ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Hondy Jazz
7. ledna 2016

Honda Jazz, která je v některých zemích známá také jako Fit, dorazila do Česka ve své třetí generaci. Auto z kategorie kompaktních městských hatchbacků zaujme nejen designem, ale svou praktičností. Díky prostornému interiéru nebo chytrému řešení pohybu zadních sedadel se může směle postavit do boje i s domácí hvězdou v podobě Škody Fabia. A v ledasčem ji překonává.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Honda Jazz, která je v některých zemích známá také jako Fit, dorazila do Česka ve své třetí generaci. Auto z kategorie kompaktních městských hatchbacků zaujme nejen designem, ale svou praktičností. Díky prostornému interiéru nebo chytrému řešení pohybu zadních sedadel se může směle postavit do boje i s domácí hvězdou v podobě Škody Fabia. A v ledasčem ji překonává.

Vzhledem k designu a ceně, která v době testu vozu začínala v základní výbavě Trend (jsou k dispozici ještě dvě vyšší Comfort a Elegance. Kompletní ceník najdete zde) na částce 359 900 korun, jde o volbu pro ty, kteří se chtějí od okolního provozu relativně odlišovat. Právě v této kategorii se totiž bere velký ohled na cenu a Honda opravdu patří mezi dražší modely. Dá se tedy odhadovat, že na českých silnicích tak často k vidění nebude. Ostatně na českém trhu zatím patří k nejméně prodávaným kompaktům.

Je to ale škoda, protože Jazz je povedené auto. Design třetí generace navazuje na předchozí, je typicky japonský a určitě si najde své příznivce. Se žlutou metalízou, za kterou se platí navíc 12 900 korun, ji na parkovišti supermarketu mezi ostatními nepřehlédnete.

To interiéru je už méně nápaditý. Objevují se zde především měkké plasty a látkové čalounění. Kabina je ale rozměrná a místa najdou lidé vyšších postav dost, jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Z hlediska prostoru patří tedy k těm nejlepším, stejně tak i v oblasti kufru. Ten v základu pojme 354 litrů zavazadel, po sklopení druhé řady sedadel až 1314 litrů. Porovnání s kompakty Škoda Fabia a Hyundai i20 najdete zde.

Velmi praktickým prvkem jsou chytře řešená zadní sedadla Magic Seats, která se už objevují u řady modelů napříč nabídkou japonské automobilky. Najdeme je u hatchbacku Civic, crossoveru HR-V a měla je i minulá generace Jazzu. Sedačky mají výklopné sedáky, které se snadno zvednou směrem k opěradlu. Tím uvolí místo větším předmětům, což se hodí třeba ve chvíli, kdy potřebujete převézt květiny, menší nábytek nebo dětské kolo. Fotografie zvětšíte kliknutím na náhled.

Na palubní desce je vidět, že ji designéři chtěli ponechat co nejjednodušší a přehlednou. Povedlo se. Někdy je ale ergonomie trochu na štíru. Třeba v případě ovládání multimediálního systému Honda Connect, který je od druhého stupně výbavy v ceně. Platí se navíc 16 000 korun za navigaci. Zařízení je sice rychlé, ale třeba ovládání hlasitosti pomocí dotykové plochy vedle obrazovky není právě citlivé. Naštěstí stále zůstává možnost měnit hlasitost tlačítky na volantu.

Nový Jazz je sice z dražších, potěší ale velmi bohatou výbavou. V základu najdete třeba tempomat, manuální klimatizaci, zmíněná praktická zadní sedadla nebo stěrače s dešťovým senzorem. Od druhého stupně nebo za příplatek 19 000 korun dostanete také balík bezpečnostních asistentů. Systémy umí varovat před hrozící kolizí s jiným vozem, kontrolují jízdu v pruhu či čtou dopravní značky. Čtečka je navíc spojena s omezovačem rychlosti. V balíčku je i praktické automatické přepínání dálkových světel. Touto výbavou se tak Jazz blíží vozům z vyšších kategorií.

Zásadním kamenem úrazu je ale nulový výběr motorizací. Zatímco konkurenti většinou nabízejí paletu vznětových i zážehových jednotek, u Jazzu se musíte spokojit s jedinou. K dispozici je šestnáctiventilový čtyřválec 1.3 i-VTEC o výkonu 75 kW (102 koní). Atmosférický motor patří do řady moderních agregátů Earth Dreams, které jsou zaměřeny na nízkou spotřebu. K dostání je buď s manuální šestistupňovou převodovkou nebo variátorem, za který se ale připlácí 35 tisíc korun.

Investici do něj je ale zbytečná. S manuální převodovkou si totiž malý čtyřválec rozumí velmi dobře. Řazení je hladké a převody jsou nastaveny ideálně. Aby motor ožil, je potřeba ho posílat do vyšších otáček, proto jsou jednotlivé rychlosti spíš kratší. Auto tak disponuje slušnou dynamikou po městě. Problémem jsou až delší cesty po dálnici. Povolených 130 km/h totiž i na šestku znamená 3700 otáček za minutu a tudíž i vyšší hlučnost. O mnoho rychleji tak zřejmě rádi jezdit nebudete. Obavy z dálničních kopců nejsou liché, tu a tam je potřeba podřadit. Pořádné pružné zrychlení bude chybět také při předjíždění na okreskách. Hondě se tak nejvíc líbí cesty po městě.

I v hustém provozu se ovšem může pochlubit velmi dobrou spotřebou. Při cestách po Praze jsme naměřili 6,4 litru benzinu na 100 km, což je skvělý výsledek. Na okreskách klesá spotřeba dokonce k pěti litrům. Průměrně jsme jezdili za 5,7 litru a to nám výsledek zvedlo několik cest po dálnici. Earth Dreams tak opravdu funguje jak má, přičemž k nízké spotřebě není ani nutné využívat otravný systém start-stop.

Svezení s Jazzem patří k příjemným zážitkům a to nejen díky tomu, že disponuje mrštným strmým řízením. Podvozek by sice mohl být lépe odhlučněný, je ale nastaven na komfort. Pokud se vyvarujete větším nerovnostem, bude jízda s Hondou pohodlná. Přitom je na tom Jazz dobře i se stabilitou v zatáčkách. Určitě se nepočítá se sportovnějším jízdním stylem, rozhodně se ale klikatých okresek nebojí.

Honda Jazz patří ve své kategorii k dobrým volbám. Díky praktickému interiéru může posloužit i jako menší rodinné auto. Není tak jen alternativou ke klasickým zástupců kompaktní kategorie, jako je Škoda Fabia, Hyundai i20 nebo Ford Fiesta, ale i malým MPV. Proto se ještě podívejte, jak si vede ve srovnání s Hyundai ix20 a Fordem B-Max. Najdete ho zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus