ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hondy Civic
25. září 2017

Nová Honda Civic radikálně změnila své proporce i vzhled. Zároveň je poprvé v historii vybavena pouze přeplňovanými motory. Nafta jí chybí. Konkurentům by mohla ujet zejména neotřelým designem a dobrými jízdními vlastnostmi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Nová Honda Civic radikálně změnila své proporce i vzhled. Zároveň je poprvé v historii vybavena pouze přeplňovanými motory. Nafta jí chybí. Konkurentům by mohla ujet zejména neotřelým designem a dobrými jízdními vlastnostmi.

Nová Honda Civic je v pořadí už desátou generací asi nejznámějšího modelu japonské automobilky. Změny jsou oproti minulé verzi ale tak radikální, že by si možná zasloužila i nové jméno. Nezůstal plech na plechu a z oblého auta se stal nápadný sportovně střižený hatchback, který by se mohl líbit hlavně mladším řidičům, ať už single nebo v bezdětném páru.

Auto změnilo své rozměry zásadním způsobem a je o poznání nižší, širší a výrazně delší než jeho předchůdce. Z hlediska vnitřní prostornosti se hravě vyrovná nebo i dokonce předčí svého úhlavního rivala Volkswagen Golf.

Německý konkurent, ale i drtivá většina ostatních souputníků, jako je Ford Focus, Toyota Auris nebo třeba Opel Astra jsou napřed v nabídce motorizací. Aktuálně (červenec 2017) si totiž Civic koupíte pouze s jedním ze dvou přeplňovaných motorů. A oba jsou benzinové. Pro Hondu jde ale o novinku, dříve měl turbo jenom její top sportovní model Civic Type-R.

Honda Civic má tradičně minimum příplatků, výbava je rozdělena do většího množství výbavových verzí. Od základní po nejvyšší se jmenují S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus a Prestige. Připlácí se pouze za metalízu a u výbavy Executive lze doplatit za balíček tří luxusních prvků (kůže v kabině, vyhřívání zadních sedadel a bezdrátové dobíjení telefonu), který je standardem varianty Prestige. Jinak je vše pevně dané.

Právě trumfem Civicu je bohatá výbava v základu nebo v nižších výbavových verzí. Například čtečku značku, adaptivní tempomat a další sadu elektronických bezpečnostních asistentů dostanete ke každé verzi v ceně.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

UFO, tedy přezdívka, kterou si vysloužily dvě minulé generace Hondy Civic, je pryč. Novinka se tváří absolutně jinak, výrazně sportovněji. Je to dáno i rozměry. Vůz je o dva centimetry nižší, o tři centimetry širší, ale hlavně o pořádných 13 cm delší.

Zejména v testovaném bílém laku vynikne parádní kombinace s černu maskou chladiče.

Svůj díly na zajímavém vzhledu nesou také světlomety, které jsou standardem pro čtyři nejvyšší výbavy.

Běžný Civic dostanete buď na 16 nebo 17palcových kolech. Ta menší jsou ale jen pro dvě nejnižší výbavy S a Comfort. Později Honda začala nabízet také designová kola o rozměru 18".

Zadní brzdová světla jsou samozřejmě také z LED. Vypadají pěkně. Vedle nich je spoiler prořezávající zadní sklo, který je pojítkem s minulými generacemi.

Výrazně se změnila také palubní deska a nutno podotknout, že k lepšímu. Pryč je několikapatrové umístění displejů a budíků, konečně je vše přehledné. Použité materiály jsou stále povětšinou tvrdé plasty, ale na to jsme si u japonských aut zvykli. Hlavně že jsou dobře zpracované.

Po bílém kousku se nám do redakce dostal také šedý model s designovým paketem. Ten se jmenuje Orange Line a přidává následující: Přední a boční spoilery, zadní difuzor, kryty zpětných zrcátek a ozdobnou lištu v kabině, to vše v oranžové barvě. V kombinaci s šedým matným lakem jde o opravdu působivý vzhled, na silnici ho nelze přehlédnout. V době testu (léto 2017) tento paket stál po slevě při koupi nového auta 25 000 korun. Je překvapující, že i drobná lišta v interiéru může tak zásadně pomoci ho snadno, avšak účelově zpestřit.

Vedle paketu si lze také objednat různá kola s výrazným designem. Kdo se rozhodne pro Orange Line, asi ho budou lákat také 18" kola Hexia s oranžovým lemem. V době testu je Honda nabízela za 7600 Kč/kus, i s pneumatikami pak všechny čtyři stály 74 999 Kč.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí oproti minulé generaci Hondy Civic níž, což je okamžitě poznat. Řidič má tak více sportovní pocit z řízení. Výhled alespoň vpřed se tím nezhoršuje. Zpětné zrcátko je poměrně …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus