ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i10
3. dubna 2020

Do Česka dorazil zbrusu nový Hyundai i10. V pořadí již třetí generace oblíbeného miniauta nabízí atraktivnější design, bohatší výbavy a lepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu začíná na poměrně vysoké cenovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na palubě trpasličího Hyundaie i v nejluxusnějších výbavách dominují tvrdé plasty a kůži či jiné dražší materiály tu najdete jen zřídka. Na druhou stranu velmi se mi v kabině i10 líbilo. Design palubní desky je opravdu povedený a vše kolem řidiče je logicky umístěno. Navíc už v nejnižší poloze se sedí relativně vysoko, špatný není ani výhled z auta a šofér má dobrý přehled o tom, co se kolem něj děje.

Interiér by však mohl být širší. Dva lidé vedle sebe si totiž dokonce i vpředu připadají trochu stísněně. Výplně dveří ani středový sloupek ale šoférovi moc nepřekáží, ani když chce řídit blízko přístrojové desky. Volant se dá nastavit pouze výškově.

Sedadla jsou přesně taková, aby se tu dobře sedělo těm, kteří vyžadují pohodlí připomínající křeslo. Boční vedení sice není téměř patrné, ale měkkost naopak ano. Řidičovo sedadlo se dá nastavit výškově, což je standardní prvek od třetí verze Smart.

Volant je od provedení Smart potažený kůží a za příplatek je osazen tlačítky, skrze které lze ovládat multimediální systém a palubní počítač. Věnec je sportovně tlustý a velmi dobře se mi držel. Hlava řadící páky je od totožné výbavy také kožená.

Středovému sloupku dominuje 8" dotyková obrazovka již zmiňovaného multimediálního systému. Dostupný je od třetího výbavového stupně Smart. Musím říci, že opravdu povedený je vzhled tohoto zařízení, které černými lesklými plasty navazuje na kapličku palubních přístrojů. Navíc perfektně fungoval a tolik na sobě nezanechával otisky prstů. Za příplatek pak může disponovat navigací.

Palubní budíky jsou i v nejdražších variantách analogové, což se dá u miniauta očekávat. U Hyundaie se mi líbil jejich sportovní design a barevné osvětlení. Malý displej uprostřed řidiči podává veškeré důležité údaje o jízdě. Provedení na fotografii je standardem všech výbav.

Jako každé takhle maličké auto ani i10 v základu nenabízí klimatizaci. Ta je k dostání až od druhé verze Comfort. Poté je k dispozici manuální a v nejbohatší výbavě Style je automatická.

Pokud vlastníte chytrý telefon určitě stejně jako já oceníte bezdrátové nabíjení. Pouze mobil položíte a dobíjíte. Funguje to poměrně rychle a bez potíží. Bohužel jde pouze o součást poslední varianty Style.

Jak jsem již zmiňoval v úvodu Hyundai i10 obdržel nejpočetnější armádu bezpečnostních pomocníků ve své třídě. Jedná se například o autonomní nouzové brzdění včetně varování před čelním nárazem, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích a sledování únavy řidiče nebo třeba o automatické tísňové volání eCall. Samozřejmě poskytuje mnoho dalšího, ale zde jsem vybral ty nejzajímavější. Překvapivé je, že veškeré tyto pomocné systémy jsou již v základu.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nová generace vozu Hyundai i10 téměř ve všech ohledech přerostla svého předchůdce. Novinka totiž patří délkou 3670 mm, šířkou 1680 mm a rozvorem 2425 mm mezi největší auta v segmentu A. Výška jako jediná na exteriéru nenarostla. Ba naopak se nový model i10 velmi snížil. Především za účelem zlepšení aerodynamických hodnot.

A teď přichází pro mne velká neznámá. Vůz vnějšími rozměry dominuje své kategorii, ale vnitřními spadá s odřenýma ušima do průměru. To si neumím dost dobře vysvětlit.

Tak třeba šířkou vpředu 137 cm se řadí téměř na dno tabulky, přitom vnější šířkou atakuje první pozici. Na zadních místech je výsledek sice o něco lepší, ale stále patří k průměru. Pozitivnější je pak místo na kolena v první a druhé řadě sedadel. Údajem 144 centimetrů obsazuje druhé místo v našem přehledu.

Také zavazadlový prostor podle výrobce disponuje líbivým objemem 252 l. Tímto číslem se vyhrabal na třetí místo. Naše měření však ukázalo, že prostornost v kufru je spíše průměrná než špičková. Výška prahu nad zemí je o 29 mm nižší, což usnadňuje nakládání zavazadel. Variabilní podlahu zavazadlového prostoru lze umístit do dvou úrovní a variabilitu nového modelu završují sklopná zadní sedadla, která se odjistí snadno jednou rukou.

Mně osobně se v Hyundaii i10 sedělo pohodlně. S výškou 174 cm jsem se hlavou nedotýkal stropu a to ani vpředu ani vzadu. Na druhou stranu jako řidič jsem byl často ve fyzickém kontaktu se spolujezdec a loktem jsem při točení volantem narážel do dveří. Neumím si představit, že by v autě cestoval někdo s výškou vyšší než 185 cm. A už vůbec ne se čtyřmi dalšími lidmi na palubě. Vůz je totiž prvoplánově pětimístný.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Zcela nový model i10 se na českém trhu nabízí pouze se dvěma motory: tříválcem 1.0 MPi s nejvyšším výkonem 67 k a maximálním točivým momentem 96 Nm a čtyřválcem 1.2 MPi, jehož výkonové parametry jso…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus