verze modelu Hyundai i30 vyráběná v Nošovicích vzbudila při svém příjezdu na trh v listopadu 2017 velké očekávání. Tvarem karoserie se totiž velmi podobá Škodě Octavia, a tak se logicky nabízí, že půjde o přímou konkurenci tuzemskému bestselleru. Není tomu úplně tak.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem i30 Fastback jsme si připadali trochu stísněně - jako ve sportovním kupé. Může za to nízká střecha, od které se pozvolna svažuje čelní sklo.

Na druhou stranu výplně dveří vlevo ani přístrojový sloupek po pravé straně nijak nepřekážejí řidičovým kolenům, takže si bez jejich otlačení sednou i ti šoféři, kteří jsou rádi těsně u volantu a přístrojové desky.

Výhled z místa řidiče není úplně vzorový, ale v daném segmentu ani nic neobvyklého. Držák zpětného zrcátka vyplňuje ostrý úhel mezi sloupkem a spodní linií okna dveří, čímž se nám dokáže schovat nejeden chodec.

Směrem vzad je situace mnohem horší. Fastbacky a kupé obecně mívají výhled směrem vzad komplikovaný a i30 je typickým příkladem. Ve výbavě testovaného auta ale nechyběli užiteční pomocníci, kteří tento problém eliminovali. Šlo o zadní parkovací senzory a kameru (obojí již ve standardu).

Standardní výbava je doslova napěchovaná bezpečnostními prvky. O snížení rizika čelního nárazu se stará autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, které zprvu varuje akusticky a v zazším případě dojde k automatickému aktivování brzd. U některých aut jsme se setkali s nečekanou reakcí na zaparkované vozy podél cesty, a tak místo toho, aby nás zachránily před ošemetnou situací, nás do ní dostaly. To ovšem není případ nošovického rodáka, který zafungoval tehdy, když bylo opravdu potřeba.

Na dálnici jistě přijde vhod asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu se zvukovým i vizuálním upozorněním. V nejvyšší výbavě Style dovede udržet vůz mezi pruhy, a to i při vysokých rychlostech a v docela ostrých poloměrech zatáček. Navíc příliš nespěchalo s varováním, ať znovu převezmeme řízení, když jsme si užívali funkce částečného autopilota. Podle našeho měření to trvalo celých třináct vteřin.

U testované verze jsme měli k dispozici standardní látková sedadla. Jsou spíše tvrdší, ale pohodlná i na dlouhých cestách, příjemně rozměrná, dobře držící tělo a s opěrkami nastavitelnými jak výškově tak podélně.

Jedničku si zaslouží i pohledný vyhřívaný kožený volant (standard od výbavy Smart, v nižších stupních bez vyhřívání) s pěkným tvarováním. Prakticky řešená tlačítka ovládající audiosoustavu, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač a asistenta pro vedení vozu. Moderností sice nehýří, ale svůj účel plní bez problémů.

Středovému panelu dominoval u testované verze moderně vyhlížející příplatkový "tablet" s 10,25“ velkým dotykovým displejem (standard pro nejvyšší výbavu Style). Díky tomu, že je přilepený na vrchní části středového panelu, nemusí řidič při jeho ovládání klopit oči a v pohodě tak nastaví cíl své cesty nebo oblíbené rádio.

Odezva displeje je bez prodlevy, potěší i parádní grafika s docela velkými ovládacími ploškami. Výhodou, ve většině případech, je automatické připojování telefonu po jeho prvotním spárování. Ocenili jsme, že se Hyundai na rozdíl od některých konkurentů nepokouší přidávat na dotykovou obrazovku další prvky jako je třeba ovládání klimatizace, ale také třeba obsluhu stabilizačního systému a dalších elektronických pomocníků nebo osvětlení přístrojů.

Řidič se ke všem funkcím dostane díky samostatným tlačítkům rychle. Navíc jsou v jeho okolí rozmístěna velmi intuitivně a logicky.

Základní výbava Comfort disponuje již zmíněným osmipalcovým displejem multimediálního systému, který jsme v modernizované podobě zatím nezkoušeli. Příjemná změna oproti nejchudší verzi před modernizací, kde bylo pouze standardní rádio.

Potěší i množství odkládacích schránek logicky rozmístěných zejména kolem řidičova pole. Nebyl tak problém s uložením mobilu, peněženky, klíčů a dalších věcí. Kapsy ve dveřích poskytují dost prostoru na dodržení pitného režimu a svačinu tam schováte určitě také.

Ve středovém panelu se od druhého výbavového stupně Smart nachází bezdrátové nabíjení telefonu. Ti, jenž neoplývají přístrojem podporující standard Qi, nemusí zoufat, hned vedle je USB připojení i 12V zásuvka.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

V porovnání délky mezi liftbacky a sedany nižší střední třídy se Hyundai řadí na samý chvost žebříčku. Tomu odpovídá i místo na nohy, byť to nevnímáme jako velký problém, protože si za sebe sednou i dva lidé s výškou kolem 180 cm.

Mnohem horší potíže na zadních sedadlech představuje nedostatek místa nad hlavou. I pasažéři s výškou lehce nad 170 cm se budou na krajních místech cítit stísněně a lehce dřít o strop. Uprostřed to je pochopitelně ještě horší. Většina konkurentů je na tom lépe.

Sportovnější design může za malý kufr. Hyundai i30 Fastback v tomto parametru daleko zaostává za Škodou Octavia, ale mezi ostatními konkurenty se řadí do průměru.

Sklápění opěradel sedaček v druhé řadě je velmi jednoduché. Stačí jen vytáhnout páčku na vrchní části sedačky a opěradlo se snadno položí. Vznikne tak rovný prostor beze schodu navazující na podlahu kufru s délkou necelých dvou metrů, který snadno pohltí například vak s lyžemi.  

Potěší praktický háček pod víkem kufru spolu s další 12V zásuvkou.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Hyundai i30 Fastback u nás koupíte převážně v kombinaci s benzinovými přeplňovanými jednotkami. Vyznavači naftových agregátů ale nepřijdou zkrátka, pro ně je k dispozicí 1.6 CRDi o výkonu 100 kW. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus