ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nové generace modelu Hyundai i20
21. listopadu 2014

Nový Hyundai i20 už nechce bojovat o přízeň zákazníků pouze nízkou cenou, ale zaměřil se na atraktivní design karoserie spolu s kvalitou a prostorností interiéru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nový Hyundai i20 už nechce bojovat o přízeň zákazníků pouze nízkou cenou, ale zaměřil se na atraktivní design karoserie spolu s kvalitou a prostorností interiéru.

Pětidveřový malý hatchback velikosti Škody Fabia láká v českých podmínkách páry a jednotlivce všech věkových kategorií. Díky vynikající vzdušnosti kabiny ale může v domácnostech, které se příliš často nestěhují, plnit i roli rodinného auta.

Největší slabinu představuje na základě dojmů z prvních testovacích jízd vyšperkovanými verzemi nepřirozený odpor posilovače řízení. Chyběly mi také benzinové turbomotory, což se ale v dalších letech spraví.

Nový Hyundai i20 se vyrábí v Turecku. Druhá generace modelu se na českém trhu se prodává od listopadu 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai o nové i20 tvrdí, že jde o jeho nejvíce evropské auto všech dob. Zatímco u většiny modelů se v interní soutěži značky vybírá mezi návrhy designu z celého světa, tady dostala možnost pouze evropská pobočka.

Karoserii prospělo podobně jako u Škody Fabia mezigenerační snížení a rozšíření. Design sice ještě úplně neopustil líbivý, ale rychle stárnoucí styl "ocucaný bonbón", ale zároveň se inspiroval i jednoduššími a sportovnějšími liniemi, které jsou v módě zejména u německých značek. Výsledkem je z mého pohledu ze všech stran vyvážené, atraktivní a svébytné auto.

Při prvních testovacích jízdách ve Španělsku jsme dostali k dispozici pouze vyšňořené varianty z nejvyšších pater ceníků.

Levnější provedení se musejí obejít například bez LED denního svícení (pouze za příplatek). Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Tlumené zavření dveří po nástupu do auta napovídá, že Hyundai stejně jako u větší i30 láká na dojem kvality. Ten navozují i měkčené plasty dostupné již od nejlevnější varianty. Potěšilo mne velmi dobré odhlučnění kabiny stejně jako naprosto tichý chod všech tlačítek a ovladačů u testovaných verzí.

Design interiéru je konzervativnější a méně nápaditý než u většiny ostatních malých aut, což asi potěší zejména starší zájemce o nové auto. Oživit ho mohou alespoň tři doplňkové barvy některých částí interiéru, které se kombinují se základní černou. Na fotkách vidíte hnědou, která se mě osobně ale moc nelíbí.

Nejvíc mě však vadil tvrdý plast na dně odkládací schránky na středovém panelu, ve kterém hlasitě rachtaly klíče, což kontrastovalo s jinak luxusním tichem. Trocha gumy nebo filce by výrobní náklady zase tak moc nezvedla.

Příplatková panoramatická střecha zvící na malé auto obřích rozměrů ještě více provzdušní už tak prostorný interiér. Ke cti jí budiž i fakt, že nezpůsobovala otřásání karoserie při projíždění nerovností ani nepříjemné pazvuky.

Celkově patří jak design tak kvalita zpracování u zkoušených verzí k argumentům pro pořízení druhé generace modelu Hyundai i20.

reklama
Řidičova zóna
Když jsem si poprvé sedl do nové i20 na pařížském autosalonu, měl jsem pocit, že mě vysoké bočnice sedadla nepříjemně svírají. Při prvních jízdách jsem ale žádné problémy neregistroval. Naopak jsem …
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus