ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Honda e
22. července 2021

Honda v minulosti už pár čistě elektrických modelů představila, žádný z nich však nikdy nezavítal na evropský trh. Roztomilý miniaturní hatchback s označením "e" je tak prvním sériově vyráběným elektromobilem Honda na území starého kontinentu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Honda v minulosti už pár čistě elektrických modelů představila, žádný z nich však nikdy nezavítal na evropský trh. Roztomilý miniaturní hatchback s označením "e" je tak prvním sériově vyráběným elektromobilem Honda na území starého kontinentu.

"Kompaktní, plně elektrická Honda e je inspirována prognózou firmy Honda pro rok 2030 a jejími snahami o zlepšení stavu životního prostředí, zejména v rušných městských oblastech. Zcela nová Honda e byla od počátku koncipována jako ideální vůz do moderního městského prostředí. Je dokonalým výtvorem vycházejícím z filozofie značky o technickém řešení, které je orientováno na člověka," uvádí Honda v jedné ze svých tiskových zpráv.

Malý městský elektromobil se poprvé objevil v roce 2017 jako koncept s označením „Urban EV“. Následoval prototyp Honda e ve stavu blízkém produkci, kterému se dostalo mezinárodního uznání na ženevském autosalonu v roce 2019. Sériová verze se pak dočkala světové premiéry v tentýž roce na frankfurtském autosalonu.

Na český trh se roztomilá Honda e dostala začátkem roku 2020, jenže velké úspěchy prozatím nesklidila, což je s ohledem na vysokou cenovku a krátký dojezd na jedno nabití zcela pochopitelné, ale je nám to upřímně líto, protože robotický design jako vystřižený z nějakého sci-fi filmu, revoluční interiér s plotem displejů, perfektně zpracovaná digitální zrcátka a v neposlední řadě i fantastické jízdní vlasnosti dělají z Hondy e unikatní městský elektromobil, který se na silnicích postará o ještě větší rozruch než kdejaký převoněný supersport.

Pro někoho může být limitující také stísněná kabina a maličký zavazadlový prostor. Do redakčního testu se nám vůz dostal ve vrcholné výbavě  Advance spolu s výkonnějším pohonným ústrojím (113 kW).

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová Honda e po designové stránce zdařile kombinuje retro prvky s nadčasovými tvary. Na českých silnicích je absolutním zjevením, proto není divu, že na sebe strhává pohledy všech kolemjdoucích. Nám malý elektromobil nejvíce připomíná autobota z filmu Transformers.

Automobilky po celém světě vytvářejí čím dál tím agresivnější masky svých modelů. Dá se říci, že jde o takový novodobý módní trend. Honda se však vydala odlišnou cestou a svůj nový elektromobil vybavila naopak roztomilou a veselou přídí. Vypadá skvěle!

Dokonalým retro prvkem dodávajícím autu tak roztomilý "kukuč" jsou kulaté světlomety osazené LED technologií. Ledkové je od základní výbavy i denní svícení nebo mlhovky.

Zajímavostí je, že roztomilý Japonec vypadá zepředu i zezadu takřka shodně. Na zádi rovněž najdeme černý lesklý pás propojující dvě kulatá světla.

Dalším atraktivním a v segmentu nevídaným designovým prvkem jsou bezrámové dveře, které vozu přidávají i trochu sportovnosti.

Výsuvné kliky dveří známe spíše z prémiových automobilů, ve třídě malých hatchbacků je tento módní doplněk též raritou. Toto řešení působí elegantněji než klasické.

Nejvyšší stupně výbavy Advance se odlišují pouze rozměry kol. První zmiňovaná verze obouvá 16palcová a ta druhá pak 17palcová. Cenovkou se však tyto dvě varianty nijak neliší. Základní provedení Honda e vyjíždí taktéž na šestnáctkách.

Na přední kapotě najdeme stylovou skleněnou krytku nabíjecího portu. Nabíjení z běžné domácí sítě trvá cca 18 hodin. Z přípojky AC typu 2 přibližně čtyři hodiny a z rychlonabíječky CCS 2 DC pak 31 minut. Není to sice tak rychlé jako tankování pohonných hmot, ale hodně slušný výkon. Pro udržení optimálního tepelného stavu je akumulátor chlazen a ohříván vodou.

Hlavolamem i pro znalce automobilů do zásuvky bude otevírání právě krytky od "zásuvky". Odklápí se totiž pomocí miniaturního tlačítka na přední masce. Přiznáme se, hledali jsme ho opravdu dlouho.

Dosud jsme řídili jediné auto s digitálními zpětnými zrcátky. A tím bylo Audi e-tron, což je luxusní SUV za téměř 1,9 milionu korun. U Hondy e je tento kamerový systém už ve standardu nejlacinější verze, která vyjde na 899 900 Kč.

Obraz z kamer se promítá na dva displeje umístěné na obou stranách interiéru. Provedení japonské značky se nám líbilo dokonce více než u prémiové Audi.

Překvapivě i zpětné zrcátko může mít digitální podobu. Avšak pokud máte radši klasiku, stačí zmáčknout tlačítko a displej se rázem přemění na běžné zrcátko. Paráda!

Kamera zpětného zrcátka je ukryta vedle brzdového světla. Nemůže se vám tak stát, že byste směrem dozadu neviděli kvůli enormnímu nákladu nebo třeba kvůli nějakému čahounovi na zadních sedadlech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte v multikině Honda e. Panel digitálních přístrojů dominuje celé kabině, která je přehledná a skvěle zpracovaná. Také použité materiály jsou zde špičkové. Nechybí tu mimo jiné třeba kůže, imit…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus