ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test velkého SUV Hyundai Grand Santa Fe po modernizaci
12. srpna 2016

Hyundai Grand Santa Fe nevznikl prostým protažením základního modelu o více než dvacet centimetrů. Ideový nástupce modelu ix55 se od krátkého Santa Fe liší designem, který společně s nárůstem rozměrů posouvá Granda o kategorii výš mezi vozy SUV vyšší střední třídy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Hyundai Grand Santa Fe nevznikl prostým protažením základního modelu o více než dvacet centimetrů. Ideový nástupce modelu ix55 se od krátkého Santa Fe liší designem, který společně s nárůstem rozměrů posouvá Granda o kategorii výš mezi vozy SUV vyšší střední třídy.

Spolu s kratší verzí mají společný praktický interiér, který je však u Granda už ve standardní verzi posunutý do roviny luxusu. Úrovní standardní výbavy překonává Hyundai Grand Santa Fe prestižní německé výrobky. Naopak zaostává v nabídce nejmodernějších asistentů a počtu nabízených verzí. V ceníku totiž najdete jedinou variantu se čtyřválcovým naftovým motorem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Cena je nižší než u prémiových značek, ale vyšší, než byste čekali od Hyundaie

Sedmimístný Hyundai Grand Santa Fe je typické SUV. To znamená, že i když disponuje některými elektronickými pomocníky pro jízdu v terénu, sedí mu mnohem více silnice.

Hyundai Grand Santa Fe doporučuji jako luxusní rodinné nebo manažerské auto pro ty, kdo si potrpí na prestižní velké vozy s bohatou výbavou, ale jejich rozpočet nestačí na Audi, BMW, Mercedes nebo Volvo.

Grand Santa Fe se na českém trhu prodává od začátku roku 2014, začátkem roku 2016 prodělal modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Grand se od krátkého Santa Fe liší ze všech stran.

Podívejte se třeba na příď. Větší auto (vpravo) má výraznější mřížku chladiče, jiný tvar mlhovek i nárazníku. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Při pohledu z boku se Grand na rozdíl od krátkého Santa Fe vzdává dynamické linie oken mířící vzhůru. Odlišné jsou i zadní světlomety.

Tady vidíte snímek verze před faceliftem v roce 2016. Největší modernizace nastala v tvaru mlhovek, které jsou nyní orientovány vertikálně, což podle mě dělá "Granda" opticky vyššího a mohutnějšího.

Celkově na mě Grand působí výrazně konzervativnějším, ale také serióznějším dojmem než krátké Santa Fe, které se více podobá menšímu Tucsonu.

Uvnitř dobře odhlučněné kabiny panuje luxusně voňavá atmosféra se spoustou kůže, měkčených plastů a tlumeně fungujících ovladačů. Úrovní standardní výbavy Grand Santa Fe výrazně překonává německou konkurenci. Na druhou stranu ani po faceliftu tady nenajdeme některé high tech prvky jako palubní internet nebo opravdu velkoformátové displeje.

Obří příplatková panoramatická střecha s gigantickým oknem a elektrickým ovládáním roletky luxus umocňuje a už tak prostorný interiér Grand Santa Fe provzdušní. Na rozdíl od verze testované před modernizací nebyla ani příčinou občasných pazvuků při přejíždění nerovností. V polovině roku 2016 panoramatická střecha načas vypadla z ceníku, počítá se však s jejím návratem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Téměř se neliší od nejvyššího provedení kratší verze. Šofér na silnici a většinu ostatních aut dívá z výšky. Výhled a přehled o dění v okolí auta patří i díky gigantickým zpětným zrcátkům k na…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus