ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy Civic Type R
23. srpna 2019

Máte rádi výstřední japonské komiksy a rychlou jízdu? Pak nehledejte dál. Honda Civic Type R patří k nejnápadnějším vozům mezi rychlými hatchbacky. Sice s ní asi nepojedete na jednání, ale probudí ve vás nadšeného řidiče.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kabina se zdá být prostornější než u předchozího modelu, sedí se ještě o kousek níž. Sportovní volant vás snadno vtáhne do hry a je dobře, že palubka je mnohem přehlednější než tomu bývalo.

Klasické budíky už u Civicu nejsou nějakou dobu, ale minulé řešení s podivně rozvrstvenými obrazovkami nebylo právě ideální. Nové jednotné uspořádání je mnohem lepší.

Dominantou kapličky je simulovaný otáčkoměr doplněný o digitální ukazatel rychlosti. Barva se mění podle jízdního režimu. Vpravo najdete kazatel stavu paliva, který utíká poměrně rychle, protože Civic nemá až zas tak velkou nádrž.

Multimediální systém Hona Connect se sedmipalcovým displejem je součástí základní výbavy, ale navigaci dostanete až v lepší verzi GT. Na základní navigování stačí, jen už má poměrně zastaralou grafiku a ovládání.

Bezklíčové startování je také v základu.

Opravdovým skvostem je ale řadící páka. Ta má ten nejlepší tvar na světě – kulovou hlavici vybroušenou z kovu. Sice je v zimě nepříjemně studená, ale budete ji milovat.

Tímto kolébkovým přepínačem se pak ovládají jízdní režimy vozu.
Jinak co se týče výbavy, ta už je v základu velmi slušná. Nechybí už některé zmíněné prvky, ale i třeba samozřejmá klimatizace, adaptivní tempomat, nebo nastavitelné tlumiče. Připlatit si můžete za lepší výbavu GT, která navíc obsahuje třeba kryt kufru (!!!), duální klimatizaci či detekci objektů v mrtvém úhlu. Že je u verze GT opravdu všechno prozrazuje už jen jediný příplatek v podobě metalízy.

Kapitolu samu pro sebe si ještě zaslouží přední sedačky. Ty jsou od pohledu sportovní, ale dobře se do nich nastupuje i v nich sedí. Boky – ačkoliv to tak nevypadá – jsou měkké a tak vás nechají i pohodlně vysednout. Tělo přitom drží dostatečně.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Ke kabině se snad je sluší a patří říci, že je o něco vzdušnější než u minulé generace. Protože se posunula palivová nádrž pod zadní sedadla, auto přišlo o praktická sedadla Magic Seats, která umožnila transport větších předmětů vzadu. Kufr je totožný s běžným Civicem, pro chytrý kryt kufru, který se vysouvá směrem do boku, ale budete muset sáhnout po lepší verzi GT. Kdo by ale u takového auta řešil zavazadelník, že ano?

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Už podruhé ve své historii má Type R pod kapotou přeplňovaný benzinový motor. Na atmosféru se zapomnělo. Možná ještě staromilci uroní slzu, ale turbo umožnilo vydolovat z dvoulitrového benzinu opravdu…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus