ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Mondeo Kombi
15. března 2010

Velký kombík, ze kterého budou mít radost rodiny i zaměstnanci. Ford Mondeo ve své poslední generaci trochu přerostl rozměry střední třídy, ale vzhledem se mu to podařilo dobře zamaskovat.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.6 Duratec Ti-VCT/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 Duratec Ti-VCT/92 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Duratec

Tento motor nebyl dosud testován.

2.3 Duratec AT

Psát o tomhle motoru od stolu, asi bych pro něj moc vřelých slov nenašel. Vzhledem k vysokému objemu totiž nenabízí nijak zvláštní výkon, soupeři jsou na tom vesměs lépe.

Nabídl mi ale týden velmi příjemného ježdění. Jeho projev připomíná hlazení dětské ručičky. Ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou táhne už od nejnižších otáček a zrychluje naprosto plynule. Nevědět, co mám pod kapotou, klidně bych uvažoval minimálně o pětiválci, možná i šestiválci.

Spotřeba papírově patří mezi konkurenty na úplný chvost, ale také tady motor příjemně překvapil. Výrobce udává kombinovaných 9,3 l, jezdil jsem ale pod touto hranicí. Dálniční sto třicítka znamenala konzumaci mezi osmi a devíti litry, plynulá jízda po dvouproudé silnici klesala ještě výrazně níž. Automat je ale samozřejmě citlivý na styl zacházení, takže razantnější šlapání na plynový a brzdový pedál vyhnalo zvlášť ve městě spotřebu až nad dvanáct litrů.

Změnu rychlostních stupňů doprovázelo jen drobounké škubnutí. Dvouspojkové převodovky jako třeba DSG ve Volkswagenu Passat jsou ještě kultivovanější a hlavně rychlejší, ale odstup testované klasiky v Mondeu nebyl dramaticky velký.

2.0 Duratec FFV - benzin

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Duratec FFV - bioetanol

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 EcoBoost SCTi PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/74 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/92 kW 5st.

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/92 kW 6st.

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/85 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/103 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/103 kW DPF PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/120 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/120 kW DPF PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

2.2 TDCI DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

Řízení

Ladí spíš ke komfortnímu vyznění auta než ke sportovním schopnostem podvozku. Zvlášť při okamžitém srovnání s Fiestou mi připadalo měkké až přeposilované a s úplně stoprocentní citlivostí kolem středové polohy. Rozhodně mu ale nelze vyčítat nepřesnost nebo málo informací od kol. Dokáže auto navést tam, kam mu šofér poručí.

Podvozek

Zkoušel jsem Mondea s různými variantami podvozku. Nejen s tím standardním, ale také s možností nastavování různých režimů. Tenhle příplatkový prvek výbavy ale považuji za vyhozené peníze. Sportovní režim se hodí jen k pár výkonnějším motorům a komfortní je zbytečný, protože běžné Mondeo polyká terénní nerovnosti lépe než většina konkurentů. Takže bych stejně skončil u zlatého středu.

Konstruktérům se podařilo ideálně skloubit požadavky na komfort a razantnější jízdu. Karoserie se v zatáčkách naklání jen málo a kombík se drží ideální stopy jako lovecký pes.

Značná hmotnost auta ale spolu s měkčí charakteristikou řízení k žádným psím kusům stejně nelákají. Zvlášť u kombíku, jehož rozměry a záď se do úzkých vlásenek nerovnají zrovna s lehkostí motokáry.

Rozložitá "postava" ale sbírá kladné body při dálkových jízdách. Přes proslulé spáry dálnice D11 se s nadhledem přehupuje a nebát se hluku od podvozku, připadalo by mi, že jedu po ideálním asfaltu. O klid a jistotu podvozek nepřichází ani při rychlostech kolem 200 km/h.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus