ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy Civic Type R
2. července 2016

Jestli hledáte auto, které by se co nejvíc blížilo rallyovému speciálu, pak by Honda Civic Type R neměla uniknout vaší pozornosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jestli hledáte auto, které by se co nejvíc blížilo rallyovému speciálu, pak by Honda Civic Type R neměla uniknout vaší pozornosti.

Sportovní verze devátého vydání hatchbacku nižší střední třídy Honda Civic boduje v porovnání s podobně laděnými auty označovanými jako "hot hatche" zejména famózním podvozkem při sportovním řádění a nádherným manuálním řazením připomínajícím práskání bičem. Ocenil jsem i výkonný byť zvlášť v nižších otáčkách méně výbušnější motor a rozumnou spotřebu při běžné jízdě. Jako s jedním z mála aut v poslední době jsem s Civicem Type R nepřekračoval hodnoty spotřeby udávané výrobcem.

Pokud hledáte hot hatch, který je komfortní i při každodenním ježdění, pak na trhu existuje spousta lepších aut než Type R.  Naopak málokterý z hot hatchů nabídne tak prostornou kabinu.

Asi největší nevýhodu ale představuje cena. Základní verze s nikterak bohatou výbavou se při vstupu na trh v druhé polovině roku 2015 prodávala za 900 tisíc korun.

Honda Civic Type R je určená nadšencům pro sportovní jízdu, kteří v ideálním případě žijí poblíž závodního okruhu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

UFO design posledních generací modelu Civic se mi hodně líbil na začátku této éry, s postupem času se nadšení z něj trochu vytrácí. I proto, že drobné změny v posledních letech podle mě nejsou k lepšímu.

Nemůžu se zbavit dojmu, že špičatý přední nárazník Civiku Type R připomíná zobák ptakopyska.

Auto mi z většiny úhlů pohledu připadá výrazné a originální (díky působivým blatníkům, spojleru, kolům nebo čtyřem koncovkám výfuku více než běžný Civic), ale z žádného vyloženě hezké. Plusové body dostalo za to, že mi barevně ladí s mojí motorkou :-) Červenočerná kombinace mi navíc připadá u rychlých aut nejhezčí. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Pro vnitřek platí totéž co pro vnějšek včetně hodnocení barevné kombinace. Snad bych jen dodal, že už mi interiér civiku zdaleka nepřipadá tak moderní a futuristický jako dříve.

I tady najdete spoustu připomínek toho, v jaké variantě Hondy Civic sedíte.

Vzhledově skvostné jsou standardně montované sportovní anatomické sedačky. 

Hluk uvnitř kabiny výrazně převyšuje hladinu, na kterou jste zvyklí z nových aut obecně, ale i z hot hatchů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Základní architektura přístrojové desky i s dvěma částmi přístrojů, které rozděluje volant, se neliší od klasického Civiku (test čtěte zde). Zaměřil jsem se tedy jen na věci, které jsou tady jinak n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus