ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy HR-V
31. prosince 2018

Honda HR-V prodělala facelift, který slibuje ale až postupné změny. Vzhledově se měnily jen detaily a na nový motor si bude třeba ještě počkat. Testovali jsme model z kategorie B-SUV s benzinovým motorem 1.5 i-VTEC, který je na konci roku 2018 jeho jedinou volbou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Nabídka motorů je zatím (prosinec 2018) zklamáním. V nabídce je totiž je jediný, tedy zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC. Ten si můžete pořídit buď s manuální šestistupňovou převodovkou nebo bezstupňovým automatem CVT. Honda s ním není žádný rychlík, ale zase slibuje poměrně rozumnou spotřebu paliva.

Na vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC je nutné počkat ještě do jara 2019, stejně tak později přijde i dlouho očekávaná novinka v podobě přeplňovaného 1.5 VTEC Turbo. Ta ale možná ještě později.
 

reklama

1.5 i-VTEC

Benzinová patnáctistovka se chová jako motor ze staré školy - v dobrém i zlém. Tady se po faceliftu nic nezměnilo. Starou školou myslíme časy, kdy u benzinových motorů existovala turbodmychadla maximálně na závodních tratích a běžná auta poháněly motory atmosférické, tedy s přirozeným sáním vzduchu. Takové motory docela slušně táhly odspodu, nic moc ve středních otáčkách, a kdo s nimi chtěl řádit, musel je držet "pod krkem" těsně pod červeným polem otáčkoměru, kde nabízely maximální výkon i hezkou výkonovou špičku. Byly docela hlučné, ale reaktivní, což znamená, že po šlápnutí na plyn nepřišla prodleva, ale okamžitý zátah.

Přesně takhle se chová patnáctistovka pod kapotou Hondy HR-V, byť jde o pohonnou jednotku se spoustou nejmodernějších technologií. Ale bez turba.

Ještě k tomu dodáme, že otáčky pod 1500/min motor moc nemá rád, i když v nich funguje slušně. Jeho zvukový projev bychom ale charakterizovali jako "nasranost" projevující se divnou hlučností. Přitom ale šipka, která napovídá řidiči ohledně řazení kvůli co nejekonomičtějšímu provozu, radí řadit na šestku už při 50 km/h ve městě, kdy motor točí asi 1400 otáček za minutu. Jiným typem hlučnosti se čtyřválec projevuje i nad třemi tisíci otáčkami. V těch nejvyšších se jedná vyloženě o řev, takhle hodně už jsem motor v kabině dlouho u žádného auta neslyšel.

Díky krátkému zpřevodování se HR-V chová docela svižně při jízdě na nižší rychlostní stupně, ale na šestku mu zrychlování trvá věčnost. Třeba z 90 km/h, kdy motor točí asi 2500 otáček, na 130 km/h. To se na otáčkoměru objeví číslice 3500. Podle výrobce se dá s autem jezdit za 5,7 l benzinu na každých 100 km/h, což je o deci více než před facelitem. My jsme s autem jezdili ve městě, po okreskách a vyrazili i na dlouho cestu z Prahy do Prostějova a zpět. Výsledek? Průměrně 7,5 litru na 100 km.

Kdo chce jezdit vyloženě ekonomicky, může zmáčknout zelené tlačítko ECON, které ale už tak vlažný dojem z motoru v některých režimech ještě více otupí. Mimochodem, Honda slibuje, že po faceliftu došlo k lepšímu odhlučnění interiéru. Podle nás se to ale moc nepovedlo a auto pořád stejně řve.

1.5 i-VTEC CVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 VTEC TURBO

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 VTEC TURBO CVT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Na první pohled i pohmat nás upoutala maličká řadicí páka šestistupňové manuální převodovky. Vypadá spíš jako fofrklacek v nějakém hot hatchi a podle toho i řadí. Krátce, sportovně a přesně. Zároveň ale také trochu hlučně. Škoda, že její chod je v rozporu s chováním motoru a tak je výsledným pocitem spíš zklamání. Prostě si pěkně podřadíte a ono nic...

Řízení

Výborné. Plynulé, zároveň trochu tužší a sportovnější, na dnešní poměry dobře informující o dění pod koly. I díky němu nám Honda HR-V znovu pěkně padla do ruky. Opět nám ale bylo líto, že nemá v zásobě silnější motor. Tedy snad zatím...

Podvozek

Podvozek je velmi silná stránka auta. Podařilo se ho totiž naladit tak, že nabízí dostatek pohodlí a zároveň velmi dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách. Spíš než ve voze SUV jsme si připadali jako v kompaktním hatchbacku.

Zatím jsme jen zkoušeli základní šestnáctipalcová kola s rozměrem pneumatik 215/60 R16. Držení stopy v zatáčkách sice nebylo stoprocentní, občas pneumatiky zapištěly, ale potěšila mnás čitelnost a ovladatelnost hondy jak na asfaltu tak na kluzčím podkladu polní cesty.

Znovu je také nutné připomenout, že Honda HR-V disponuje pouze pohonem přední nápravy, nelze ji mít jako 4x4. To ale neznamená, že by se po většinu roku nedala používat na běžných nezpevněných cestách. Naopak nám tu její chování připadalo sympatické. A to zejména díky lehké konstrukci vozu.

Výrbce by ale opravdu měl něco dělat s odhlučněním. Vysokého provozního hluku si všiml snad každý, koho jsme vezli. A na dlouhé cestě z Prahy do Prostějova a zpět už nám z něj nebylo příliš dobře. Přesednutí do evropského auta pak ukázalo, jak se dá dobře odhlučnit vůz za podobnou cenu a to je pro Hondu trochu špatná známka. Snad to ale bude s novým motorem lepší. Uvidíme v roce 2019.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus