ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i10
3. dubna 2020

Do Česka dorazil zbrusu nový Hyundai i10. V pořadí již třetí generace oblíbeného miniauta nabízí atraktivnější design, bohatší výbavy a lepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu začíná na poměrně vysoké cenovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Zcela nový model i10 se na českém trhu nabízí pouze se dvěma motory: tříválcem 1.0 MPi s nejvyšším výkonem 67 k a maximálním točivým momentem 96 Nm a čtyřválcem 1.2 MPi, jehož výkonové parametry jsou 84 k a 118 Nm.

Oba motory jsou dostupné se dvěma převodovkami, pětistupňovou mechanickou a pětistupňovou automatizovanou.

Systém ISG (Idle Stop and Go) se dodává standardně pro všechny motory. Snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Úspory paliva prostřednictvím tohoto systému jsou největší při jízdě ve městě, protože systém automaticky vypne motor, jakmile vůz zastaví.

reklama

1.0i

Testovaný Hyundai i10 pod kapotou nenabízel žádného siláka. Našli jsme tam malinký benzínový atmosférický motůrek se třemi válci a objemem jednoho litru, který dává výkon pouhých 67 koní.

V reálném provozu to znamená, že při nízkých otáčkách šlápnutí na plyn skoro neucítíte a při zrychlování musíte být trpělivý. To tolik nevadí ve městě, kde nepotřebujete zrychlení trhající asfalt, ale jakmile se dostanete na hlavni silnici a je nutné někoho předjet, jste v nesnázích. Motor ani ve vysokých otáčkách netáhne a tak nezbývá nic jiného, než se držet za auty před hyundaikem.

Nepříjemnosti nekončí ani na dálnici, kde musíte jezdit stylem "plyn na podlaze", a pokud přijde kopec, ani plný výkon nedokáže auto hnát nad 130 km/h. Pokud takto pojedete více jak 50 kilometrů, bolesti pravé nohy a částečnému ohluchnutí se nevyhnete.

Abych jen nekritizoval, přeci jen se jedná o městské auto a ne o sporťák nebo dálkový koráb. Úlohu nákupní tašky maličký agregát Hyundaie zvládá bez jakéhokoliv problému a dokonce s obdivuhodnou spotřebou okolo 5-6 l/100 km. Jen škoda absence turba, které by motoru přidalo víc života.  

1.0i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2i

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Hyundai i10 lze pořídit buď s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s pětistupňovou automatizovanou převodovkou. Měl jsem možnost vyzkoušet manuál a jsem za to rád, protože byl skvělý.

Řazení bylo přesné a intuitivní. Dráhy sice nebyly tak krátké jako u japonských aut, ale ani zbytečně dlouhé jako u některých francouzských. Prostě zlatý střed.

Bohužel mi dojem z něj trochu kazila spojka, které se při sešlápnutí nechtělo vracet zpět do horní polohy (mohlo se však jednat o problém testovaného kusu)

Řízení

Řízení je příjemně ostré a skvěle pasuje k charakteru auta. Velmi se mi líbil i věnec volantu, který disponuje ideální tloušťkou.

Podvozek

Velmi důležitým aspektem při koupi nového auta je pro muže podvozek. Nikdo si přeci nechce koupit auto, které sice hezky vypadá, ale v zatáčkách se chová jak koňský povoz.

To se naštěstí o novém Hyundai i10 říci nedá. Svůj sportovní vzhled podtrhuje skvělými jízdními vlastnostmi. Dominuje především ve městě, kde skvěle tlumí menší a střední nerovnosti. Hůře je na tom s hlubšími výmoly nebo zpomalovacími prahy, kdy se po přejetí ozve hlučná rána do interiéru.

Nejvíce mne hyundai překvapil v klikatých zatáčkách. Zprvu jsem k němu byl skeptický a nevěřil mu, ale po projetí prvních serpentin jsem v mini autíčku dostal jistotu a začal si to užívat. Je až neuvěřitelné, jak stabilní a předvídatelný drobný Korejec je. Ani při rychleji projeté zatáčce neujíždí ze stopy a drží se na vnitřku. Nedotáčení se skoro nedočkáte, což je u auta tohoto segmentu neobvyklé.

Prostě velmi schopné autíčko jak ve městě, tak v zatáčkách. Dle mého názoru jeden z nejlépe jezdících vozů v této velikostní kategorii.  

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus