ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test luxusního sedanu Hyundai Genesis
11. dubna 2015

Nabízet vůz značky Hyundai za cenu vyšší než stojí základní provedení Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes třídy E zní na první poslech jako drzost a nesmysl. Po důkladném testování Genesise už to vidím trochu jinak.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nabízet vůz značky Hyundai za cenu vyšší než stojí základní provedení Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes třídy E zní na první poslech jako drzost a nesmysl. Po důkladném testování Genesise už to vidím trochu jinak.

Za prvé Genesis není moc Hyundai, což dává najevo i znaky na přídi nebo na volantu. Jde spíš o třídu samu pro sebe jako tvoří Lexus coby luxusní odnož Toyoty nebo Infiniti u Nissanu.

Za druhé jeho cena sice převyšuje základní verze prestižních sedanů, ale pokud bychom je dovybavili na úroveň Genesisu, budou o spoustu stovek tisíc dražší. Vše, co popíšu v testu Genesisu je v základní výbavě, příplatky se nepečou.

Za třetí kvalitou materiálů a luxusem interiéru Genesis á-šestku, pětku i éčko v základu překonává a rovnat by se mohl i těm nejvyšperkovanějším verzím, nebo vyšším řadám A8, 7 či S.

Kde Genesis ztrácí, to jsou parametry motoru a řízení. Genesis je auto, kde se vše točí kolem cestujícího na pravém zadním sedadle nikoli za volantem...

Problém v rámci českého trhu znamená i jediná benzinová motorizace a tedy absence turbodieselu. Luxusní sedan s atmosférickým benzinovým šestiválcem a pohonem všech kol si tak pořídí jen boháči a manažeři, kteří se chtějí odlišit, nebo zvýraznit vztah k Jižní Koreji.

Aktuální generace sedanu vyšší střední třídy Hyundai Genesis se v Česku prodává od podzimu 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai Genesis sice nezapře, že Evropa není trhem, pro který by byl primárně určený, což ale neznamená, že by se mě coby Evropanovi nelíbil.

V dnešním globálním světě se hranice regionálního vkusu dost stírají a Genesis podle mě vyzařuje vše, co by člověk čekal od luxusního auta - monumentálnost, eleganci, sebevědomí i dynamiku. Občas sice na karoserii i v kabině vidím inspiraci některými věhlasnějšími výrobci podobných aut, ale celkově jde o relativně originální a hlavně designově vydařené auto.

Dokonce i péče o detail, kterou Asiaté kdysi u aut zanedbávali, se tady projevuje dost výrazně.

Upoutal mě třeba hologram, který automobil promítá na vozovku coby součást rituálu vítání svého pána. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Moc se mi líbily i uvítací zvuky stejně jako parádní béžové semišové čalounění stropu, měkká a voňavá světlá kůže na sedadlech a dalších místech nebo vykládání vzácným dřevem. Když už někde vykoukne plast, bývá parádně měkčený. Materiály zkrátka snesou ta nejpřísnější měřítka.

Ani odhlučněním kabiny nebo kvalitou zpracování interiéru Genesis za německými rivaly nezaostává. Dveře se tiše elektricky dovřou, pokud se to nepovede vám.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Psal jsem, že privilegovaným pasažérem uvnitř Hyundaie Genesis je cestující v pravém zadním sedadle. Neznamená to však, že by šofér nějak zvlášť trpěl. Posezení v měkkém křesle čalouněném prémio…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus