ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Mondeo Kombi
15. března 2010

Velký kombík, ze kterého budou mít radost rodiny i zaměstnanci. Ford Mondeo ve své poslední generaci trochu přerostl rozměry střední třídy, ale vzhledem se mu to podařilo dobře zamaskovat.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pána auta si Mondeo hýčká. Nabízí mu dostatek prostoru i přátelské ovládání. Škoda jen, že některé páčky už působí trochu zastarale, pamatuji si je ze starších generací.

Přední sedadla si vzala za úkol starat se hlavně o pohodlí posádky. Tvarování opěradla by mohlo být o něco výraznější. Když jsem se rozhodl říznout zatáčku, moc mě nepodrželo.

Díky všestrannému seřizování sedadla a volantu už v základní výbavě není problém najít si ideální pozici ani pro řidiče nekonfekčních postav.

Volant standardně obsahuje šikovná tlačítka ovládání rádia a palubního počítače, ale až od druhé výbavy je potažený kůží. Od třetí výbavy ECOnetic má řidič k dispozici tlačítka a samozřejmě i funkce tempomatu.

Většinu údajů vidí řidič přímo před sebou na čtyřech cifernících v dostatečně hlubokých tubusech a na displeji mezi nimi.

S vyššími výbavami a příplatkovými prvky přibývá funkcí i tlačítek u volantu a zvětšuje se velikost displeje, na jehož úkor se zmenšuje otáčkoměr.

Nic se ale nestěhuje mimo dosah a zorné pole řidiče, což je super!

Tlačítka na středovém panelu jsem při jízdě používal jen výjimečně. Tak to má být!

Ovladače oken a zrcátek jsou funkční a elegantní.

Ze zajímavých příplatkových pomocníků jsem zkoušel třeba adaptivní tempomat. Ten funguje tak, že si řidič nastaví nejen rychlost, kterou chce uhánět, ale také odstup od vozidla před sebou. Když se k němu přiblíží, začne auto samo zpomalovat. U Mondea to funguje do 30 km/h, někteří konkurenti zvládnou dokonce sami zastavit a zase se rozjet. Škoda také, že tenhle užitečný pomocník není standardní součástí žádné z výbav, vždy pouze za příplatek.

To naštěstí neplatí o startování tlačítkem, které patří u některých výbav ke standardu. Pokud ho ale chcete kombinovat s funkcí bezklíčového vstupu do auta, připlatit si musíte. Škoda, podobná funkce patří mezi samozřejmosti u mnohem levnějších renaultů.

Potěší opravdu hodně objemné kapsy ve výplních předních dveří, které pojmou na delších cestách i velké plastové láhve.

Specialitou Fordu je víčko nádrže, které nedovolí majiteli natankovat jiné palivo než pro daný vůz určené. Takže se nemůže stát, že do auta s benzinovým motorem nalijete naftu a naopak. Chytré a šikovné, my roztržití posíláme vřelé díky :-)

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zadním sedadlům a nákladovému prostoru bývá u kombíků věnovaná stejná pozornost jako místům pro řidiče a spolujezdce. U Mondea kombi to také platí. Výhodou proti karoserii liftback je lepší využitelnost kufru a více místa na hlavu ve druhé řadě.

Zadní sedadla nabízejí na krajích velmi pohodlné posezení formátu televizního křesla a dostatečné množství prostoru ve všech třech rozměrech. Při porovnání s liftbackem se zvětšila výška na hlavu o zásadních 9 cm! Spolu s nadprůměrnou šířkou a gigantickou délkou na nohy to znamená, že se vzadu mohou usadit i tři hodně vysocí cestující, kteří navíc nemusejí být úplnými hubeňoury. Prostřední opěrka hlavy se dá vytáhnout dostatečně vysoko, takže málokteré auto zvládá převoz tří lidí vzadu s takovou grácií. Dokonce ani sezení na úzkém místě v kůži a s výklopnou opěrkou v zádech není na rozdíl od většiny jiných aut nepohodlné.

Systém zvětšování prostoru pro zavazadla je stejný jako u většiny fordů.

Nejdříve se vyklopí sedáky. Na rozdíl třeba od škodovek je nejde úplně vyjmout, ale vyklápějí se natolik, že v případě potřeby nepřekážejí ani v převozu delších předmětů.

Na místo sedáků putují sklopená opěradla. V kombíku vzniká na rozdíl od liftbacku a sedanu úplně rovná plocha dokonale lícující s podlahou kufru a nákladovou hranou.

Samotný kufr patří objemem udávaným výrobcem ke špičce střední třídy mezi kombíky.

Podle naší metodiky to ale nepotvrdil, protože splývavé stěny mu ubírají na minimální šířce více než deset centimetrů (u podlahy pouze 102 cm, kus nad ní 114 cm).

Zavazadelník pojme delší předměty než Superb Combi, výrazně ale proti škodovce ztrácí z hlediska hloubky pod roletou. To je daň za podlahu příjemně zarovnanou s nákladovou hranou, která navíc leží pohodlně nízko.

Pokračovat na další kapitolu
Podvozek
Zkoušel jsem Mondea s různými variantami podvozku. Nejen s tím standardním, ale také s možností nastavování různých režimů. Tenhle příplatkový prvek výbavy ale považuji za vyhozené peníze. Sportov…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus