ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test mini Hyundai i10 po faceliftu
7. března 2017

Miniauto, které však patří ve své třídě k těm nejdelším, a proto může nabídnout v některých směrech víc než konurence - takový je Hyundai i10.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,2 l - to byla nabídka pod kapotou Hyundaie i10 při uvedení na trh. Zatímco dvanáctistovka dělala z i10 v té době docale dynamické miniauto, litr tak svižný není.

Od dubna 2014 se dvanáctistovka nabízela pouze s automatickou převodovkou. V únoru 2015 se na čas vrátila zpět i verze s běžným řazením, ale od srpna téhož roku silnější motor opět nebyl k dispozici.

Po faceliftu z roku 2016 se nabídka opět ustálila a i10 se dodává jak s litrovým tříválcem, tak v tovární úpravě s tímto motorem spalujícím LPG, dále je k dispozici dvanáctistovka, a to jak s manuálnm, tak i s automatickým řazením.

Z hlediska spotřeby udávané výrobcem žádná s pohonných jednotek napatřila mezi nadprůměrně úsporné, verze 1.2 s automatem se dá označit síše za žrouta. Praktické zkoušky tříválce ale ukázaly relativně nízkou konzumaci. Ta se navíc od srpna 2015 o 0,4 l na 100 km snížila díkyu žším pneumatikám a standardně montovanému systému ISG, který vypíná motor po zastavení třeba na semaforech, a tím šetří palivo.

reklama

1.0i

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.25i

Tento motor nebyl dosud testován.

1.25i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Pětistupňová manuální převodovka řadí dobře a bez zadrhávání. Malé vůle jsou ale cítit. Nicméně na poměry miniauta řadí zkrátka dobře a nemáme k ní připomínky.

Řízení

Řízení příliš nepotěí nadšence, je to spíše jedna ze slabin modelu. POsilovač je naladěný tak, že řízení působí velmi uměle a odtažitě. Na druhou stranu ve městě od takového tipu vou člověk čeká spíše lehké řízení, což i10 skutečně má.

Nejvíc však odtažitost vadí při rychlejších průjezdech zatáčkami.

Brzdy

Brzdy

Podvozek

Podvozek je především pohodlný, na poměry miniaut tedy více než jiné vozy, s uskákaným Fiatem 500 se i10 nemůže rovnat a chová se jako dospělejší auto. Chování v zatáčkách už je poněkud horší, vůz nedrží tak přesně stopu a chová se uskákaně. Zejména pokud je řidič nucen v zatáčce ubrat, auto se silně rozvlní. Hyundai i10 je zkrátka auto vhodné pro lidi, kteří toho ročně otlik nenajezdí, pohybují se spíše po městě neo na kratší vzdálenosti a jistotu podvozku moc neřeší.

Měkký pocit vzbuzuje zejména komfortní naladění tlumičů. Pohodlím se Hyundai i10 řadí na špičku své třídy.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus