ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test mini Hyundai i10 po faceliftu
7. března 2017

Miniauto, které však patří ve své třídě k těm nejdelším, a proto může nabídnout v některých směrech víc než konurence - takový je Hyundai i10.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

V kabině i10 se člověk rychle zabydlí. Už v nejnižší poloze se sedí relativně vysoko, špatný není ani výhled z auta a řidič má dobrý přehled o tom, co se kolem něj děje.

Nad hlavou přitom Hyundai i10 poskytuje nejvíc místa ze všech miniaut, takže se tu pohodlně usadí i dlouháni.

Interiér by však mohl být širší. Nabídka prostoru v loktech patří k nejhorším, dva lidé vedle sebe si dokonce i vpředu připadají trochu stísněně. Výplně dveří ani středový sloupek ale šoférovi moc nepřekáží, ani když chce řídit blízko přístrojové desky. Volant se dá nastavit pouze výškově.

Sedadla jsou přesně taková, aby se tu dobře sedělo těm, kteří vyžadují pohodlí připomínající křeslo. Boční vedení sice není téměř patrné, ale měkkost naopak ano. Řidičovo sedadlo se dá nastavit výškově, což je standardní prvek vyjma základní verze.

Kožený volant (standard pro nejvyšší výbavu Style) je poměrně velký, ale dobře se drží.

Příjemnými velikými tlačítky, které se na volantu nacházejí, se dá na levé straně ovládat rádio (standard až pro nejvyšší výbavu Style a u prostřední Famiily+ za příplatek), telefon spárovaný přes bluetooth handsfree (standard pro nejvyšší Style, u levnějších ani nelze připlatit) a na pravé straně zase tempomat (standard pro Style) a palubní počítač (standard). U toho bychom se rádi zastavili. Zatímco verze před faceliftem měla rádio standardně, jak vidíte, postupem času se některé prvky nenápadně ze seznamu základní výbavy ztratily. Bluetooth byl dříve standardem i pro prostřední výbavu Family+, nyní je až pro Style. Zkrátka kdo chce dobře vybavenou i10, musí volit nejvyšší výbavu. Tak tomu dříve nebylo, i10 byla cenově dostupná a zároveň královsky vybavená. Je však dobré na obranu i10 říci, že na jaře 2017 stál příplatek za rádio s USB, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a dojezdovou rezervou jen 10 000 Kč, což je rozumná částka.

Plastovou verzi volantu bez potažení kůží jsme zatím nezkoušeli.

Středový sloupek bez designových výstřelků zdobila v našem případě audiosoustava nepostrádající USB vstup, která má po faceliftu rozměr sedm palců. Multimédia lze nyní spárovat pomocí Android Auto nebo Apple CarPlay s chytrými telefony. 

Pod displejem se nachází v našem případě automatická klimatizace. Od srpna 2015 byla automatická klimatizace standardem všech i10.  To se však také postupně změnilo. Manuální klima je standardem od druhé výbavy, automatická pouze v balíčku s jinými výbavovými prvky a pouze pro nejvyšší verzi Style.

Jako pozitivum beru to, že všechna tlačítka v interiéru i10 se nacházejí po ruce a na místech, kde to řidič i posádka očekává. Interiér není příliš "krásný", ale vlastně ani neurazí.

Také budíky v přístrojovém štítu jsou dobře čitelné a jednoduché.

Po faceliftu z roku 2016 Hyundai i10 dostal novou bezpečnostní výbavu. Umí varovat před překážkou a také informovat o tom, když řidič svévolně přejede z pruhu do pruhu. Obojí akusticky a do rychlosti 60 km/h. Pokud by chtěl tento systém deaktivovat, může pomocí tlačítek vlevo pod volantem. Tato výbava je součástí paketu a pouze pro nejvyšší verzi Style.

Když to shrnu, kromě nedostatku místa v loktech se nenašlo nic, co bych u testovaných verzí mohla na místě řidiče při porovnání s ostatními miniauty kritizovat. Je však nutno dodat, že levnější provedení, k nimž jsem se zatím nedostala, rozhodně budou vypadat mnohem obyčejněji a řada zde zobrazených prvků výbavy jim chybí.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Na Hyundaii i10 potěší i počet a rozměry odkládacích prostor. Třeba ten, který se nachází před řadicí pákou, je skutečně velký a mobil se sem krásně vejde. Jsou tu i dva držáky na nápoje.

Tvarované kapsy ve výplních dveří vypadají na první pohled také protorně, problém však je, že jsou mělké. Takže z nich různé věci, které sem odložíte, vypadávají. To je trochu zklamání. Zvlášť když ikonka slibuje, že sem můžete zastrčit lahev s pitím. Ano, můžete, ale v zatáčkách nebo ve chvíli, kdy otevřete dveře, lahev vypadává.

Chválíme ale řešení prostoru ve druhé řadě. Nejen že se sem snadno nastupuje, na zadních místech se sedí i celkem pohodlně. Kvůli tomu, že i10 je poměrně úzká, některé minivozy, jako je například Citigo, vzadu ale působí širší. Alespoň že v podélné prostornosti je na tom Hyundai i10 celkem dobře.

Oceňuji, že středový tunel končí mezi sedadly v první řadě a na podlaze v té druhé je pouze prohlubeň na předměty, takže teoreticky by se v i10 mohlo svézt pět osob naráz, protože na nohy by tem prostřední místo měl. Bohužel se mi i přes několikeré snahy nepodařilo vytáhnout prostřední hlavovou opěrku. Větším problémem by v případě, že by chtělo cestovat pět lidí, ale byla podprůměrná šířka v loktech, tři dospělí vzadu by museli mít postavy žížal, aby se moc nemačkali.

Přitom v srpnu 2015 se specifikace vozu změnila z pětimístné na čtyřmístnou, což se později opět vrátilo zpátky.

Potěší objem zavazadlového prostoru. Údajem 252 l udávaným výrobcem Hyundai i10 po uvedení na trh překonal všechny soupeře z řad minivozů včetně Škody Citigo (o litr).

Podle našich měření Hyundai i10 boduje hlavně šířkou zavazadlového prostoru, délka a hloubka ale tak slavné nejsou.

Líbí se mi ale, že v tvrdém plastovém obložení kufru jsou výstupky na tašky a také lampička v prostoru kufru, která je ale standardem až u nejvyšší výbavy Style.

Po sklopení opěradel vzniká docela velkorysý nákladový prostor i pro převážení objemnějších předmětů, byť s vysokým schodem mezi ní a podlahou kufru.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,2 l - to byla nabídka pod kapotou Hyundaie i10 při uvedení na trh. Zatímco dvanáctistovka dělala z i10 v té době docale dynamické miniauto, litr tak svižný n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus