ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test mini Hyundai i10 po faceliftu
7. března 2017

Miniauto, které však patří ve své třídě k těm nejdelším, a proto může nabídnout v některých směrech víc než konurence - takový je Hyundai i10.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Miniauto, které však patří ve své třídě k těm nejdelším, a proto může nabídnout v některých směrech víc než konurence - takový je Hyundai i10.

Největší výhody v porovnání s ostatními minivozy představují celkem slušný jízdní komfort a velikost zavazadlového prostoru. Hyundai i10 je druhé nejdelší miniauto po Opelu Adam. Naopak za slabiny se dá považovat podprůměrná šířka interiéru a charakteristika posilovače řízení.

Největší zájem o Hyundai i10 se dá v Česku čekat od starších párů, tradičních kupců nejmenších aut v naší zemi. Design karoserie se ale snaží působit trochu svěže, takže by mohl přilákat i ty, kteří si chtějí po absolvování řidičského průkazu pořídit své první auto, nebo by možná mohl oslovit některé mladé dámy.

Hyundai i10 se začal na českém trhu prodávat koncem roku 2013. V roce 2016 prodělal facelift, který se však projevil hlavně lehkou změnou detailů na karoserii a rozšířením bezpečnostní výbavy, umí varovat před překážkou nebo při nedobrovolném pouštění jízdního pruhu. Dostal také velký sedmipalcový displej a nově ho lze propojit s chytrým telefonem.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Druhá generace Hyundaie i10 se už od počátku snažila působit líbivě, moderněji a roztomileji než ta první, kterou Hyundai představil v roce 2007.

Facelift, který vůz změnil na konci roku 2016, je poměrně minoritní. Zde máte dvě fotografie pro porovnání verze před faceliftem a do něm. Fotky zvětšíte kliknutím, stejně jako všechny ostatní v testu.

Lehce se změnila příď vozu, zejména nárazník v místech okolo mlhových světlometů, také tvar mřížky chladiče je jiný. Mimochodem, mlhové světlomety jsou spolu s LED denními světly k dispozici až pro nejvyšší výbavu Style. Levnější verzi bez nich jsme zatím v testu neměli.

Přístrojová deska, stejně jako celý interiér, je sice vyrobený z tvrdších plastů, celkově to však nevypadá úplně špatně. Třeba v porovnání s kolínskou trojkou (Citroën C1, Toyota Aygo, Peugeot 108) by Hyundai i10 nedopadl jako úplný lůzr. Je však nutné přiznat, že některá jiná konkurenční mini mají interiér líbivější. Patří mezi ně například Fiat 500 nebo Opel Adam. Koncernová trojice Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up se nesnaží zaujmout módními prvky jako 500 nebo Adam, ale jejich interiéry působí možná trochu hodnotněji než u i10, je to však otázkouvkusu. Nezkoušeli jsme nejlevnější verzi, ale naopak výbavový model Style s různými příplatky. Nevíme tedy, jak vypadá kabina v té nejvíce strohé podobě.

Na poměry miniaut je ale nutné ho ocenit za docela tlumené zavírání dveří nebo chod ovladačů, slušně odhlučněná mi připadala i kabina – jak od podvozku, tak motoru. V tomto patří Hyundai i10 mezi miniauty nad průměr.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V kabině i10 se člověk rychle zabydlí. Už v nejnižší poloze se sedí relativně vysoko, špatný není ani výhled z auta a řidič má dobrý přehled o tom, co se kolem něj děje. Nad hlavou přitom Hyundai …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus