ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Hyundai Genesis
11. dubna 2015

Nabízet vůz značky Hyundai za cenu vyšší než stojí základní provedení Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes třídy E zní na první poslech jako drzost a nesmysl. Po důkladném testování Genesise už to vidím trochu jinak.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Jedinou možností pohonu je atmosférický (tedy bez turba) benzinový šestiválec s objemem 3,8 l pohánějící všechna čtyři kola.

I když výkon 232 kW a zrychlení z místa na 100 km/h za 6,8 s vypadají působivě, němečtí soupeři jsou na tom lépe. Genesis je nejméně dynamickým a zároveň nejžravějším sedanem vyšší střední třídy s benzinovým motorem. Podle výrobce si řekne průměrně o 11,6 l naturalu na každých 100 km.

reklama

3.8 GDI AWD

Šestiválec pod kapotou potěší kultivovaností a tichostí v nízkých otáčkách, méně už dynamikou. Turbo mu zkrátka chybí, a pokud chcete zažít svižné svezení, musí ho převodovka držet ve vyšších otáčkách, což dělá ráda zejména ve sportovním módu, vedle něhož lze zvolit i ekonomický a normální. Vyšší otáčky rozezvučí motor do tónin stimulujících produkci adrenalinu. Potěšil mne odpich auta při rozjezdech z křižovatky, což znamená plusové body zejména pro převodovku.

V nižších otáčkách je motor neslyšný a mdlý.

Papírové hodnoty spotřeby slibují vír v nádrži, realita ale zdaleka není tak hrozná. Podle výrobce auto žere v městském provozu přes 16 litrů, nám ukazoval palubní počítač i necelých dvanáct.
Také avizované průměrné spotřeby 11,6 l jsme dosahovali pouze tehdy, když jsme autu docela šlapali na krk. Při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ukazoval palubní počítač spotřebu 7,6 l a při dálničních 130 km/h 10,2 l. takže lehkou nohou se dá spotřeba srazit hodně pod deset.

Současně jsem testoval BMW X6 xDrive 50i, které má papírovou spotřebu 9,7 l, v reálu ale jeho osmiválec se dvěma turby uvnitř vysokého SUV žral mnohem více než genesis. Nižší reálná spotřeba je jedna z výhod motorů bez turba.

Nejvyšší, tedy osmý, rychlostní stupeň je u genesise opravdu dlouhý. Při rychlosti 90 km/h točí motor jen 1500 otáček a při 130 km/h 2250 otáček. Pokud si tedy osmičku manuálně nezafixujete, reaguje převodovka na každé přišlápnutí plynu nebo i menší stoupání podřazováním. Když si osmičku vyžádáte, budete mít pocit, že pod kapotou vrčí nějaký slabý čtyřválec, protože v takhle nízkých otáčkách nemá motor sílu ani výkon.

Řazení

Jedinou možnost představuje osmistupňová automatická převodovka.

Docela se nadře, protože motor bez turba musí neustále držet v otáčkách, pokud řidič požaduje výkon. Zároveň ale dokáže v ekonomickém módu pouštět šestiválec až někam k tisíce otáčkám, když už téměř netáhne, ale také moc nežere. Když to shrnu, tak jsou změny rychlostních stupňů častější než u jiných aut. jsou zřetelnější než třeba u BMW, ale přesto je řazení plynulé a relativně rychlé.

Nejvíc mě vadilo chování automatu v manuálním módu, kdy je mezi pokynem pádla za volantem a reakcí opravdu dlouhé vedení. Dost často si převodovka dělá, co chce.

Řízení

Slabší stránka vozu. Při pomalých rychlostech je řízení až příliš měkké a odtažité, má výraznou vůli okolo středové polohy. Ve vyšším tempu se to moc nezlepšuje. Ztuhne ho až sportovní režim, pocit nepřirozenosti, odtažitosti a neplynulosti ale zůstává. Při ostřejší jízdě jsem ve volantu dost cítil přejezd nerovností.

Podvozek

Pohon všech kol, víceprvkové zavěšení obou náprav a standardně montovaná devatenáctipalcová kola se širokánskými a nízkými pneumatikami zajišťují autu velmi jisté jízdní jízdní vlastnosti.

Samozřejmě mu více svědčí větší poloměr oblouků, do prudších zatáček se podobně jako ostatní velké sedany hůř skládá. Jeho projev sice není tak sportovní jako třeba u BMW, ale za to podle mne mohl víc motor než podvozek.

Ten uspěl i z hlediska komfortu. Jen projetí opravdu hlubokých děr způsobilo hlasitější ránu, většinu překážek včetně zpomalovacích prahů zdolává s ladností, plavností a nonšalancí.

Proháněl jsem auto i rychlostmi přes 200 km/h, při nichž se projevuje vynikající aerodynamika a odhlučnění kabiny, takže je řidič vnímá hodně zkresleně a má pocit, že jede mnohem pomaleji.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus