ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy HR-V
12. září 2015

Úspěch většího sourozence CR-V se nová Honda HR-V pokouší zopakovat mezi menšími auty poloterénní kategorie SUV. Řadíme ji do nižší střední třídy, kde patří k nejmenším zástupcům, takže konkuruje například Škodě Yeti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Úspěch většího sourozence CR-V se nová Honda HR-V pokouší zopakovat mezi menšími auty poloterénní kategorie SUV. Řadíme ji do nižší střední třídy, kde patří k nejmenším zástupcům, takže konkuruje například Škodě Yeti.

Auto se vyrábí pouze s pohonem přední nápravy, na rozdíl od CR-V, nebo většiny konkurentů neexistuje šance pořídit si ho ve variantě 4x4.

Mezi největší lákadla Hondy HR-V v porovnání se soupeři patří jízdní vlastnosti, úsporné motory, variabilita zadních sedadel a velký kufr.

Nejvíce jsem si stěžoval na hluk pronikající do kabiny ve vyšších otáčkách od benzinových motorů. Největší překážkou pro vysoká prodejní čísla podle mne bude vysoká základní cena.

Honda HR-V není v automobilovém světě neznámé jméno. První generace kompaktního SUV se v Evropě nepříliš úspěšně prodávala už mezi roky 1999 a 2006.

Novinka přijela na český trh 21. září 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie Hondy HR-V se líbivě svažuje ve stylu kupé. Její design je zejména v přední části plný křivek a snad až přeplácaný velkým množstvím nejrůznějších prvků, přesto působí nepříliš výrazně. Na kupátko odkazují i nepřiznané kliky zadních dveří.

Když to shrnu, tak mě vizáž HR-V od jejího pořízení neodrazuje, ale ani nijak zvlášť nemotivuje.

Výjimku tvoří opravdu povedený design sedmnáctipalcových litých kol pro nejvyšší výbavu Executive.

Totéž co pro exteriér platí i o přístrojové desce, které od druhé výbavy Elegance dominuje velký barevný displej multimediálního systému Honda Connect. I ona je plná prvků, drtivě převládající šedivá barva ale vše halí do trochu nudné uniformity.

Tu alespoň trochu rozsvěcují LED obroučky ciferníků, jejichž barva se mění podle toho, jestli jedete úsporně, nebo děláte vír v nádrži. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska je sice částečně vyrobena na pohled i omak z kvalitních materiálů, poklepání na ně ale odhalí tvrdý a křaplavě hlasitý vnitřek. Někdy jsem se tak nemohl ubránit pocitům lacinosti. Na druhou stranu jsem nezaznamenal žádné příznaky nekvalitního zpracování interiéru jako drnčení nebo nějaké další pazvuky.

Odhlučnění kabiny od podvozku nebo obtékajícího vzduchu není špatné, zato hluk od benzinového motoru sem pronikal v míře, na kterou už nejsem u nových aut a tuplem ve třídě kompaktních SUV zvyklý.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Chcete-li si pořídit SUV kvůli vyššímu sezení a nadhledu, pak jste na správné adrese. Při výhledu do boků sice překážejí tlusté a nedělené sloupky, ale jak sedíte vysoko, tak máte dobrý přehled …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus