ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu EcoSport
28. prosince 2017

Ford EcoSport nahrazuje na výrobních linkách rumunské továrny Fordu v Craiově neúspěšné MPV B-Max. Ford tím současně reaguje na rostoucí popularitou vozidel SUV. Jinak je novinka v podstatě duchovním nástupcem modelu Fusion, který se i v České republice těšil ve své době díky dobrému poměru ceny a hodnoty velké popularitě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

V interiéru najdete měkčené plasty a zcela přepracovanou palubní desku, jejíž dominantou je u vyšších verzí osmipalcový dotykový displej nad středovým panelem, který zobrazuje nejen funkce hlasově ovládaného multimediálního systému SYNC 3 ale i zadní parkovací kamery. Základní verze má přitom jen 4,2palcový monochromatický displej, ale k systému lze i v tomto případě připojit telefon prostřednictvím bezdrátového rozhraní bluetooth.

Před příjemně tvarovaným multifunkčním volantem (může být i vyhřívaný) je kaplička kontrolních přístrojů.

Analogový rychloměr i otáčkoměr jsou od sebe docela daleko a navíc jsou odděleny širokým displejem palubního počítače. Pod něj se ještě vešly „ručičkové“ ukazatele teploty oleje a stavu nádrže. Kontrolní přístroje i displej mají sametově matný povrch, který se však na slunci leskne a údaje pak nejsou dobře čitelné.

Multimediální systém SYNC 3 můžete ovládat také ovládat hlasem, k systému lze navíc připojit telefon bezdrátově prostřednictvím rozhraní bluetooth nebo kabelem a využít aplikací Apple Car a Android Auto. Ta druhá však v České republice stále není k dispozici.

V základu má EcoSport skříňku zapalování, centrální zamykání a klasický klíč, lepší verze již mají i bezklíčový přístup a startování tlačítkem.

Mezi exkluzivní příplatkovou výbavu patří audiosystém dánské značky Bang & Olufsen, který využívá celkem deseti reproduktorů včetně basového uloženého v zavazadlovém prostoru. Reprosoustava byla laděna přímo pro EcoSport a živí ji zesilovač s digitálním zpracováním signálu a technologií pro tvorbu prostorového zvuku.

Od vnějších rozměrů se odvíjejí prostorové poměry uvnitř. Vpředu má řidič i spolujezdce dostatek místa nad hlavou a to ještě oba sedí na sedadlech až nepřirozeně vysoko - skoro jako na židli. Na šířku v oblasti loktů už to takový zázrak není, ale stěžovat si není třeba. Takhle to prostě v segmentu B chodí.

Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a má celkem pohodlné polstrování, ale dokonalé není. I když EcoSport není žádný hot hatch a jeho pasažéři budou spíše zralého věku, určitě ani jim se nebude líbit absence jakéhokoliv bočního vedení sedáku.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Vzadu si pak cestující mohou pochvalovat pouze prostor nad hlavou. Pro kolena je zde místa tak akorát a na šířku méně než vpředu. Dva dospělí cestující se zde ještě srovnají, pro tři to už bude náročnější a jen na krátkou vzdálenost. Ale v této kategorie na tom nikdo nebude lépe.

Překvapení čeká případné zájemce u zavazadlového prostoru. Neznalí situace budou chvíli tápat a hledat madlo nebo kliku otevírání „kufru“ v oblasti registrační značky. To, že se víko nebo v tomto případě spíše dveře otevírají do strany směrem k silnici a madlo je ukryto do pravého koncového světla, vás totiž v dnešní době nenapadne. Ono to totiž není moc praktické, například v garáži prostoru za automobilem mnoho nezbývá stejně jako při podélném parkování u chodníku. 

Doba, kdy bylo rezervní kolo správného off-roadu uchyceno právě zvenku na pátých dveřích, je dávno pryč. Výjimkou mezi novými automobily je právě EcoSport, i když ve standardní výbavě se dodává bez rezervního kola. Připlatit si za něj můžete u výbav Trend (2400 Kč) a Titanium (3200 Kč), ale pak si zároveň s tím nemůžete objednat tažné zařízení, zadní parkovací kameru nebo střešní okno.

Důvod venkovního uchycení rezervy je prostý: Jinam se nevejde, protože zavazadlový prostor je neobyčejně malý. Ford uvádí objem (včetně prostoru pod podlahou) 359 litrů, ale my jsme do kufru dali každý své kabinové zavazadlo a byl skoro plný. Přitom objem celkové přepravní kapacity v dvoumístném uspořádání se sklopenými sedadly druhé řady je 1238 litrů, což je největší hodnota v segmentu. 

Podlaha zavazadlového prostoru je polohovatelná. Když to bude potřeba, můžete pod ní vytvořit "tajnou" schránku, do níž stoprocentně nebude vidět. V nejvyšší poloze podlahy se však zavazadelník nad ní zmenší na 334 litrů.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Ford Ecosport nabídne výběr z motorů, které používá i nová Fiesta. V nabídce budou zpočátku dvě pohonné jednotky – benzinový tříválec 1,0 litru/92 kW a naftový čtyřválec 1,5 litru/74 kW. Na prezenta…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus