ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy Civic Type R
23. srpna 2019

Máte rádi výstřední japonské komiksy a rychlou jízdu? Pak nehledejte dál. Honda Civic Type R patří k nejnápadnějším vozům mezi rychlými hatchbacky. Sice s ní asi nepojedete na jednání, ale probudí ve vás nadšeného řidiče.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Máte rádi výstřední japonské komiksy a rychlou jízdu? Pak nehledejte dál. Honda Civic Type R patří k nejnápadnějším vozům mezi rychlými hatchbacky. Sice s ní asi nepojedete na jednání, ale probudí ve vás nadšeného řidiče.

Příznivci rychlých předokolek nemuseli čekat dlouho. Zatímco v minulé generaci přišel Civic Type R až prakticky na konci životního cyklu devátého Civicu, nyní je tomu obráceně. Přichází co nejdřív. Oba modely Type R tak od sebe dělí zhruba dva roky. Fanoušci mohou rupnout konto.

Nová generace se vyznačuje sice o něco vyzrálejším, stále ale poměrně nápadným designem. Zároveň ji pohání tentýž motor jako dřív, jen je posílený na opravdu vysoký výkon. Kromě toho auto také lehce „změklo“, konečně je tak použitelné prakticky každodenně.

Za volantem Hondy Civic Type R uvidíme nejčastěji čerstvé držitele řidičáku a milovníky tuningu, kteří měli tolik štěstí, že jim rodiče na nákup nového vozu přispěli. Kravaťáky hledající reprezentaci nebo rodiny pak asi těžko. Honda je prostě speciální a rozhodně více výstřední než její konkurenti v čele Volkswagenem Golf R, který je ale dražší a vsadil na pohon všech kol.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Type R vycházející z desáté generace Hondy Civic oproti svému předchůdci logicky nabral tvary podle aktuálního modelu. To znamená výrazné prodloužení (z 4390 na 4557 mm), zvětšení rozvoru a snížení výšky. Obě auta jsou ale kupodivu prakticky stejně široká.

Hlavní doménou Civicu Type R jsou nejrůznější ozdoby, které sice vypadají jako z tuningové dílny, jsou ale pečlivě propracované a ozkoušené. Hraje se samozřejmě o aerodynamiku a co nejlepší přítlak.

Viděli jste snad jiné auto s takto velkým křídlem.

Pření nárazník s lízátkem křičí, že patří opravdu rychlému autu.

Velká kola, nízké gumy a třmeny od Bremeba.

Full-LED světlomety, které autu propůjčují futuristický výraz, dostanete v ceně.

V létě 2019 jsme testovali verzi GT s modrém provedení. Tak už se jen můžeme dohadovat, jestli je hezčí bílé nebo to modré.

Geniální jsou tyto lešenářské trubky – pardon, výfuky. Tím jak sedí uprostřed, i dím, že jsou rovnou tři.

Ke kabině se také hned dostaneme. Vypadá na pohled přísně sportovně, ale trochu klame tělem. To se dozvíte v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kabina se zdá být prostornější než u předchozího modelu, sedí se ještě o kousek níž. Sportovní volant vás snadno vtáhne do hry a je dobře, že palubka je mnohem přehlednější než tomu bývalo. Klasic…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus