ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i20
16. února 2021

Hyundai i20 je hlavním konkurentem domácího bestselleru v kategorii malých aut, tedy Škody Fabia. Ve třetí generaci předvádí nejen dospělý vzhled nebo extra bohatou výbavu, ale i chování na silnici, za které by se nestyděla auta o třídu vyšší. Jde o velmi zajímavou nabídku v dané třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Hyundai i20 je hlavním konkurentem domácího bestselleru v kategorii malých aut, tedy Škody Fabia. Ve třetí generaci předvádí nejen dospělý vzhled nebo extra bohatou výbavu, ale i chování na silnici, za které by se nestyděla auta o třídu vyšší. Jde o velmi zajímavou nabídku v dané třídě.

Hyundai i20 je ideovým nástupcem modelu Getz, který si řada českých motoristů s oblibou pamatuje, nebo ho dokonce ještě používá. Poprvé vyjel na silnice v roce 2008, o 12 let později přišla na svět už jeho třetí generace. Ta stylem navazuje částečně na model i30 po faceliftu, částečně jede svou vlastní zajímavou linku.

Malé hyundaie byly obvykle ideálním posledním novým vozem pro starší řidiče, které je s radostí používali pro výlety na chatu nebo do lázní. Novinka ale očividně za svůj volant láká i mladé individualisty, popřípadě ženy. Poslouží tak i jak druhé či třetí auto do rodiny. Přitom díky dospělému chování nemusí být omezeno jen na město a nebo jeho blízké okolí.

To dokázal v benzinové mild-hybridní motorizaci s výkonem 88 kW, DCT automatem a v top výbavě Style, kterou jsme testovali v únoru 2021.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Velikostní se Hyundai i20 mezigeneračně příliš nezměnila. Nyní na délku měří 4040 mm, tedy o pouhých 5 mm víc než ve třetí generaci. Rozvor je delší, konkrétně 2580 proti 2570 mm. Auto je o poznání širší, aktuálně 1750 proti 1734 mm. To podkreslí jeho modernější charakter.
Nápadná příď má proti dřívějšku nebývale velkou masku chladiče, na niž přímo navazují světlomety. Přední kapotu směrem k čumáku protíná výstupek.
Maska je opravdu obrovská a má přitom poměrně vzdušné žebrování. Tady se i20 inspirovalo i novou generací SUV Hyundai Tucson.
Přední LED světlomety jsou dostupné od třetí výbavy Smart. I ty přispívají k modernějšímu střihu a samozřejmě velmi dobře svítí.
Tam, kde jde Hyundai i20 vlastním směrem, je záď. Málokdy je vidět v kategorii malých hatchbacků takto nápadný vůz ze zadního pohledu.
LED svítilny ve tvaru písmene Z se ale nemusí líbit každému. Za týdenní test jsme slyšeli pozitivní i negativní komentáře. Záleží tedy hlavně na vás, zda se vám bude Hyundai i20 líbit.
Testované aut zdobila i jakási silueta difuzoru pod zadním nárazníkem. Pěkné!
Top výbavu Style poznáte podle chromové lišty, která se táhne spodní stranou bočních oken a končí v C sloupku, kde působí nápadně.
Sluší se pohovořit i o kolech. Disky velikosti 17“ k dispozici top výbavě za příplatek. O palec menší litá kola dostanete od výbavy Smart nebo za příplatek ke druhé výbavě Comfort. V základu jsou samozřejmě ocelové patnáctky.
Teď už ale pojďme do kabiny, která v nás zanechala velmi dobré pocity. Je totiž moderní, přehledná a funkční zároveň. Takhle má vypadat malé auto dneška!

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Moderní přístup, vše v novém. Na palubě třetí generace Hyundai i20 se budete konečně cítit jako v dospělém voze. Už to není chudý příbuzný, už je to moderní auto jen v menší velikosti. Výhled šikmo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus