ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Tourneo Connect LWB
13. března 2010

Ford Tourneo Connect je osobní verzí malé dodávky a řadí se do rodiny v Česku velmi oblíbených aut, kterým vévodí Citroën Berlingo. Prodloužená verze LWB nabídne na rozdíl od té krátké (SWB) možnost přidání třetí řady sedadel a pohodlný převoz až osmi cestujících. Něco podobného žádný z konkurentů nedokáže. Peugeot Partner Tepee, Dacia Logan MCV nebo VW Caddy převezou maximálně sedm lidí. Totéž platí i o čistokrevných velkoprostorových osobácích typu Renaultu Grand Scénic.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ford Tourneo Connect je osobní verzí malé dodávky a řadí se do rodiny v Česku velmi oblíbených aut, kterým vévodí Citroën Berlingo. Prodloužená verze LWB nabídne na rozdíl od té krátké (SWB) možnost přidání třetí řady sedadel a pohodlný převoz až osmi cestujících. Něco podobného žádný z konkurentů nedokáže. Peugeot Partner Tepee, Dacia Logan MCV nebo VW Caddy převezou maximálně sedm lidí. Totéž platí i o čistokrevných velkoprostorových osobácích typu Renaultu Grand Scénic.

Interiér ale bohužel není tak variabilní jako u běžných velkoprostorových aut. Sedadla druhé a třetí řady lze vyjímat pouze s pomocí nářadí, pevně kotví v podlaze. Nedají se ani zapouštět do podlahy, dají se pouze skládat a překlápět. Když potřebujete rychle místo osmi osob převézt pouze dva lidi a objemný náklad, nebo naopak, máte smůlu.

Mezi další typické vlastnosti Tournea Connect patří trochu dodávkovější pocit z interiéru než u jeho francouzských konkurentů. Projevuje se to třeba množstvím nezakrytých plechů.

Díky unikátnímu poměru délky a počtu cestujících by se měli o Ford Tourneo Connect LWB zajímat hlavně podnikatelé v cestovním ruchu a sportovní kluby. Samozřejmě ale poslouží i jako auto pro rodiny a živnostníky.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ford Tourneo Connect LWB je vysoká krabice (kromě větší délky disponuje proti základní variantě i vyšší střechou) a nijak zvlášť se to nesnaží maskovat. Spíš naopak. Světlomety, okna a zrcátka čtvercovými a obdélníkovými tvary ke krabicovité karoserii ladí, což se mě osobně líbí.

Plastovými lemy blatníků dokonce Tourneo Connect koketuje s módním designem ve stylu terénních vozů. Podle mě jde o zajímavou alternativu k zaobleným Francouzům.

Uvnitř má Tourneo Connect blíž k dodávce než k osobnímu autu. Výhradně tvrdé plasty ale vůbec nevypadají špatně, jsou odolné vůči poškrábání a lehce se omývají. Také přehledná přístrojová deska se netváří úplně stroze a podle mne má svoje kouzlo.

V kabině ale mohlo zůstat méně nekrytého plechu.

S manželkou jsme se na dojmech z designu auta moc neshodli, ten můj byl výrazně příznivější. Ale Tourneo Connect si nesnaží hrát na auto pro holky.

Velká, bohatě prosklená karoserie se spoustou relativně tenkého plechu se pochopitelně na kočičích hlavách a jiných nerovnostech poměrně výrazně rozdrnčí.

Přesto se nedá říct, že by auto působilo nekvalitním dojmem. Z plastů a jejich slícování se žádné pazvuky neozývají, zabouchnutí předních dveří mě přišlo sympaticky tlumené. Jízda po kvalitních silnicích probíhá v tichosti, až při vyšších rychlostech na dálnici se ozývají aerodynamické hluky dané tvarem karoserie.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vysoká poloha sedadla, spousta vzduchu nad sebou, ale méně místa vedle sebe a nekomplikované ovládání - tak bych ve stručnosti charakterizoval pracoviště řidiče. Tourneo Connect LWB patří mezi něk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus