ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy HR-V
31. prosince 2018

Honda HR-V prodělala facelift, který slibuje ale až postupné změny. Vzhledově se měnily jen detaily a na nový motor si bude třeba ještě počkat. Testovali jsme model z kategorie B-SUV s benzinovým motorem 1.5 i-VTEC, který je na konci roku 2018 jeho jedinou volbou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Honda HR-V prodělala facelift, který slibuje ale až postupné změny. Vzhledově se měnily jen detaily a na nový motor si bude třeba ještě počkat. Testovali jsme model z kategorie B-SUV s benzinovým motorem 1.5 i-VTEC, který je na konci roku 2018 jeho jedinou volbou.

Honda na jednu stranu vsadila na bohaotu výbavu, která se dělí do tří verzí a za nic navíc se nepřiplácí. Jednak také na jednoduché ovládání a pohodlný pohyb po městě. HR-V je ideálním druhým autem do rodiny. Zatímco pro městský provoz bohatě stačí, při delším cestování nám nedělalo radost slabé odhlučněí vozu, ani samotný atmosférický motor.

Problémem Hondy HR-V je fakt, že se nachází v jedné z nejnáročnějších kategorií na konkurenci, tedy B-SUV. Tam se musí na domácím trhu utkat hlavně se Škodou Karoq nebo dalšími zajímavými modely od japonských automobilek. Namátkou třeba s Mazdou CX-3 nebo Suzuki S-Cross.

Zásadní nevýhodou třeba proti evropským modelů pak může u Hondy být vysoká cena a slabý výběr motorizací (v roce 2018) Auto jsme testovali s jediným dostupným motorem a manuální převodovkou. Pohon všech kol není stejně jako před faceliftem vůbec k dispozici.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Honda HR-V po faceliftu slibuje řadu změn, ale přijdou až postupně. Základní proměny vzhledu jsou jen minimální.
Prodělala je například přední maska chladiče, která je nyní až extrémně lesklá, což působí jako nejvýraznější kontrast oproti nudněji pojaté verzi před faceliftem.
Auto dostalo také nové rámečky světlometů z LED pro denní svícení, které je dostupné už od základní výbavy Comfort.
LED najdete samozřejmě už i v brzdoých světlech vzadu a auto je díky nim poměrně snadno viditelné za šera.
Kola velikosti 16" palců s docela obyčejným designem jsou vizitkou toho, že testujeme vůz ve střední výbavě Elegance. Top verze Executive má totiž ještě o palec větší. K autu ale šestnáctky bohatě stačí.
Líbily se nám kliky, které jsou také chormové a ladí tak s novou přední maskou.
Naopak řadě lidí, které jsme cestou svezli, se nelíbilo stylové řešen kliky schované v plastu hrany dveří. Někteří ji totiž nemohli najít, nebo si rovnou mysleli, že je Honda jen třídveřová, tak jako kdysi kratší verze prastaré HR-V.
Zajímavostí je, že úpravou nárazníků došlo i k prodloužení vozu. HR-V je nyní dlouhé 4334 mm oproti předchozím 4294 mm. Jinak zůstávají všechny rozměry stejné, včetně rozvoru 2610 mm.
A jak jsme se cítili uvnitř? Inu, přístrojová deska je sice částečně vyrobena na pohled i omak z kvalitních materiálů, poklepání na ně ale odhalí tvrdý a křaplavě hlasitý vnitřek. Někdy jsme se tak nemohli ubránit pocitům lacinosti. Na druhou stranu jsme nezaznamenali žádné příznaky nekvalitního zpracování interiéru jako drnčení nebo nějaké další pazvuky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Chcete-li si pořídit SUV kvůli vyššímu sezení a nadhledu, pak jste na správné adrese. Při výhledu do boků sice překážejí tlusté a nedělené sloupky, ale jak sedíte vysoko, tak máte dobrý přehled o dě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus